Hvilken cab bør man velge?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Hvilken CAB bør man ta?

OG900
32
67%
NG900
16
33%
 
Stemmer totalt: 48

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Hvilken cab bør man velge?

Legg inn av Ingvar N629 » 04 mai 2007, 13:38

Eirik N396 skrev: Bilde
Dagens argument... trenger du egentlig flere??
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 04 mai 2007, 17:02

Stalfa skrev:Mx-5.
her banne me ikkje :wink:
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Innlegg: 2038
Registrert: 18 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 04 mai 2007, 17:38

Kommer vel litt an på hva bilen skal brukes til da...

Altså skal det vere en kosebil som står inne hele vinteren og bare blir brukt et par dager da det er sol er vel det beste og velge en OG900..
Men skal det derimot vere en bruksbil som skal brukes til jobb, butikken osv ville jeg heller kjøpt en NG900..
Dog for det at NG900 er en nyere og kanskje en mer driftsikker bil :wink:


Skal ikke så mye til for og få en NG900 litt finere, bare og sette på 9-3 fangere og sidesjørt så har du det :lol:
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Legg inn av Puff » 04 mai 2007, 18:21

Turbo Kenneth n387 skrev:Må vel nesten si og900 jeg,siden jeg jeg skal hente meg en og900 aero cab i mårra :D .Herregud kor e gle me :D :D :D .

Mvh Kenneth.
En rød en??? Møtte en her en dag i molde,den såg vertfall ganske pen ut :)
2003 Saab 9-5 2.0t

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Re: Hvilken cab bør man velge?

Legg inn av Kristian N70 » 04 mai 2007, 20:53

Siden jeg har en og900 cab stemmer jeg på den :D

Du kan velge cabben min, så slipper du alt det styret med import :wink:
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
Gisle N163
Overload!!!
Innlegg: 1085
Registrert: 07 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N163
Navn: Gisle Hillesund
Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg inn av Gisle N163 » 05 mai 2007, 00:17

Frode N073 skrev:og900 cab blei levert med alle 16v motoralternativ utenom 2,1 tror eg. inkl turbo.

og900 cab e jo et samleobjekt og vil med årene sikkert stiga i verdi.
sjøl svenskane begynne å bli desperate itte fine eksemplar av og900 generelt. spesielt Aero modellane.
Tror faktisk jeg så en på mobile.de med 2,1 liter også, men den hadde ikke turbo. Tror det var en og900 S...cab.

Men jeg tror nok det blir en OG. Jeg er avhengig av en relativt strøken en. ER ikke noen rev på mekking og slikt. Ønsker meg å lære litt og har akkurat kjøpt "gjør det selv" boken fra Speedparts. Men foreløpig har jeg nok mest tommeltotter til slikt.

Men lurer jeg på noe så har jeg vel noen hundre klubb-kollegaer jeg kan spørre om råd. Og så kjenner jeg en biloppretter gjennom jobben som tok fagbrev på OG900 så regner med at han kan litt.

-Gisle
'96 Saab 900R Turbo

If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.

Brukeravatar
Gisle N163
Overload!!!
Innlegg: 1085
Registrert: 07 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N163
Navn: Gisle Hillesund
Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
Sted: Søgne
Kontakt:

Re: Hvilken cab bør man velge?

Legg inn av Gisle N163 » 05 mai 2007, 00:20

Ingvar N629 skrev:
Eirik N396 skrev: Bilde
Dagens argument... trenger du egentlig flere??
I rest my case!! :lol:

Har heller ikke sansen for GM 900'an.
Foreldrene mine har en '02 9-3 2,2 TiD. Den er knakende god og kjøre da, men det er liksom GM.

Men den 9-3 SS vi har i bilutleia kunne like gjerne vært en Opel Vectra. Høres sånn ut, og så ingen reverslås gitt... nøkkelene er der den bør være (mellom setene) men hvem f.... fant på å legge reversen over 1.gir på en SAAB??? Hvorfor forandre på det som fungerer optimalt??

Jeg bare spør.

-Gisle
'96 Saab 900R Turbo

If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Innlegg: 2038
Registrert: 18 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 05 mai 2007, 00:24

Reversen er vel flytta opp siden det 6giret har tatt plassen til reversjgiret :lol: Men det er nå reversjlås på 9-3ss, ialle fall på den eg har kjørt 05 mod :wink:
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Brukeravatar
Pancho N497
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 725
Registrert: 15 nov 2003, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av Pancho N497 » 05 mai 2007, 00:26

Aleks-ander_N948 skrev:Reversen er vel flytta opp siden det 6giret har tatt plassen til reversjgiret :lol: Men det er nå reversjlås på 9-3ss, ialle fall på den eg har kjørt 05 mod :wink:
er elektronisk rattlås på alle 9-3ss :D finnes ikke girlås på 9-3ss.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Innlegg: 2038
Registrert: 18 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 05 mai 2007, 00:31

Åja sånn ja.. tenkte på den tingen du må trykke opp for og få bilen i reversj... sorry :wink:
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 05 mai 2007, 02:00

Gisle N163 skrev: Tror faktisk jeg så en på mobile.de med 2,1 liter også, men den hadde ikke turbo. Tror det var en og900 S...cab.
-Gisle
alle og900s e lavtrykksturbo. 2,1'en e sugemotor. turbo s e fulltrykkar
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Turbo Kenneth n387
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 348
Registrert: 05 jan 2006, 23:26
Medlemsnummer: 387
Navn: Kenneth Holsæther
Bil: 8 stk saab
Sted: Eidsvåg i Romsdal
Kontakt:

Legg inn av Turbo Kenneth n387 » 05 mai 2007, 07:57

Puff skrev:
Turbo Kenneth n387 skrev:Må vel nesten si og900 jeg,siden jeg jeg skal hente meg en og900 aero cab i mårra :D .Herregud kor e gle me :D :D :D .

Mvh Kenneth.
En rød en??? Møtte en her en dag i molde,den såg vertfall ganske pen ut :)

Det er nok ikke rød,men grønn.Det er bilen til Øyvind Sæther jeg har kjøpt.Den røde kan være gammle bilen til oddi her på forumet,den havnet på sunndalen.
02 9-3 2.2 Tid
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil

Brukeravatar
Gisle N163
Overload!!!
Innlegg: 1085
Registrert: 07 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N163
Navn: Gisle Hillesund
Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg inn av Gisle N163 » 05 mai 2007, 18:06

Aleks-ander_N948 skrev:Reversen er vel flytta opp siden det 6giret har tatt plassen til reversjgiret :lol: Men det er nå reversjlås på 9-3ss, ialle fall på den eg har kjørt 05 mod :wink:
Ja, men på vår 9-3ss er det kun 5 gir... sukk... ikke sprek heller. Men den er jo fin da. Det er jo en Saab tross alt. Selv om det er masse Opel deler i den.
'96 Saab 900R Turbo

If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 05 mai 2007, 18:15

Faktum er vel det at 9-3SS/SC er den SAAB-en sidan GM kom inn i bildet som har flest SAAB-unike komponentar i seg...

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 05 mai 2007, 18:44

Gisle N163 skrev:
Frode N073 skrev:og900 cab blei levert med alle 16v motoralternativ utenom 2,1 tror eg. inkl turbo.

og900 cab e jo et samleobjekt og vil med årene sikkert stiga i verdi.
sjøl svenskane begynne å bli desperate itte fine eksemplar av og900 generelt. spesielt Aero modellane.
Tror faktisk jeg så en på mobile.de med 2,1 liter også, men den hadde ikke turbo. Tror det var en og900 S...cab.

Men jeg tror nok det blir en OG. Jeg er avhengig av en relativt strøken en. ER ikke noen rev på mekking og slikt. Ønsker meg å lære litt og har akkurat kjøpt "gjør det selv" boken fra Speedparts. Men foreløpig har jeg nok mest tommeltotter til slikt.

Men lurer jeg på noe så har jeg vel noen hundre klubb-kollegaer jeg kan spørre om råd. Og så kjenner jeg en biloppretter gjennom jobben som tok fagbrev på OG900 så regner med at han kan litt.

-Gisle
Vel, jeg solgte en ganske strøken cab.. men å tro at en 17 år gammel bil ikke trengs å skrues på, er nok utopi. Greit at det er bra sammenskrudde biler, men litt må man uansett regne med, og jo eldre bilen er, jo mer er det å skru på. uansett:) Når det gjelder priser på og900, er jeg den eneste jeg kjenner som har solgt en bra og900 på veldig lenge, og prisen endte ikke på mer enn 112500, så selvom mange mener at dette er klassikere, stiger i verdi osv, bør du ta det med en klype salt. Saab har tross alt ikke SÅ mange fans rundtomkring:)

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Svar