Talentløse "bilverksted"

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
ut218
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 473
Registrert: 23 apr 2004, 01:00
Sted: Tromsø

Talentløse "bilverksted"

Legg inn av ut218 » 17 aug 2006, 15:35

Noen som vet om skikkelig uproffe verksteder. Verksteder der bilen er halvt reparert og halvt ødelagt når den kommer tilbake.

Kjenner faktisk til ett på østlandet. Ingen av de som skrur og trimmer bilene der vet hva de gjør. Du kan levere inn bilen for ombygging og styling og oppleve at den nye støtfangeren ikke er festet skikkelig, mangler skruer. Det nye eksosanlegget de har solgt deg henger skjevt og feil og må demonteres og remonteres. Orden og ære i jobben finnes ikke.
De kan finne på å klippe kabler av, fordi de ikke skjønner bæret av elektronikken, og velger å gjøre ting mekanisk og jukse det til, selv om det faktisk er ulovlig.
Kan du leve med feilene de har laget går det greit. Må du få andre til å rette opp jobben taper du stort.
Jeg vil anbefale alle som skal ha utført jobb, å kun bruke godkjente verksteder, med fagutdannet personell.
Ikke la ivrige, men talentløse hjemmemekkere få ødelegge på din bil. Det kan bli dyrt..

Hva er det verste folk her på forumet har opplevd?
2002 9-5 Aero automat

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 17 aug 2006, 15:43

Hahaha ! Seriøst ?
Denne tråden kan bli underholdende å lese tror jeg :lol:
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

ut218
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 473
Registrert: 23 apr 2004, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av ut218 » 17 aug 2006, 21:16

Javisst. Har forresten også hørt fra andre at bilen deres ble forsinket på verkstedet, mens de angivelig ventet på deler. Da hadde bilen visstnok falt ned fra løftebukken, og de forsøkte å fikse den..og de trengte laaang tid.
2002 9-5 Aero automat

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Re: Talentløse "bilverksted"

Legg inn av Rune N35 » 17 aug 2006, 21:24

ut218 skrev:Kjenner faktisk til ett på østlandet. Ingen av de som skrur og trimmer bilene der vet hva de gjør.
På østlandet eller verkstedet? :P :P
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 18 aug 2006, 11:58

Har to eksempler fra Saab-verksteder:

Det ene er her i byen, jeg spurte teknisk sjef på verkstedet om tildragningsmomentet på eksosmanifoilen på motoren min.
-Hvilken motor?
-T16.
-Det har ikke vi.
-Jo, B202 turbo.
-B202? Volvo-motor??

Den andre er fra Saab-verkstedet på Hønefoss, der bilen min havna etter et ganske brutalt innbrudd, der tyvene hadde ødelagt halve interiøret i et forsøk på å finne tennings- og girlåsen og starte bilen.
Da jeg fikk den igjen var den lei å gire, og det skrangla fælt i dashen. Grunnen var at den delen som girstanga og tenningslåsen sitter i bare hang i en skrue. Etterhvert som den muttera skrudde seg ut igjen ble giringa "litt" upresis. (det skal være tre eller fire skruer, men det var nok litt trangt, så de ga F)
Skranglinga i dashen kom av at to av de fire skruene som holder instrumentpanelet hadde de vridd tvers av, og bare latt de henge løst.
Lærlinger på gang????
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 18 aug 2006, 12:18

Ingvar N629 skrev:-Hvilken motor?
-T16.
-Det har ikke vi.
-Jo, B202 turbo.
-B202? Volvo-motor??
Hehehe :lol: makan til dumskalle :roll:

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 18 aug 2006, 20:34

Han är ju "sjef" så det är väl inte så konstigt att han inte kan nått....

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 18 aug 2006, 22:53

Har desverre vært borti flere som har dratt til hjulmuttere med muttertrekker og nok ikke har skjønt at det går an å stoppe muttertrekkern. Det virker som det er om å gjøre å få dratt konen lengst mulig inn i aluminiumen.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 18 aug 2006, 23:30

Hadde en gammel Ni**an Bluebird( ikke le :oops: ), den var inne for toppakning, og ventiltettinger i samme slengen, og begynte etterpå å bruke olje... :roll: Jordingskabelen til motor var ikke festet, fant jeg ut etterpå...
Solgte saken en stund senere og kjøpte vår første 9000, en 2.0T `90, burgunder farge, fin bil.. 8)
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Svar