Hvilken bil ville DU ha valgt?? (lurespørsmål)

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Hvilken bil ville du valgt

'88 mod. 900i 16v 2,0
28
40%
'05 mod. BMW 630Ci
42
60%
 
Stemmer totalt: 70

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Legg inn av Morten-N146 » 26 apr 2007, 18:13

Jeg skal vel være såpass ærlig at jeg hadde tatt BMW'en uten tvil. Nå er jo jeg også økonom så det er vel det som ligger til grunn med mitt valg.

Presisering:

Tatt BMW-en og solgt den.....
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 26 apr 2007, 21:44

SaabV4-N163 skrev:
Freshmaker N237 skrev:Dette er et såpass vanskelig valg at jeg avstår fra å stemme.. BMW 6-serie er noe av det fineste fra Tyskland, samtidig har du OG900 med den rette fargen, fine felger og 2 dører for mye.. hmm..
Enig med tanke på dørene, men alt annet med bilen fristet. Blant annet har den cruise kontroll og A/C. (a/c virker ikke da, men det skyldes latskap). Og så utrolig god å kjøre.

De Aerofelgene stod egentlig på Pappas 9000CSE. Men etter den skjebnesvangre vinterdagen i februar så trengte han ikke de felgene mer.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/09/491543.html
Ikke for å være vanskelig, men er vel ikke aerofelger det der.. Er vel CSE felger..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
og900turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 355
Registrert: 18 mai 2006, 23:02
Medlemsnummer: N681
Navn: Karl Otto
Bil: Saab 9-5 Aero
Sted: Bodø

Legg inn av og900turbo » 26 apr 2007, 22:06

Eller de som kom etter 16" Aero med polert kant og som også kalles Superaero-felger.... De kjennetegnes med at de tre eikene har en karakteristisk bøy inn mot felgen. Er jeg på jordet?
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 26 apr 2007, 22:11

Hadde nok tatt BMWen :lol:
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
herman86-N693
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 197
Registrert: 13 jun 2006, 19:52
Medlemsnummer: N693
Navn: Andre
Bil: NG900R
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av herman86-N693 » 26 apr 2007, 22:12

er farlig redd jeg hadde tatt BMW da gitt ! trur den drar mer damer en OG'n selv om den er fin den også , men kansje en litt anen klasse
Andre - N693

Saab 900SE Turbo 97 (3d)

Tidligere biler:
Saab 9000CC Turbo 87 mod (2 år)
Saab 9000i CC 87mod (døde tidlig)

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 26 apr 2007, 22:34

og900turbo skrev:Eller de som kom etter 16" Aero med polert kant og som også kalles Superaero-felger.... De kjennetegnes med at de tre eikene har en karakteristisk bøy inn mot felgen. Er jeg på jordet?
EDIT: Oida, jeg misforstod det du hadde skrevet, og svarte helt på jordet :oops:

Men ja, du har riktig. Det er vanligvis disse du beskriver som kalles superaero.
Sist redigert av Eirik N396 den 26 apr 2007, 23:04, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 26 apr 2007, 23:02

Freshmaker N237 skrev:

Ikke for å være vanskelig, men er vel ikke aerofelger det der.. Er vel CSE felger..
Rett observert, de heter rett og slett three spoke
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Legg inn av Edward N812 » 27 apr 2007, 08:17

BMW, garantert. sa du at 900'en ikke hadde turbo? da ville jeg ikke kjøpt den engang, men det er jo min mening.

BMW'en er ny, sprek, har alt av utstyr, jeg synes den er dødsens deilig, bakhjulsdrift og mye mer.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Gisle N163
Overload!!!
Innlegg: 1085
Registrert: 07 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N163
Navn: Gisle Hillesund
Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg inn av Gisle N163 » 27 apr 2007, 09:51

Aero, Superaero... CSE... kall det hva du vil.. hehe.
De har i hvertfall samme fasong (til en viss grad).

Aero Wannabe kan jo passe bra. :lol:

Uansett var de penere enn stålfelgene uten kapsler jeg hadde til vinterhjulene.


Og når det gjelder turbo så kommer det på min neste og900.

Eller kanskje jeg skal bygge inn en.
'96 Saab 900R Turbo

If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.

Brukeravatar
Gisle N163
Overload!!!
Innlegg: 1085
Registrert: 07 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N163
Navn: Gisle Hillesund
Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg inn av Gisle N163 » 27 apr 2007, 09:54

Og for å si en ting til... Turbo er jo rått dyrt å forsikre. Så derfor tenkte jeg å ha en og900i frem til jeg fikk oppspart litt bonus, for siden å innvestere i en og900 T-16 Aero(cab). Hvor mye må man gi for en relativt strøken en i dag??

Gjør ikke noe om det er litt rust. Det tar jeg selv. Er ikke fullt så god på det tekniske, så det overlater jeg til fagfolk.
'96 Saab 900R Turbo

If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 27 apr 2007, 10:05

Saab turbo er strengt tatt ikke så dyrt å forsikre :)
04' 9-3ss 1.8t

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 27 apr 2007, 10:51

SaabV4-N163 skrev:Og for å si en ting til... Turbo er jo rått dyrt å forsikre. Så derfor tenkte jeg å ha en og900i frem til jeg fikk oppspart litt bonus, for siden å innvestere i en og900 T-16 Aero(cab). Hvor mye må man gi for en relativt strøken en i dag??

Gjør ikke noe om det er litt rust. Det tar jeg selv. Er ikke fullt så god på det tekniske, så det overlater jeg til fagfolk.
Jeg betaler under 4000 for min bil med delkasko... Kan ikke kalle det dyrt! Men 900 er vel muligens et hakk mer "ungdomsbil", så det er mulig den er litt dyrere. Uansett, Saab Turbo er billig å forsikre.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Legg inn av Edward N812 » 27 apr 2007, 11:13

SaabV4-N163 skrev:Og for å si en ting til... Turbo er jo rått dyrt å forsikre. Så derfor tenkte jeg å ha en og900i frem til jeg fikk oppspart litt bonus, for siden å innvestere i en og900 T-16 Aero(cab). Hvor mye må man gi for en relativt strøken en i dag??

Gjør ikke noe om det er litt rust. Det tar jeg selv. Er ikke fullt så god på det tekniske, så det overlater jeg til fagfolk.
sikkert godt tenkt dette, hehe. ser ikke helt hvor du vil med det da. spørsmålet var da hvilken av bilene på bildet jeg ville ha valgt ;)
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 27 apr 2007, 14:58

SaabV4-N163 skrev:Og for å si en ting til... Turbo er jo rått dyrt å forsikre. Så derfor tenkte jeg å ha en og900i frem til jeg fikk oppspart litt bonus, for siden å innvestere i en og900 T-16 Aero(cab). Hvor mye må man gi for en relativt strøken en i dag??

Gjør ikke noe om det er litt rust. Det tar jeg selv. Er ikke fullt så god på det tekniske, så det overlater jeg til fagfolk.
I vesta betalte jeg 5600 for å forsikre min og900 aero cab.. var riktignok med pappa som hovedeier, men han hadde ikke spesielt mye bonus på det tidspunktet:) Når det gjelder pris er det et vanskelig spørsmål.. Jeg hadde en ok bil, rustfri, fin i lakken, litt trimmet, og ellers hel og grei.. fikk 112500 for den i desember.. Gamle biler dette her! ser at folk forlanger gull og grønne skoger for disse nå om dagen, men man må huske på at man får en ok 9-5 for omtrent samme prisen!!

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
Gisle N163
Overload!!!
Innlegg: 1085
Registrert: 07 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N163
Navn: Gisle Hillesund
Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg inn av Gisle N163 » 28 apr 2007, 14:06

candikid skrev:
SaabV4-N163 skrev:Og for å si en ting til... Turbo er jo rått dyrt å forsikre. Så derfor tenkte jeg å ha en og900i frem til jeg fikk oppspart litt bonus, for siden å innvestere i en og900 T-16 Aero(cab). Hvor mye må man gi for en relativt strøken en i dag??

Gjør ikke noe om det er litt rust. Det tar jeg selv. Er ikke fullt så god på det tekniske, så det overlater jeg til fagfolk.
sikkert godt tenkt dette, hehe. ser ikke helt hvor du vil med det da. spørsmålet var da hvilken av bilene på bildet jeg ville ha valgt ;)
Hehe jeg ser den ja. Det jeg EGENTLIG mente var en litt underlig variant av spørsmålet "saab eller BMW?" hehe. Skjønner at den ble tolket forskjellig.
'96 Saab 900R Turbo

If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.

Svar