Finnes det en lett og lur måte å gjøre dette på? Evt, finnes det en lett og lur forklaring på hvordan man bærer seg til for å gjøre det? ^-^;Ingvar N629 skrev:(...)flytte katalysatoren litt lenger bak
Kjøpe 9-5 - hvilken motor ?
Moderator: Moderatorer
- K_Duck N1093
- 2.0 bar
- Innlegg: 636
- Registrert: 05 jul 2007, 11:02
- Medlemsnummer: 1093
- Navn: Steffen
- Bil: M98 9-5 SE 2.0t
- Sted: Bodø
- Kontakt:
'98 9-5 SE 2.0t -- Celise (verdens beste dame - biologiske jenter har vist seg å være skrot)
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Du kan være helt trygg fra 2004. Da kom det forandringer på motorblokka, vistnok. Føler meg trygg jeg og, med min oppgraderte 2001, virker å fungere helt fint! 

MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01
Solgt 
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01


9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Kapp og sveisK_Duck skrev:Finnes det en lett og lur måte å gjøre dette på? Evt, finnes det en lett og lur forklaring på hvordan man bærer seg til for å gjøre det? ^-^;Ingvar N629 skrev:(...)flytte katalysatoren litt lenger bak

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- 95Vector
- 0.7 bar
- Innlegg: 155
- Registrert: 02 feb 2007, 23:40
- Medlemsnummer: N883
- Bil: MY05 9-3 Aero cab.
Hvilke motor??? Jeg kan bare svare etter egen erfaring med en slik bil med , -03 Vector inkl "fulle utstyrspakker" og 2,0 150 hk som standard.
En løsning som sikkert er veldig bra for mange og definert som bra nok for noen.
Forøvrig gis det 8 års motorgaranti for oljeproblemet når servicer gjennomføres, men oljeskift ved 10`anbefales selvfølgelig.
Eller oppleves bilen som uproblematisk, lukseriøs,comfortabel og flott.
For min egen del var det en selvfølgelighet med en oppgradering med Saab`s godkjente sats.
Om du skal ha 2,0, 2,3 - 2,2 osv er vel en vurdering som du må ta selv siden du selv vet best om hva bilen skal brukes til, og hvordan.
Uansett motorvalg så blir det et godt valg, sett i mine øyne.

En løsning som sikkert er veldig bra for mange og definert som bra nok for noen.
Forøvrig gis det 8 års motorgaranti for oljeproblemet når servicer gjennomføres, men oljeskift ved 10`anbefales selvfølgelig.
Eller oppleves bilen som uproblematisk, lukseriøs,comfortabel og flott.
For min egen del var det en selvfølgelighet med en oppgradering med Saab`s godkjente sats.
Om du skal ha 2,0, 2,3 - 2,2 osv er vel en vurdering som du må ta selv siden du selv vet best om hva bilen skal brukes til, og hvordan.
Uansett motorvalg så blir det et godt valg, sett i mine øyne.



HIRSCH - More powerful, more dynamic, more elegant – and even more enjoyable to drive
Takk for svar. Vet du foresten om det er stor forskjell på standard stereo'n og det såkalte AS3 anlegget ? ...95Vector skrev:Hvilke motor??? Jeg kan bare svare etter egen erfaring med en slik bil med , -03 Vector inkl "fulle utstyrspakker" og 2,0 150 hk som standard.
En løsning som sikkert er veldig bra for mange og definert som bra nok for noen.
Forøvrig gis det 8 års motorgaranti for oljeproblemet når servicer gjennomføres, men oljeskift ved 10`anbefales selvfølgelig.
Eller oppleves bilen som uproblematisk, lukseriøs,comfortabel og flott.
For min egen del var det en selvfølgelighet med en oppgradering med Saab`s godkjente sats.
Om du skal ha 2,0, 2,3 - 2,2 osv er vel en vurdering som du må ta selv siden du selv vet best om hva bilen skal brukes til, og hvordan.
Uansett motorvalg så blir det et godt valg, sett i mine øyne.
![]()
![]()
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
med fare for å verte heilt OT, so har då 9-3 kat-en lengre bak, og der er ikkje oilsludge eit kjent problem, men motorane er like. Har trua på å flytte bak kat.en, vurderar å gjere det på Aeroen også.Ingvar N629 skrev:Kapp og sveisK_Duck skrev:Finnes det en lett og lur måte å gjøre dette på? Evt, finnes det en lett og lur forklaring på hvordan man bærer seg til for å gjøre det? ^-^;Ingvar N629 skrev:(...)flytte katalysatoren litt lenger bakMerk at jeg ikke har forsket på dette (det vil bli gjort), men jeg kan tenke meg at det vil redusere koksing i bunnpanna iallfall.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
I denne sammenheng kan jeg vel si det sånn at da jeg byttet registerkjede på min 2.0t hadde jeg nede bunnpanne og oljesil,, på denne bilen spm da var gått 220000km var det ikek tegn til koksing. Da har den vært kjørt lange strek om gangen når den er kjørt, og ikke mye småkjøring. Hvordan oljeskift er tatt vet jeg ikke, men serviceheftet er ikke komplett etter 175k km..
Styrer med DAB og AUX
- Edonis
- 0.7 bar
- Innlegg: 167
- Registrert: 10 mai 2004, 01:00
- Navn: Alexander
- Bil: 1995 Saab 9000 CD
- Sted: Asker
AS3 er fra Harman/Kardon, og i mine ører klart overlegen AS2. Sitter AS2 i 9-5'en til faren min, og det er ikke kraftigere enn hva strengt tatt er nødvendig - hvertfall ikke når det gjelder bass.
I en demobil jeg fikk låne en gang satt det AS3 anlegget - og jeg merket ganske stor forskjell da satt meg inn i andre bilen med AS2.
I en demobil jeg fikk låne en gang satt det AS3 anlegget - og jeg merket ganske stor forskjell da satt meg inn i andre bilen med AS2.