Vanninsprøytning, GIK eller speedparts?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Macgeier
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 807
Registrert: 18 mar 2005, 01:00

Vanninsprøytning, GIK eller speedparts?

Legg inn av Macgeier » 26 apr 2006, 08:11

Hei,
ser at GIK har WI:
http://www.gikturbo.no/shop/pDetail.asp?id=17
Pris 1600 NOK :D

Noen som har prøvet dette kittet?

Alternativet er Aquamist fra Speedparts til 5000 NOK :(

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 27 apr 2006, 06:30

Det du kal ha, er et system som spruter etter turboen, alså klarer å sprute undet trykk.

Et som spruter før er billigere, men sliter på turboen...

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Macgeier
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 807
Registrert: 18 mar 2005, 01:00

Legg inn av Macgeier » 27 apr 2006, 07:08

OK, så GIK systemet er laget for å sprute før turbo, på sugesiden?
Det var veldig lite info på GIK siden, MEN hvis det er slik at dette ikke er laget for trykksiden så kan jeg ikke bruke dette.

Har planer om å sette det rett etter intercooler på trykksiden.

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 27 apr 2006, 10:26

Macgeier skrev:OK, så GIK systemet er laget for å sprute før turbo, på sugesiden?
Det var veldig lite info på GIK siden, MEN hvis det er slik at dette ikke er laget for trykksiden så kan jeg ikke bruke dette.

Har planer om å sette det rett etter intercooler på trykksiden.
D står vel der at det er for turbo-biler vel?

er det ikke to forskjellige systemer a?

Brukeravatar
Macgeier
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 807
Registrert: 18 mar 2005, 01:00

Legg inn av Macgeier » 27 apr 2006, 12:36

Joda det er to systemer.

For turbo med forgasser:
http://www.gikturbo.no/shop/pDetail.asp?id=16

Og for turbo med injection:
http://www.gikturbo.no/shop/pDetail.asp?id=17

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 27 apr 2006, 15:06

Macgeier skrev:Joda det er to systemer.

For turbo med forgasser:
http://www.gikturbo.no/shop/pDetail.asp?id=16

Og for turbo med injection:
http://www.gikturbo.no/shop/pDetail.asp?id=17
trodde ikke turbo og forgasser var noe gunstig jeg: :shock:
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 27 apr 2006, 22:59

Turbo+förgasare= Old school, men det funkar!
Turbo+datasprut= New school, funkar bättre om vi säger så! 8)

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Svar