Dagens argument... trenger du egentlig flere??Eirik N396 skrev:
Hvilken cab bør man velge?
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Hvilken cab bør man velge?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
her banne me ikkjeStalfa skrev:Mx-5.

2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Kommer vel litt an på hva bilen skal brukes til da...
Altså skal det vere en kosebil som står inne hele vinteren og bare blir brukt et par dager da det er sol er vel det beste og velge en OG900..
Men skal det derimot vere en bruksbil som skal brukes til jobb, butikken osv ville jeg heller kjøpt en NG900..
Dog for det at NG900 er en nyere og kanskje en mer driftsikker bil
Skal ikke så mye til for og få en NG900 litt finere, bare og sette på 9-3 fangere og sidesjørt så har du det
Altså skal det vere en kosebil som står inne hele vinteren og bare blir brukt et par dager da det er sol er vel det beste og velge en OG900..
Men skal det derimot vere en bruksbil som skal brukes til jobb, butikken osv ville jeg heller kjøpt en NG900..
Dog for det at NG900 er en nyere og kanskje en mer driftsikker bil

Skal ikke så mye til for og få en NG900 litt finere, bare og sette på 9-3 fangere og sidesjørt så har du det

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Re: Hvilken cab bør man velge?
Siden jeg har en og900 cab stemmer jeg på den
Du kan velge cabben min, så slipper du alt det styret med import

Du kan velge cabben min, så slipper du alt det styret med import

05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Tror faktisk jeg så en på mobile.de med 2,1 liter også, men den hadde ikke turbo. Tror det var en og900 S...cab.Frode N073 skrev:og900 cab blei levert med alle 16v motoralternativ utenom 2,1 tror eg. inkl turbo.
og900 cab e jo et samleobjekt og vil med årene sikkert stiga i verdi.
sjøl svenskane begynne å bli desperate itte fine eksemplar av og900 generelt. spesielt Aero modellane.
Men jeg tror nok det blir en OG. Jeg er avhengig av en relativt strøken en. ER ikke noen rev på mekking og slikt. Ønsker meg å lære litt og har akkurat kjøpt "gjør det selv" boken fra Speedparts. Men foreløpig har jeg nok mest tommeltotter til slikt.
Men lurer jeg på noe så har jeg vel noen hundre klubb-kollegaer jeg kan spørre om råd. Og så kjenner jeg en biloppretter gjennom jobben som tok fagbrev på OG900 så regner med at han kan litt.
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Re: Hvilken cab bør man velge?
I rest my case!!Ingvar N629 skrev:Dagens argument... trenger du egentlig flere??Eirik N396 skrev:

Har heller ikke sansen for GM 900'an.
Foreldrene mine har en '02 9-3 2,2 TiD. Den er knakende god og kjøre da, men det er liksom GM.
Men den 9-3 SS vi har i bilutleia kunne like gjerne vært en Opel Vectra. Høres sånn ut, og så ingen reverslås gitt... nøkkelene er der den bør være (mellom setene) men hvem f.... fant på å legge reversen over 1.gir på en SAAB??? Hvorfor forandre på det som fungerer optimalt??
Jeg bare spør.
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
er elektronisk rattlås på alle 9-3ssAleks-ander_N948 skrev:Reversen er vel flytta opp siden det 6giret har tatt plassen til reversjgiretMen det er nå reversjlås på 9-3ss, ialle fall på den eg har kjørt 05 mod

2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
alle og900s e lavtrykksturbo. 2,1'en e sugemotor. turbo s e fulltrykkarGisle N163 skrev: Tror faktisk jeg så en på mobile.de med 2,1 liter også, men den hadde ikke turbo. Tror det var en og900 S...cab.
-Gisle
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 348
- Registrert: 05 jan 2006, 23:26
- Medlemsnummer: 387
- Navn: Kenneth Holsæther
- Bil: 8 stk saab
- Sted: Eidsvåg i Romsdal
- Kontakt:
Puff skrev:En rød en??? Møtte en her en dag i molde,den såg vertfall ganske pen utTurbo Kenneth n387 skrev:Må vel nesten si og900 jeg,siden jeg jeg skal hente meg en og900 aero cab i mårra.Herregud kor e gle me
![]()
![]()
.
Mvh Kenneth.
Det er nok ikke rød,men grønn.Det er bilen til Øyvind Sæther jeg har kjøpt.Den røde kan være gammle bilen til oddi her på forumet,den havnet på sunndalen.
02 9-3 2.2 Tid
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Ja, men på vår 9-3ss er det kun 5 gir... sukk... ikke sprek heller. Men den er jo fin da. Det er jo en Saab tross alt. Selv om det er masse Opel deler i den.Aleks-ander_N948 skrev:Reversen er vel flytta opp siden det 6giret har tatt plassen til reversjgiretMen det er nå reversjlås på 9-3ss, ialle fall på den eg har kjørt 05 mod
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Vel, jeg solgte en ganske strøken cab.. men å tro at en 17 år gammel bil ikke trengs å skrues på, er nok utopi. Greit at det er bra sammenskrudde biler, men litt må man uansett regne med, og jo eldre bilen er, jo mer er det å skru på. uansett:) Når det gjelder priser på og900, er jeg den eneste jeg kjenner som har solgt en bra og900 på veldig lenge, og prisen endte ikke på mer enn 112500, så selvom mange mener at dette er klassikere, stiger i verdi osv, bør du ta det med en klype salt. Saab har tross alt ikke SÅ mange fans rundtomkring:)Gisle N163 skrev:Tror faktisk jeg så en på mobile.de med 2,1 liter også, men den hadde ikke turbo. Tror det var en og900 S...cab.Frode N073 skrev:og900 cab blei levert med alle 16v motoralternativ utenom 2,1 tror eg. inkl turbo.
og900 cab e jo et samleobjekt og vil med årene sikkert stiga i verdi.
sjøl svenskane begynne å bli desperate itte fine eksemplar av og900 generelt. spesielt Aero modellane.
Men jeg tror nok det blir en OG. Jeg er avhengig av en relativt strøken en. ER ikke noen rev på mekking og slikt. Ønsker meg å lære litt og har akkurat kjøpt "gjør det selv" boken fra Speedparts. Men foreløpig har jeg nok mest tommeltotter til slikt.
Men lurer jeg på noe så har jeg vel noen hundre klubb-kollegaer jeg kan spørre om råd. Og så kjenner jeg en biloppretter gjennom jobben som tok fagbrev på OG900 så regner med at han kan litt.
-Gisle
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998