Forsikring igjen... IF superforsikring?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Re: Forsikring igjen... IF superforsikring?

Legg inn av Singsaker » 20 des 2008, 17:37

Frode N073 skrev:
Singsaker skrev:
Frode N073 skrev:min far benytta seg av den superforsikringå når han fekk oilsludge på bilen sin. han hadde og fått beskjed om at det ikkje var någen km begrensning. men når det stod om erstatning så va det visst plutseligt 100 000km så var grenså.
Diskusjonsdyktige så han e så fekk han det dekka for det.

få det skriftligt at det ikkje e km begrensning. eg e ganske sikker på at det e det. hvis ikkje så e det jo ypperlig for oss med OG900.

personlig så komme eg nok aldri te å ha IF igjen då de klarte å prestera å kødda det skikkeligt te sånn at eg ikkje hadde forsikring på verken bila ellår hus i øve 1 måned. [-X E vel ikkje nødvendig å poengtere kor skjedelig det konne blitt :evil:
Her er det sannsynligvis gjort en feil som IKKE betyr at du var uten forsikring. Dette skjer av og til men ville ALDRI fått noen betydning for deg bortsett fra sinne og søvnløshet!!
De hadde gjort ein feil ja. de hadde avslutta forsikringen på vår nye bolig i tillegg til alt annet i stedet for å avslutte den på vår forrige bolig. skjedde midt i et boligbytte. eg fant dette ut heilt tilfeldig pga at eg fekk et brev fra leasingselskapet som sa at den eine bilen ville bli avskilta hvis den ikkje blei forsikra ASAP.
I tillegg så sko eg reparera begge bakdørene (parkeringsbulka) på 9-5'en og heldigvis for meg så skjedde dette før forsikringå blei avslutta. dermed fekk eg det dekka. Detta hadde de ikkje gjort hvis eg hadde meldt det inn itte de avslutta forsikringå.

IF viste null forståelse for de problem de lagde/kunne lagd for meg og va ikkje villige te å dekka evt merutgifter som eg ville fått. hvis leasingselksapet sko tegna ekstra forsikring pga dette så hadde det kosta meg 5000,- i uka/mnd. huske ikkje heilt i farten. men det blir leie ekstrautgifter uansett.
I tillegg så somla de med å få sendt et bekreftelsesbrev te leasingselksapet for å bekrefta at forsikring va i orden.
Så lenge IF eller andre forsikringsselskap ikke kan sansynligjøre(noe de ikke kan hvis dere ikke har solgt huset) at dere ville avslutte forsikringene, evt skifte selskap(enkelte selgere kan sende inn oppsigelse uten samtykke fra dere uten deres kunnskap hvis de får nok opplysninger om selskap, produkter dere har og polisenr.) så er deres forsikringer iorden så lenge dere har betalt i tide, evt gjort opp etter purring.
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 21 des 2008, 22:28

Singsaker skrev:IF superforsikring dekker høye uforutsette utgifter som drivlinje
TrygVesta dekker ved bilextra egenandel på skifte av frontrute og veihjelp.
IF mener at de fleste kan dekke 2000,- men 50.000,- hvis gearkassa ryker blir i det meste laget.

Alle har en mening om forsikring og de fleste vil betale minst mulig, når du betaler minst mulig får du ofte dekt mindre kontra overstående eksempel, hvor det er dekning på fabrikkny bil inntil 3år 60'km(det som kommer først) ved totalskade på bil, IF dekker inntil 1,2X av listepris ved totalskade om du kjøper samme type bil, evt 1,15X av listepris til annen bil.
Har du skade på bil så tar det som regel mer én 10 dager før den er besiktiget, deler er bestilt, skiftet og bil er lakkert, sannsynligvis 3uker totalt.

Super forsikring på bil dekker inntil 8år tror jeg evt 160'km med servicehistorikk i orden, uten at det er tuklet med maskineriet mm. Det er ikke ikke en garanti på trim. Det er heller ikke en forsikring som skal dekke gamle biler slik at de blir udødelige.

Ingen får dekt fullverdi på hus hvis det er et sankthansbål i stua.
De aller fleste forsikringsoppgjør går smertefritt, men iom at ca 18% av forsikringspremien du/jeg/vi betaler dekker svindel så må det være noen som blir tråkket litt på når det dukker opp krav som virker usannsynlig mm.

Alle selskap har ivrige selgere som tar snarveier og lover ting som et selskap aldri har dekt for å få salget, det dere kan gjøre for å "ta" de er å lese avtalen og notere evtuelle feil som selger har sagt at er dekt, så kan dere skrive/kontakte selskapet om det slik at den selgeren enten blir korigert eller avskjediget.

Jeg har jobbet med forsikringer på "rådgiver" siden i noen år og har møtt kunder som har noe negativt å si om alle selskap, selvfølgelig må noen av 1.000.000 kunder være misfornøyd alt annet vil være umulig, men jeg er svært sikker på at de fleste som er misfornøyd er for at de ikke har en dekning de tror/trodde de har/hadde.

F.eks en kunde jeg tok ifra jernbanes bank og forsikring fikk jeg kun fordi at JBF ikke dekker vanngjennomtregning i utett tak eller utette vegger, han ble svært overrasket dan han fant ut at det ikke var dekt og at de heller ikke tilbyr den dekningen.
For dere som ikke vet hva det koster å rive opp tak og isolasjon, skifte gulv mm(for ikke å glemme bryderiet av å ikke ha råd til å dekke det) koster, så kan det være rimeligere å kjøpe en ny SAAB 9-5 Aero 2009 modell og krasje den i fjellveggen uten kasko.............
JBF er et selskap som selger seg på å være billig, det å spare 3000,- i et år og tape 500K neste år hva ville dere valgt.
Sjansen for å få brann er statistisk 0,5% iløpet av 30år, da er alle senge-røykerne og natt-mat-i-fylla-gjengene tatt med, er du ikke en av de så er sjanse enda mindre. Sjansen for å få vannskade i tak og ytterveger er kanskje 50% i løpet av 30år,
aner ikke fordi vær og vind er ikke så enkelt å kalkulere.

Jeg tør neste garantere at de fleste som klager på forsikringene ikke forteller hele sanheten når de forteller dere om hvordan de ble lurt osv.
AMEN!
Er helt utrolig hvordan journalister kan være nyttige idioter for mannen i gata. Selvom man er stor betyr ikke det at man tar feil i forhold til jørgen hattemaker:) Jobber selv som kaiarbeider i color line, og det har hendt at vi har fått negativ omtale i lokalavisen i sandefjord. Får beskyldninger om at folk ikke får være med, at kaipersonalet ignorerer at folk har med våpen ombord osv. Latterlige påstander alt sammen. Vi har blant annet en regel om at man må være på kaiområdet en halvtime før avgang, da er man garantert plass hvis man har bestilt. De som kommer senere enn et kvarter før båten skal gå, havner desverre på venteliste ved full båt, uavhengig om man har bestilt eller ikke. Alle som bestiller billetter, får beskjed om opmøtetid, enten det er via web, telefon eller oppmøte. Dessuten står det bakpå billetten:) Hender som sagt at folk blir sure fordi de "ikke visste" at dette var tilfellet. Det er faktisk ikke mulig å bekrefte en bestilling på nett uten å trykke for "jeg har lest og akseptert reisebetingelsene", og det første booking-folkene lærer er å fortelle om oppmøtetid.
Kunden har ikke alltid rett. kunden har faktisk svært sjelden rett. Men det er jo en fordel å gi kunden en følelse av å få rett, dog uten å gå på akkord med de interne reglene firmaet har:)
Når det er sagt, så er det utrolig mye hjelp vi faktisk kan gi, og i 99% av tilfellene ordner alt seg til det beste for både kunde og rederi, det er kun en liiiiten promille som går videre med saken, og en liten promille av det igjen, der kunden faktisk har rett, er min påstand:)

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Gunnar N1413
1.2 bar
1.2 bar
Medlemsnummer: N1413
Navn: Gunnar Lia
Bil: Saab 9-5 1.9 Tid 2006
Sted: Elverum, Hernes

Legg inn av Gunnar N1413 » 22 des 2008, 08:51

Hvis du har IF Super husk å følge Serviceheftet slavisk, kjører du over service mer enn hva f.eks. Saab godtar ja da får du ikke dekket eventuelle havarier heller.

Mitt tips er har du en bil med som det er kjent at det har vært noen havarier på enten girkasse eller motor, så tegn If Super, men få bilen godkjent og det svart på hvitt av forsikringselskapet, og sett deg godt inn i hva som kreves og hva som dekkes. Og kjør deretter uten risiko for å måtte betale motor eller girkasse havari.

Hadde ikke turt å kjøre noen av Saab'ene med veivhusventilasjonsproblematikken uten denne forsikringa ihvertfall, Selv etter at verkstedet har byttet denne på Kampanje.
Gunnar
06 Saab 9-5 1.9 Tid Vector
14 VW e-golf
75 VW 1303s prosjekt http://www.vwnorge.no/index.php/topic,28543.0.html
65 VW 1300

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 22 des 2008, 11:04

Unntaksliste, utklipp.
Saab 9-3 og 9-5 1998-2003. OK hvis motorens smøreproblemer er utbedret av merkeverksted. Unntaket gjelder ikke for Saab 9-3 Sportsedan dette gjelder bruktbilgaranti.

En annen populer bil som ikke får denne dekningen er Audi A6 2,5tdi.

Tror dette kan gjelde for drivlinje dekning på superforsikring også, men den har i tillegg andre nyttige dekninger utover kasko.

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 22 des 2008, 11:18

oddi N108 skrev:
Singsaker skrev:IF superforsikring dekker høye uforutsette utgifter som drivlinje
TrygVesta dekker ved bilextra egenandel på skifte av frontrute og veihjelp.
IF mener at de fleste kan dekke 2000,- men 50.000,- hvis gearkassa ryker blir i det meste laget.

Alle har en mening om forsikring og de fleste vil betale minst mulig, når du betaler minst mulig får du ofte dekt mindre kontra overstående eksempel, hvor det er dekning på fabrikkny bil inntil 3år 60'km(det som kommer først) ved totalskade på bil, IF dekker inntil 1,2X av listepris ved totalskade om du kjøper samme type bil, evt 1,15X av listepris til annen bil.
Har du skade på bil så tar det som regel mer én 10 dager før den er besiktiget, deler er bestilt, skiftet og bil er lakkert, sannsynligvis 3uker totalt.

Super forsikring på bil dekker inntil 8år tror jeg evt 160'km med servicehistorikk i orden, uten at det er tuklet med maskineriet mm. Det er ikke ikke en garanti på trim. Det er heller ikke en forsikring som skal dekke gamle biler slik at de blir udødelige.

Ingen får dekt fullverdi på hus hvis det er et sankthansbål i stua.
De aller fleste forsikringsoppgjør går smertefritt, men iom at ca 18% av forsikringspremien du/jeg/vi betaler dekker svindel så må det være noen som blir tråkket litt på når det dukker opp krav som virker usannsynlig mm.

Alle selskap har ivrige selgere som tar snarveier og lover ting som et selskap aldri har dekt for å få salget, det dere kan gjøre for å "ta" de er å lese avtalen og notere evtuelle feil som selger har sagt at er dekt, så kan dere skrive/kontakte selskapet om det slik at den selgeren enten blir korigert eller avskjediget.

Jeg har jobbet med forsikringer på "rådgiver" siden i noen år og har møtt kunder som har noe negativt å si om alle selskap, selvfølgelig må noen av 1.000.000 kunder være misfornøyd alt annet vil være umulig, men jeg er svært sikker på at de fleste som er misfornøyd er for at de ikke har en dekning de tror/trodde de har/hadde.

F.eks en kunde jeg tok ifra jernbanes bank og forsikring fikk jeg kun fordi at JBF ikke dekker vanngjennomtregning i utett tak eller utette vegger, han ble svært overrasket dan han fant ut at det ikke var dekt og at de heller ikke tilbyr den dekningen.
For dere som ikke vet hva det koster å rive opp tak og isolasjon, skifte gulv mm(for ikke å glemme bryderiet av å ikke ha råd til å dekke det) koster, så kan det være rimeligere å kjøpe en ny SAAB 9-5 Aero 2009 modell og krasje den i fjellveggen uten kasko.............
JBF er et selskap som selger seg på å være billig, det å spare 3000,- i et år og tape 500K neste år hva ville dere valgt.
Sjansen for å få brann er statistisk 0,5% iløpet av 30år, da er alle senge-røykerne og natt-mat-i-fylla-gjengene tatt med, er du ikke en av de så er sjanse enda mindre. Sjansen for å få vannskade i tak og ytterveger er kanskje 50% i løpet av 30år,
aner ikke fordi vær og vind er ikke så enkelt å kalkulere.

Jeg tør neste garantere at de fleste som klager på forsikringene ikke forteller hele sanheten når de forteller dere om hvordan de ble lurt osv.
AMEN!
Er helt utrolig hvordan journalister kan være nyttige idioter for mannen i gata. Selvom man er stor betyr ikke det at man tar feil i forhold til jørgen hattemaker:) Jobber selv som kaiarbeider i color line, og det har hendt at vi har fått negativ omtale i lokalavisen i sandefjord. Får beskyldninger om at folk ikke får være med, at kaipersonalet ignorerer at folk har med våpen ombord osv. Latterlige påstander alt sammen. Vi har blant annet en regel om at man må være på kaiområdet en halvtime før avgang, da er man garantert plass hvis man har bestilt. De som kommer senere enn et kvarter før båten skal gå, havner desverre på venteliste ved full båt, uavhengig om man har bestilt eller ikke. Alle som bestiller billetter, får beskjed om opmøtetid, enten det er via web, telefon eller oppmøte. Dessuten står det bakpå billetten:) Hender som sagt at folk blir sure fordi de "ikke visste" at dette var tilfellet. Det er faktisk ikke mulig å bekrefte en bestilling på nett uten å trykke for "jeg har lest og akseptert reisebetingelsene", og det første booking-folkene lærer er å fortelle om oppmøtetid.
Kunden har ikke alltid rett. kunden har faktisk svært sjelden rett. Men det er jo en fordel å gi kunden en følelse av å få rett, dog uten å gå på akkord med de interne reglene firmaet har:)
Når det er sagt, så er det utrolig mye hjelp vi faktisk kan gi, og i 99% av tilfellene ordner alt seg til det beste for både kunde og rederi, det er kun en liiiiten promille som går videre med saken, og en liten promille av det igjen, der kunden faktisk har rett, er min påstand:)

mvh oddi
Regner med at den jævla båten må legge fra kai engang ja.................. :oops:

Det som skremmer meg mest forsikring er at folk som regel tror de er dekt for alt, folk som har hatt bil, hus mm i 20 år aner som regel ingen ting(bortsett fra brann osv)
Jeg snakket med en kunde engang som hadde oppgitt for lite areal til sitt selskap noe som gjorde premien billigere, jeg gjorde han oppmersom på at en vesentlig areal forskjell vil gi avkortning på dekningen, men denne voksne mannen sa at han kom til å si at han trodde hans selskap viste hvor stort og at han tok det for gitt.
Pga slike folk må alle dere betale mer i forsikring pga svindel osv.

Jeg har skrevet dette før engang at det er mange her på forumet som kan få problemer ved skade og tap osv, det er store prisforskjeller på enkelte bilmodeller, derfor har enkelte oppgitt eller forsikringsselger lagt inn feil modell for å få rimeligere priser, smeller det da så smeller det 2 ganger.......
sjekk nøye at dekningene deres er riktige, og at faktaopplysninger med hus stemmer rimelig bra og for ikke å glemme at riktig bil og modell er brukt i polisen deres.

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 27 jan 2009, 21:45

If dekker glasskade og fri veihjelp med superdekning på SAAB uten egenandel, samt at ved totalskade 60% av verdi får du listepris pluss 25% til å kjøpe ny bil. Denne dekningen får du frem til bilen er 8år til gunstig pris, etter 8år går prisen opp en god del.

Er bilen nyere én 3år og eller har kjørt mindre én 60' får du fabrikkny bil av samme merke og modell med det samme utstyr som den ble levert med og inntil 25K extra hvis hvis prisen tilsier det.

Motor og drivverk dekkes ikke ved chipping etc. Jeg kommer tilbake om det er km-begrensing.
Du får også leiebil i hele skadeperioden, kjenner en som hadde leiebil i 6mnd pga VW rota noe for jævlig med ei gearkasse.

Send meg en pm om dette er interessant.
Sist redigert av Singsaker den 28 jan 2009, 14:14, redigert 1 gang totalt.

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 28 jan 2009, 14:00

Motor og drivverk dekkes med følgende egenandeler:
2.5 Egenandel
Egenandelen beregnes ut fra kjørt distanse slik:
Før passerte 100 000 km:
kr 4 000
Ved passerte 100 000 km:
20% av reparasjonskostnaden, minst kr 6 000
Ved passerte 150 000 km:
30% av reparasjonskostnaden, minst kr 7 000
Ved passerte 200 000 km:
40% av reparasjonskostnaden, minst kr 8 000
Ved passerte 250 000 km:
50% av reparasjonskostnaden, minst kr 10 000

Men husk at hvis de finner uorginal trim eller bevis for uorginaltrim så borfaller dekkningen.
Den mest vanlige årsaken til klager er at kunden trodde han hadde en dekning han ikke hadde.

Tips til alle les vilkårene dine.

Igår ble jeg oppringt av gjensidige og de kunne fortelle at de dekket motor og drivverk inntil 5 år evt 100.000km, de henviser i virkeligheten til reklamasjon, men da må du sansynligjøre at skaden skyldes fabrikasjonsfeil, noe som er vanskelig etter 3år. Saab har utvidet dekning på motor, men ikke på drivverk og en typisk automatkasse koster idag minimum 50.000 evt mer. Du får også leiebil i hele reprasjonstiden.

De forsikret også en motorbåt for en kunde, pga at kunden betalte 14000 pr år for denne spurte han om de kunne gjøre noe med prisen, da ble den redusert til 5-6000,- men en kollega av meg oppdaget på polisen hans at den plutselig var en seilbåt og ikke motorbåt, ikke bra.

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 02 feb 2009, 17:48

50% på superdekning uke 6 og 7, husk at på SAAB dekkes egenandel på veihjelp og glasskader nå.
I tilegg får man fabrikkny bil før 3år/60.000km etter det 25% i tilllegg til listepris ved uoppklart tyveri eller 60%totalskade.
Dette er markedets beste forsikring. Send meg PM hvis det er interessant. Motor og drivverk dekkes selvfølgelig.
Men ikke glem at hvis uorginal trim kan påvises så dekkes ikke motor og drivverk.

Andreas N1194
Overload!!!
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Legg inn av Andreas N1194 » 02 feb 2009, 18:10

Burde jo snart havne under Forhandler-tråden dette her ;)
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 02 feb 2009, 19:05

Andreas N1194 skrev:Burde jo snart havne under Forhandler-tråden dette her ;)
Eller medlemsfordeler for de med nyere SAAB :mrgreen: =D>

Svar