Ta i bruk svenskbil i norge..

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Ta i bruk svenskbil i norge..

Legg inn av Pål N526 » 10 okt 2007, 02:03

har en og900 for handa..

Bilen er svensk og ikke regga i norge.. tror ikke det er betalt toll eller noen avgifter.. hva må til for og sette min motor i den bilen og ta den i bruk.. er det noen vits?
Personen det er snakk om har planer om og beholde motor og gir selv og selge karosset.. kan jeg "ta den inn til norge" som dele bil da?

Skal få mere info om bilen senere, men tror det er den nye typen og900 8)

Hvis det er noen som har PEIL på dette, så svar. Ellers kan dere bare lese og lære som meg 8)
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 10 okt 2007, 02:07

Du må betale avgiftene da og det blir vel fort så mye at det ikke er lønnsomt... Hørte en som snakket om ca 30000 på en M88 900t
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 10 okt 2007, 02:09

Huff av meg.. da er det jo INGEN vits i.. Hvorfor er det så usakelig dyrt? jeg skal jo bare ta i bruk en klump med pent formet metall! skal ikke bruke motor eller noe...
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 10 okt 2007, 02:11

Avgiften beregnes ut ifra hvordan bilen registreres.... skulle du hatt den som delebil så hadde du sluppet unna med "bare" momsen
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 10 okt 2007, 02:14

okok.. takker for svar tor.. du er på hugget i dag.. skal innom biltilsynet en dag og forhøre meg litt om avgifter og toll, men det blir nokk å finne seg en bil som er norsk regga.. Min er så mye rust arbeid på :?
Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

na_X
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 09 jan 2007, 22:21
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Legg inn av na_X » 10 okt 2007, 03:21

Her er en kalkulator på innførsel av fartøy i Norge: http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=NO

På toll-sidene, eller tull som det heter så godt på svensk. :lol:
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 10 okt 2007, 08:37

Er bare Norge i ett nøtteskall... >.<
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 10 okt 2007, 09:53

eg vett ikkje om det går med saab. men det kan ver du kan få det te med et "karrosseribytte". chassi på saab.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

na_X
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 09 jan 2007, 22:21
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Legg inn av na_X » 10 okt 2007, 17:15

Frode N073 skrev:eg vett ikkje om det går med saab. men det kan ver du kan få det te med et "karrosseribytte". chassi på saab.
Det er nok strengere enn du tror, bilen må være trafikk skadd da (spørsmålet er da om man kan kjøpe en krasjet bil og ta et karosseribytte?). Gjelder nok det samme på alle biler, står mer om det her: http://www.toll.no/templates_TAD/Circul ... anguage=NO


Sitat: Fritaket knytter seg således til en bestemt norskregistrert motorvogn som skal istandsettes etter trafikkskade.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

HenrikWL
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 121
Registrert: 04 sep 2007, 09:56
Medlemsnummer: 1160
Bil: NG900 S '96
Sted: Grannes, Stavanger

Legg inn av HenrikWL » 10 okt 2007, 19:58

Jeg vet onkelen min importerte en BMW 535 fra Tyskland som delebil. Så kappa han av bakparten på den, sveisa på en bakpart fra en norskregistrert 525, og vips! Ombygging av bil, og han slapp en hel haug med avgifter.

Det er riktignok en del år siden, så jeg vet ikke om slikt fungerer like bra i dag.
1996 Saab 900 S 2.0i

Brukeravatar
Peter
Overload!!!
Innlegg: 1357
Registrert: 07 apr 2006, 18:10
Medlemsnummer: 813
Navn: Peter Strandmoe
Bil: '01 9-3 Aero
Sted: Sandefjord

Legg inn av Peter » 10 okt 2007, 20:38

Når jeg henta delebilen min i Sverige for et par uker siden sa de at man kunne ta inn en bil som et karosseri hvis den ikke hadde motor og gir, de var nemelig litt usikker på hva de skulle gjøre med min som har halve motoren i motorrommet, og halve i bagasjen :lol:
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 11 okt 2007, 12:30

Tror ikke andre enn godkjente verksteder kan gjore såkalte gjenoppbygninger lenger. Også er det kommet en rege om at så og så mye av den originale bilen skal gjenbrukes i det "nye" karrosseriet. Ola Dunk får det til...
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 11 okt 2007, 14:03

ein kamerat tok rammebytte på sin chevy i fjor. gjorde alt sjøl. BT kom bare og plomberte og sjekket at alt var i orden.
etterpå var det bare å vise den ho BT
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 11 okt 2007, 15:26

Da så, bare å kjøre på da! :-)
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

na_X
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 09 jan 2007, 22:21
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Legg inn av na_X » 11 okt 2007, 18:54

Frode N073 skrev:ein kamerat tok rammebytte på sin chevy i fjor. gjorde alt sjøl. BT kom bare og plomberte og sjekket at alt var i orden.
etterpå var det bare å vise den ho BT
Var den chevvyen trafikk-skadd? Er vel et av de kriteriene som må oppfylles ifølge tull-sidene tydeligvis..?

Må også være samme type ramme som man har fra før tydeligvis, har man 3-dørs fra før så må man også bytte til 3-dørs karosseri.
Delebil kan man vel ta inn uansett, eneste krav er vel at man ikke skal kunne starte den? Ta av topp-deksel og noen ledninger så funker vel dette, for sikkerhetsskyld ville jeg ringt BT eller tull før man handler for å være på sikre siden. Har også lyst til å bytte ramme og mer på min egen også, så tror nesten jeg tar en telefon selv snart, men blir uansett ikke før til sommern. :?
Sist redigert av na_X den 11 okt 2007, 18:56, redigert 1 gang totalt.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Svar