Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 10 okt 2007, 02:03
har en og900 for handa..
Bilen er svensk og ikke regga i norge.. tror ikke det er betalt toll eller noen avgifter.. hva må til for og sette min motor i den bilen og ta den i bruk.. er det noen vits?
Personen det er snakk om har planer om og beholde motor og gir selv og selge karosset.. kan jeg "ta den inn til norge" som dele bil da?
Skal få mere info om bilen senere, men tror det er den nye typen og900
Hvis det er noen som har PEIL på dette, så svar. Ellers kan dere bare lese og lære som meg

-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 10 okt 2007, 02:07
Du må betale avgiftene da og det blir vel fort så mye at det ikke er lønnsomt... Hørte en som snakket om ca 30000 på en M88 900t
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 10 okt 2007, 02:09
Huff av meg.. da er det jo INGEN vits i.. Hvorfor er det så usakelig dyrt? jeg skal jo bare ta i bruk en klump med pent formet metall! skal ikke bruke motor eller noe...
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 10 okt 2007, 02:11
Avgiften beregnes ut ifra hvordan bilen registreres.... skulle du hatt den som delebil så hadde du sluppet unna med "bare" momsen
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 10 okt 2007, 02:14
okok.. takker for svar tor.. du er på hugget i dag.. skal innom biltilsynet en dag og forhøre meg litt om avgifter og toll, men det blir nokk å finne seg en bil som er norsk regga.. Min er så mye rust arbeid på
Mvh. Pål
-
na_X
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Legg inn
av na_X » 10 okt 2007, 03:21
Her er en kalkulator på innførsel av fartøy i Norge:
http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=NO
På toll-sidene, eller tull som det heter så godt på svensk.

SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 10 okt 2007, 08:37
Er bare Norge i ett nøtteskall... >.<
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Legg inn
av Frode N073 » 10 okt 2007, 09:53
eg vett ikkje om det går med saab. men det kan ver du kan få det te med et "karrosseribytte". chassi på saab.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut.
Pappas bil 
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt)
Prosjekt Solgt
-
na_X
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Legg inn
av na_X » 10 okt 2007, 17:15
Frode N073 skrev:eg vett ikkje om det går med saab. men det kan ver du kan få det te med et "karrosseribytte". chassi på saab.
Det er nok strengere enn du tror, bilen må være trafikk skadd da (spørsmålet er da om man kan kjøpe en krasjet bil og ta et karosseribytte?). Gjelder nok det samme på alle biler, står mer om det her:
http://www.toll.no/templates_TAD/Circul ... anguage=NO
Sitat:
Fritaket knytter seg således til en bestemt norskregistrert motorvogn som skal istandsettes etter trafikkskade.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
-
HenrikWL
- 0.7 bar

- Innlegg: 121
- Registrert: 04 sep 2007, 09:56
- Medlemsnummer: 1160
- Bil: NG900 S '96
- Sted: Grannes, Stavanger
Legg inn
av HenrikWL » 10 okt 2007, 19:58
Jeg vet onkelen min importerte en BMW 535 fra Tyskland som delebil. Så kappa han av bakparten på den, sveisa på en bakpart fra en norskregistrert 525, og vips! Ombygging av bil, og han slapp en hel haug med avgifter.
Det er riktignok en del år siden, så jeg vet ikke om slikt fungerer like bra i dag.
1996 Saab 900 S 2.0i
-
Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Legg inn
av Peter » 10 okt 2007, 20:38
Når jeg henta delebilen min i Sverige for et par uker siden sa de at man kunne ta inn en bil som et karosseri hvis den ikke hadde motor og gir, de var nemelig litt usikker på hva de skulle gjøre med min som har halve motoren i motorrommet, og halve i bagasjen

-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
-
Kontakt:
Legg inn
av Børre N17 » 11 okt 2007, 12:30
Tror ikke andre enn godkjente verksteder kan gjore såkalte gjenoppbygninger lenger. Også er det kommet en rege om at så og så mye av den originale bilen skal gjenbrukes i det "nye" karrosseriet. Ola Dunk får det til...
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
-
Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Legg inn
av Frode N073 » 11 okt 2007, 14:03
ein kamerat tok rammebytte på sin chevy i fjor. gjorde alt sjøl. BT kom bare og plomberte og sjekket at alt var i orden.
etterpå var det bare å vise den ho BT
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut.
Pappas bil 
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt)
Prosjekt Solgt
-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
-
Kontakt:
Legg inn
av Børre N17 » 11 okt 2007, 15:26
Da så, bare å kjøre på da!

-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
-
na_X
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Legg inn
av na_X » 11 okt 2007, 18:54
Frode N073 skrev:ein kamerat tok rammebytte på sin chevy i fjor. gjorde alt sjøl. BT kom bare og plomberte og sjekket at alt var i orden.
etterpå var det bare å vise den ho BT
Var den chevvyen trafikk-skadd? Er vel et av de kriteriene som må oppfylles ifølge tull-sidene tydeligvis..?
Må også være samme type ramme som man har fra før tydeligvis, har man 3-dørs fra før så må man også bytte til 3-dørs karosseri.
Delebil kan man vel ta inn uansett, eneste krav er vel at man ikke skal kunne starte den? Ta av topp-deksel og noen ledninger så funker vel dette, for sikkerhetsskyld ville jeg ringt BT eller tull før man handler for å være på sikre siden. Har også lyst til å bytte ramme og mer på min egen også, så tror nesten jeg tar en telefon selv snart, men blir uansett ikke før til sommern.

Sist redigert av
na_X den 11 okt 2007, 18:56, redigert 1 gang totalt.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.