Side 1 av 2

NG900

Lagt inn: 25 okt 2007, 10:37
av Isdahl N1069
Kom over denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... JmpR122900

Hvordan tror dere den er? Bytte motorfeste, er det no vanskelig jobb i seg selv? Må den sendes bort for det?

Re: NG900

Lagt inn: 25 okt 2007, 11:51
av Eirik N396
Isdahl N1069 skrev:Kom over denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... JmpR122900

Hvordan tror dere den er? Bytte motorfeste, er det no vanskelig jobb i seg selv? Må den sendes bort for det?
Dette er jo faktisk en V6 :shock: (Forutsatt at den faktisk er 2.5l, og at det merket jeg skimter i grillen er originalt) Nokså sjelden må en vel ihvertfall kunne si den er. Jeg vet ikke hvordan det er å foreta de nødvendige reparasjonene på den, men så vidt jeg har forstått er det ikke mange her inne som vil anbefale den motoren.. ;)

La meg sitere svensken fra et kjapt søk jeg gjorde:

viewtopic.php?t=4526
Saab900STCR skrev:Du ska ligga unna V6, det är den sämsta motor som saab levererat.
Mycket haverier å "plundrete" service eftersom det är så trångt.

Re: NG900

Lagt inn: 25 okt 2007, 12:15
av Edward N812
Isdahl N1069 skrev:Kom over denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... JmpR122900

Hvordan tror dere den er? Bytte motorfeste, er det no vanskelig jobb i seg selv? Må den sendes bort for det?
bortsett fra motoren, hva er det du ser i denne? automat, 5 dører, ikke skinn, ikke AC, gått over 200 000... det ser jo ikke ut som du visste at det var V6 i den engang, så jeg blir litt nysgjerrig på hva som egentlig var bra ved denne. prisen var jo heller ikke noe å rope hurra for, med tanke på NULL utstyr og en kjip modell..

Lagt inn: 25 okt 2007, 12:24
av Henrik N449
har den virkelig antispinn?

Lagt inn: 25 okt 2007, 14:43
av saab9000aero
DEN HAR I HVERTFALL NYOVERHALT MOTOR PÅ 206483 KM DEN 23/08-05.
eR MYE RUSI I INNERSKJERMER HVIS EG IKKE HUSKER FEIL

Lagt inn: 25 okt 2007, 14:58
av lille-espen N1106
saab9000aero skrev:DEN HAR I HVERTFALL NYOVERHALT MOTOR PÅ 206483 KM DEN 23/08-05.
eR MYE RUSI I INNERSKJERMER HVIS EG IKKE HUSKER FEIL
Hva skjer med CapsLock? Sinna? ;)

Lagt inn: 25 okt 2007, 17:58
av Isdahl N1069
Hva jeg ser i den? Hvis det finnes en 2.5 som ikke er V6, så mener jeg det er jo ganske kult. Litt uvanlig Saab. Automatgir selvfølgelig, skulle hatt det som kriterie for neste bil uansett. Og vil holde meg til saab, får mye til den kontra OG'en min. Ser mye praksis i den... Det er meg da. Blir spennende å høre hvor rusta er da, overflate, evt små hull og slikt kan jeg takle selv...

Lagt inn: 25 okt 2007, 18:06
av Isdahl N1069
Sånn for å sammenlikne, denne da: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... K2At981828

Vel og merke en 9000 CSE og manuell, men det er faktisk levbart.

Lagt inn: 25 okt 2007, 18:22
av Eirik N396
Isdahl N1069 skrev:Hva jeg ser i den? Hvis det finnes en 2.5 som ikke er V6, så mener jeg det er jo ganske kult.
Men det jeg prøvde å si er at 2.5 = V6. (altså, det finnes ikke 2.5 som ikke er v6, som jeg har hørt om ihvertfall)

Lagt inn: 25 okt 2007, 19:55
av saab9000aero
lille-espen N1106 skrev:
saab9000aero skrev:DEN HAR I HVERTFALL NYOVERHALT MOTOR PÅ 206483 KM DEN 23/08-05.
eR MYE RUSI I INNERSKJERMER HVIS EG IKKE HUSKER FEIL
Hva skjer med CapsLock? Sinna? ;)
ikke sinna men hadde skrevet så masse før eg fant det ut så gadd ikke endre det.

Lagt inn: 25 okt 2007, 20:06
av EdHunter N815
Isdahl N1069 skrev:Sånn for å sammenlikne, denne da: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... K2At981828

Vel og merke en 9000 CSE og manuell, men det er faktisk levbart.
"Vel og merke"...? 9000 CSE er etter min mening en av de beste saabene som noen gang har vært laget, går ng900 en høy gang på de fleste områder. Og ikke minst har du jo et mye større trimpotensiale i en 2,0 turbo enn i en trasig 2,5 V6!
Manuell er nå bare et stort pluss, 9000 automat er ikke noe særlig å trakte etter.

Lagt inn: 25 okt 2007, 20:36
av KongerudN344
En annen ting med V6'ern er problemer med å få tak i deler. Det er liten kunnskap om denne motoren hos SAAB. Den har også reg. reim.

Ville heller ha gått for en 2,3 dersom du skal ha en bil uten turbo :wink:

Og ja; V6 hadde antispinn som standard så vidt jeg husker...

Ellers syntes jeg bilen så grei ut jeg da, og 25 000 er jo i nedre prisklasse når det gjelder NG900. Hvis motoren var overhalt for ikke så lenge siden så er det vel ikke mye bekymmer forhåpentligvis....

Lagt inn: 25 okt 2007, 22:40
av Edward N812
skjønner ikke hva du skal med to 9000'er :? den ene du skal bygge om til "pacecar", pluss en til? det er da to relativt dyre og prikk like biler i ditt eie på en gang, hehe. men for all del, man kan jo ikke få for mange 9000'er ;)

Lagt inn: 26 okt 2007, 07:50
av Isdahl N1069
Fikk mail om at det ikke var no rust, greit nok det hvis den er kjørt steder der det ikke saltes. Og kjører da Saab for å få litt kunnskap om tekniske ting. Lærer mye av det selv... Er kanskje "dum" men er klar for automat, og NG900, om det er 6'er eller 4'er spilelr liten rolle, men fant denne som var mest gunstig. Og skulle det skje noe, har jeg ihvertafll ikke tapt dyre dommer. 9000 modellene ligger jo dobbelt så mye dyre enn denne hvis jeg skal ha noe, så det er litt verre sånn sett. Og er litt lei manuell. Kjører 12 mil hver natt, 5 ganger i uka, så merker det godt i bena etter en økt :P Dessuten tror jeg den kan bli ganske kul hvis jeg kjør noe med den. Kan den konverteres til 2,3 L da?

Lagt inn: 26 okt 2007, 08:04
av Isdahl N1069
Edward N812 skrev:skjønner ikke hva du skal med to 9000'er :? den ene du skal bygge om til "pacecar", pluss en til? det er da to relativt dyre og prikk like biler i ditt eie på en gang, hehe. men for all del, man kan jo ikke få for mange 9000'er ;)
2 9000'er??? Ene er jo mammas :P og den får jeg ikke gjøre noe med så lenge ikke hun vil selge den, og er lite keen sånn sett på 9000. Kommer mamma til å bli misunnelig hvis jeg gjør noe med den, spes pappa som vil holde den i familien. Så det prosjektet ble jo lagt på is, men har faktisk ikke tenkt over det sånn ennå, men kan jo faktisk lage "Pacecar" ut av NG'en, hvis det blir neste bil...