Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Legg inn
av Petter 900 T » 27 apr 2006, 06:30
Det du kal ha, er et system som spruter etter turboen, alså klarer å sprute undet trykk.
Et som spruter før er billigere, men sliter på turboen...
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
Macgeier
- 2.0 bar

- Innlegg: 807
- Registrert: 18 mar 2005, 01:00
Legg inn
av Macgeier » 27 apr 2006, 07:08
OK, så GIK systemet er laget for å sprute før turbo, på sugesiden?
Det var veldig lite info på GIK siden, MEN hvis det er slik at dette ikke er laget for trykksiden så kan jeg ikke bruke dette.
Har planer om å sette det rett etter intercooler på trykksiden.
-
Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Legg inn
av Surbotaab N369 » 27 apr 2006, 10:26
Macgeier skrev:OK, så GIK systemet er laget for å sprute før turbo, på sugesiden?
Det var veldig lite info på GIK siden, MEN hvis det er slik at dette ikke er laget for trykksiden så kan jeg ikke bruke dette.
Har planer om å sette det rett etter intercooler på trykksiden.
D står vel der at det er for turbo-biler vel?
er det ikke to forskjellige systemer a?
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 27 apr 2006, 15:06
trodde ikke turbo og forgasser var noe gunstig jeg:

-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 27 apr 2006, 22:59
Turbo+förgasare= Old school, men det funkar!
Turbo+datasprut= New school, funkar bättre om vi säger så!
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
