Talentløse "bilverksted"
Moderator: Moderatorer
Talentløse "bilverksted"
Noen som vet om skikkelig uproffe verksteder. Verksteder der bilen er halvt reparert og halvt ødelagt når den kommer tilbake.
Kjenner faktisk til ett på østlandet. Ingen av de som skrur og trimmer bilene der vet hva de gjør. Du kan levere inn bilen for ombygging og styling og oppleve at den nye støtfangeren ikke er festet skikkelig, mangler skruer. Det nye eksosanlegget de har solgt deg henger skjevt og feil og må demonteres og remonteres. Orden og ære i jobben finnes ikke.
De kan finne på å klippe kabler av, fordi de ikke skjønner bæret av elektronikken, og velger å gjøre ting mekanisk og jukse det til, selv om det faktisk er ulovlig.
Kan du leve med feilene de har laget går det greit. Må du få andre til å rette opp jobben taper du stort.
Jeg vil anbefale alle som skal ha utført jobb, å kun bruke godkjente verksteder, med fagutdannet personell.
Ikke la ivrige, men talentløse hjemmemekkere få ødelegge på din bil. Det kan bli dyrt..
Hva er det verste folk her på forumet har opplevd?
Kjenner faktisk til ett på østlandet. Ingen av de som skrur og trimmer bilene der vet hva de gjør. Du kan levere inn bilen for ombygging og styling og oppleve at den nye støtfangeren ikke er festet skikkelig, mangler skruer. Det nye eksosanlegget de har solgt deg henger skjevt og feil og må demonteres og remonteres. Orden og ære i jobben finnes ikke.
De kan finne på å klippe kabler av, fordi de ikke skjønner bæret av elektronikken, og velger å gjøre ting mekanisk og jukse det til, selv om det faktisk er ulovlig.
Kan du leve med feilene de har laget går det greit. Må du få andre til å rette opp jobben taper du stort.
Jeg vil anbefale alle som skal ha utført jobb, å kun bruke godkjente verksteder, med fagutdannet personell.
Ikke la ivrige, men talentløse hjemmemekkere få ødelegge på din bil. Det kan bli dyrt..
Hva er det verste folk her på forumet har opplevd?
2002 9-5 Aero automat
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Re: Talentløse "bilverksted"
På østlandet eller verkstedet?ut218 skrev:Kjenner faktisk til ett på østlandet. Ingen av de som skrur og trimmer bilene der vet hva de gjør.


2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Har to eksempler fra Saab-verksteder:
Det ene er her i byen, jeg spurte teknisk sjef på verkstedet om tildragningsmomentet på eksosmanifoilen på motoren min.
-Hvilken motor?
-T16.
-Det har ikke vi.
-Jo, B202 turbo.
-B202? Volvo-motor??
Den andre er fra Saab-verkstedet på Hønefoss, der bilen min havna etter et ganske brutalt innbrudd, der tyvene hadde ødelagt halve interiøret i et forsøk på å finne tennings- og girlåsen og starte bilen.
Da jeg fikk den igjen var den lei å gire, og det skrangla fælt i dashen. Grunnen var at den delen som girstanga og tenningslåsen sitter i bare hang i en skrue. Etterhvert som den muttera skrudde seg ut igjen ble giringa "litt" upresis. (det skal være tre eller fire skruer, men det var nok litt trangt, så de ga F)
Skranglinga i dashen kom av at to av de fire skruene som holder instrumentpanelet hadde de vridd tvers av, og bare latt de henge løst.
Lærlinger på gang????
Det ene er her i byen, jeg spurte teknisk sjef på verkstedet om tildragningsmomentet på eksosmanifoilen på motoren min.
-Hvilken motor?
-T16.
-Det har ikke vi.
-Jo, B202 turbo.
-B202? Volvo-motor??
Den andre er fra Saab-verkstedet på Hønefoss, der bilen min havna etter et ganske brutalt innbrudd, der tyvene hadde ødelagt halve interiøret i et forsøk på å finne tennings- og girlåsen og starte bilen.
Da jeg fikk den igjen var den lei å gire, og det skrangla fælt i dashen. Grunnen var at den delen som girstanga og tenningslåsen sitter i bare hang i en skrue. Etterhvert som den muttera skrudde seg ut igjen ble giringa "litt" upresis. (det skal være tre eller fire skruer, men det var nok litt trangt, så de ga F)
Skranglinga i dashen kom av at to av de fire skruene som holder instrumentpanelet hadde de vridd tvers av, og bare latt de henge løst.
Lærlinger på gang????
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Hadde en gammel Ni**an Bluebird( ikke le
), den var inne for toppakning, og ventiltettinger i samme slengen, og begynte etterpå å bruke olje...
Jordingskabelen til motor var ikke festet, fant jeg ut etterpå...
Solgte saken en stund senere og kjøpte vår første 9000, en 2.0T `90, burgunder farge, fin bil..


Solgte saken en stund senere og kjøpte vår første 9000, en 2.0T `90, burgunder farge, fin bil..

MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01
Solgt 
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01


9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)