AMEN!Singsaker skrev:IF superforsikring dekker høye uforutsette utgifter som drivlinje
TrygVesta dekker ved bilextra egenandel på skifte av frontrute og veihjelp.
IF mener at de fleste kan dekke 2000,- men 50.000,- hvis gearkassa ryker blir i det meste laget.
Alle har en mening om forsikring og de fleste vil betale minst mulig, når du betaler minst mulig får du ofte dekt mindre kontra overstående eksempel, hvor det er dekning på fabrikkny bil inntil 3år 60'km(det som kommer først) ved totalskade på bil, IF dekker inntil 1,2X av listepris ved totalskade om du kjøper samme type bil, evt 1,15X av listepris til annen bil.
Har du skade på bil så tar det som regel mer én 10 dager før den er besiktiget, deler er bestilt, skiftet og bil er lakkert, sannsynligvis 3uker totalt.
Super forsikring på bil dekker inntil 8år tror jeg evt 160'km med servicehistorikk i orden, uten at det er tuklet med maskineriet mm. Det er ikke ikke en garanti på trim. Det er heller ikke en forsikring som skal dekke gamle biler slik at de blir udødelige.
Ingen får dekt fullverdi på hus hvis det er et sankthansbål i stua.
De aller fleste forsikringsoppgjør går smertefritt, men iom at ca 18% av forsikringspremien du/jeg/vi betaler dekker svindel så må det være noen som blir tråkket litt på når det dukker opp krav som virker usannsynlig mm.
Alle selskap har ivrige selgere som tar snarveier og lover ting som et selskap aldri har dekt for å få salget, det dere kan gjøre for å "ta" de er å lese avtalen og notere evtuelle feil som selger har sagt at er dekt, så kan dere skrive/kontakte selskapet om det slik at den selgeren enten blir korigert eller avskjediget.
Jeg har jobbet med forsikringer på "rådgiver" siden i noen år og har møtt kunder som har noe negativt å si om alle selskap, selvfølgelig må noen av 1.000.000 kunder være misfornøyd alt annet vil være umulig, men jeg er svært sikker på at de fleste som er misfornøyd er for at de ikke har en dekning de tror/trodde de har/hadde.
F.eks en kunde jeg tok ifra jernbanes bank og forsikring fikk jeg kun fordi at JBF ikke dekker vanngjennomtregning i utett tak eller utette vegger, han ble svært overrasket dan han fant ut at det ikke var dekt og at de heller ikke tilbyr den dekningen.
For dere som ikke vet hva det koster å rive opp tak og isolasjon, skifte gulv mm(for ikke å glemme bryderiet av å ikke ha råd til å dekke det) koster, så kan det være rimeligere å kjøpe en ny SAAB 9-5 Aero 2009 modell og krasje den i fjellveggen uten kasko.............
JBF er et selskap som selger seg på å være billig, det å spare 3000,- i et år og tape 500K neste år hva ville dere valgt.
Sjansen for å få brann er statistisk 0,5% iløpet av 30år, da er alle senge-røykerne og natt-mat-i-fylla-gjengene tatt med, er du ikke en av de så er sjanse enda mindre. Sjansen for å få vannskade i tak og ytterveger er kanskje 50% i løpet av 30år,
aner ikke fordi vær og vind er ikke så enkelt å kalkulere.
Jeg tør neste garantere at de fleste som klager på forsikringene ikke forteller hele sanheten når de forteller dere om hvordan de ble lurt osv.
Er helt utrolig hvordan journalister kan være nyttige idioter for mannen i gata. Selvom man er stor betyr ikke det at man tar feil i forhold til jørgen hattemaker:) Jobber selv som kaiarbeider i color line, og det har hendt at vi har fått negativ omtale i lokalavisen i sandefjord. Får beskyldninger om at folk ikke får være med, at kaipersonalet ignorerer at folk har med våpen ombord osv. Latterlige påstander alt sammen. Vi har blant annet en regel om at man må være på kaiområdet en halvtime før avgang, da er man garantert plass hvis man har bestilt. De som kommer senere enn et kvarter før båten skal gå, havner desverre på venteliste ved full båt, uavhengig om man har bestilt eller ikke. Alle som bestiller billetter, får beskjed om opmøtetid, enten det er via web, telefon eller oppmøte. Dessuten står det bakpå billetten:) Hender som sagt at folk blir sure fordi de "ikke visste" at dette var tilfellet. Det er faktisk ikke mulig å bekrefte en bestilling på nett uten å trykke for "jeg har lest og akseptert reisebetingelsene", og det første booking-folkene lærer er å fortelle om oppmøtetid.
Kunden har ikke alltid rett. kunden har faktisk svært sjelden rett. Men det er jo en fordel å gi kunden en følelse av å få rett, dog uten å gå på akkord med de interne reglene firmaet har:)
Når det er sagt, så er det utrolig mye hjelp vi faktisk kan gi, og i 99% av tilfellene ordner alt seg til det beste for både kunde og rederi, det er kun en liiiiten promille som går videre med saken, og en liten promille av det igjen, der kunden faktisk har rett, er min påstand:)
mvh oddi