Hvilken bil ville DU ha valgt?? (lurespørsmål)
Moderator: Moderatorer
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Jeg skal vel være såpass ærlig at jeg hadde tatt BMW'en uten tvil. Nå er jo jeg også økonom så det er vel det som ligger til grunn med mitt valg.
Presisering:
Tatt BMW-en og solgt den.....
Presisering:
Tatt BMW-en og solgt den.....
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Ikke for å være vanskelig, men er vel ikke aerofelger det der.. Er vel CSE felger..SaabV4-N163 skrev:Enig med tanke på dørene, men alt annet med bilen fristet. Blant annet har den cruise kontroll og A/C. (a/c virker ikke da, men det skyldes latskap). Og så utrolig god å kjøre.Freshmaker N237 skrev:Dette er et såpass vanskelig valg at jeg avstår fra å stemme.. BMW 6-serie er noe av det fineste fra Tyskland, samtidig har du OG900 med den rette fargen, fine felger og 2 dører for mye.. hmm..
De Aerofelgene stod egentlig på Pappas 9000CSE. Men etter den skjebnesvangre vinterdagen i februar så trengte han ikke de felgene mer.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/09/491543.html
Styrer med DAB og AUX
- og900turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 18 mai 2006, 23:02
- Medlemsnummer: N681
- Navn: Karl Otto
- Bil: Saab 9-5 Aero
- Sted: Bodø
Eller de som kom etter 16" Aero med polert kant og som også kalles Superaero-felger.... De kjennetegnes med at de tre eikene har en karakteristisk bøy inn mot felgen. Er jeg på jordet?
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- herman86-N693
- 0.7 bar
- Innlegg: 197
- Registrert: 13 jun 2006, 19:52
- Medlemsnummer: N693
- Navn: Andre
- Bil: NG900R
- Sted: Tønsberg
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
EDIT: Oida, jeg misforstod det du hadde skrevet, og svarte helt på jordetog900turbo skrev:Eller de som kom etter 16" Aero med polert kant og som også kalles Superaero-felger.... De kjennetegnes med at de tre eikene har en karakteristisk bøy inn mot felgen. Er jeg på jordet?

Men ja, du har riktig. Det er vanligvis disse du beskriver som kalles superaero.
Sist redigert av Eirik N396 den 26 apr 2007, 23:04, redigert 1 gang totalt.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Rett observert, de heter rett og slett three spokeFreshmaker N237 skrev:
Ikke for å være vanskelig, men er vel ikke aerofelger det der.. Er vel CSE felger..
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Aero, Superaero... CSE... kall det hva du vil.. hehe.
De har i hvertfall samme fasong (til en viss grad).
Aero Wannabe kan jo passe bra.
Uansett var de penere enn stålfelgene uten kapsler jeg hadde til vinterhjulene.
Og når det gjelder turbo så kommer det på min neste og900.
Eller kanskje jeg skal bygge inn en.
De har i hvertfall samme fasong (til en viss grad).
Aero Wannabe kan jo passe bra.

Uansett var de penere enn stålfelgene uten kapsler jeg hadde til vinterhjulene.
Og når det gjelder turbo så kommer det på min neste og900.
Eller kanskje jeg skal bygge inn en.
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Og for å si en ting til... Turbo er jo rått dyrt å forsikre. Så derfor tenkte jeg å ha en og900i frem til jeg fikk oppspart litt bonus, for siden å innvestere i en og900 T-16 Aero(cab). Hvor mye må man gi for en relativt strøken en i dag??
Gjør ikke noe om det er litt rust. Det tar jeg selv. Er ikke fullt så god på det tekniske, så det overlater jeg til fagfolk.
Gjør ikke noe om det er litt rust. Det tar jeg selv. Er ikke fullt så god på det tekniske, så det overlater jeg til fagfolk.
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Jeg betaler under 4000 for min bil med delkasko... Kan ikke kalle det dyrt! Men 900 er vel muligens et hakk mer "ungdomsbil", så det er mulig den er litt dyrere. Uansett, Saab Turbo er billig å forsikre.SaabV4-N163 skrev:Og for å si en ting til... Turbo er jo rått dyrt å forsikre. Så derfor tenkte jeg å ha en og900i frem til jeg fikk oppspart litt bonus, for siden å innvestere i en og900 T-16 Aero(cab). Hvor mye må man gi for en relativt strøken en i dag??
Gjør ikke noe om det er litt rust. Det tar jeg selv. Er ikke fullt så god på det tekniske, så det overlater jeg til fagfolk.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
sikkert godt tenkt dette, hehe. ser ikke helt hvor du vil med det da. spørsmålet var da hvilken av bilene på bildet jeg ville ha valgtSaabV4-N163 skrev:Og for å si en ting til... Turbo er jo rått dyrt å forsikre. Så derfor tenkte jeg å ha en og900i frem til jeg fikk oppspart litt bonus, for siden å innvestere i en og900 T-16 Aero(cab). Hvor mye må man gi for en relativt strøken en i dag??
Gjør ikke noe om det er litt rust. Det tar jeg selv. Er ikke fullt så god på det tekniske, så det overlater jeg til fagfolk.

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
I vesta betalte jeg 5600 for å forsikre min og900 aero cab.. var riktignok med pappa som hovedeier, men han hadde ikke spesielt mye bonus på det tidspunktet:) Når det gjelder pris er det et vanskelig spørsmål.. Jeg hadde en ok bil, rustfri, fin i lakken, litt trimmet, og ellers hel og grei.. fikk 112500 for den i desember.. Gamle biler dette her! ser at folk forlanger gull og grønne skoger for disse nå om dagen, men man må huske på at man får en ok 9-5 for omtrent samme prisen!!SaabV4-N163 skrev:Og for å si en ting til... Turbo er jo rått dyrt å forsikre. Så derfor tenkte jeg å ha en og900i frem til jeg fikk oppspart litt bonus, for siden å innvestere i en og900 T-16 Aero(cab). Hvor mye må man gi for en relativt strøken en i dag??
Gjør ikke noe om det er litt rust. Det tar jeg selv. Er ikke fullt så god på det tekniske, så det overlater jeg til fagfolk.
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Hehe jeg ser den ja. Det jeg EGENTLIG mente var en litt underlig variant av spørsmålet "saab eller BMW?" hehe. Skjønner at den ble tolket forskjellig.candikid skrev:sikkert godt tenkt dette, hehe. ser ikke helt hvor du vil med det da. spørsmålet var da hvilken av bilene på bildet jeg ville ha valgtSaabV4-N163 skrev:Og for å si en ting til... Turbo er jo rått dyrt å forsikre. Så derfor tenkte jeg å ha en og900i frem til jeg fikk oppspart litt bonus, for siden å innvestere i en og900 T-16 Aero(cab). Hvor mye må man gi for en relativt strøken en i dag??
Gjør ikke noe om det er litt rust. Det tar jeg selv. Er ikke fullt så god på det tekniske, så det overlater jeg til fagfolk.
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.