Saab 9-4x Concept (bilder)
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 300
- Registrert: 26 jul 2007, 04:53
- Medlemsnummer: 1112
- Navn: Bjarte Skjørestad
- Bil: Saab 9000 CSE 2.3T 1996
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Saab 9-4x Concept (bilder)
Sist redigert av Bjarte den 16 jan 2008, 00:23, redigert 1 gang totalt.
Saab 9-3 M08 1,9TiD SC
9-5 M02 2.3T SC - Døde / 9000 M96 2.3T CSE > Døde Tråd / 9-3 M04 2.0T Aero > Solgt / 9-5 M98 2,3t > Solgt / 900 M94 2,0i > Solgt
9-5 M02 2.3T SC - Døde / 9000 M96 2.3T CSE > Døde Tråd / 9-3 M04 2.0T Aero > Solgt / 9-5 M98 2,3t > Solgt / 900 M94 2,0i > Solgt
Her kommer noen større bilder. Jeg synes denne saaben ser rålekker ut.
http://www.motivemagazine.com/gallery/g ... 20BioPower
http://www.motivemagazine.com/gallery/g ... 20BioPower
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
- Dieseldyret
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 82
- Registrert: 22 jun 2005, 01:00
Synes ikke denne var noe i det hele tatt.
Ble skuffet nå....
Og bilen blir stor,hvis opplysningene stemmer.
Over 4,80 lang og 1,90 bred.
Synes ikke det er riktig å lansere en såpass voksen "suv" i disse miljøtider.
Ihvertfall ikke for et så miljøprofilert merke som Saab.
Man merket jo at selv på dette forumet finnes det mange suv-fiendtlige mennesker der ute....
(Vid körning på bensin drar bilen 1,05 liter per mil och släpper ut 252 gram per kilometer.)
Noen som sa miljø?
Ble skuffet nå....
Og bilen blir stor,hvis opplysningene stemmer.
Over 4,80 lang og 1,90 bred.
Synes ikke det er riktig å lansere en såpass voksen "suv" i disse miljøtider.
Ihvertfall ikke for et så miljøprofilert merke som Saab.
Man merket jo at selv på dette forumet finnes det mange suv-fiendtlige mennesker der ute....
(Vid körning på bensin drar bilen 1,05 liter per mil och släpper ut 252 gram per kilometer.)
Noen som sa miljø?
Sist redigert av Dieseldyret den 09 jan 2008, 02:43, redigert 1 gang totalt.
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Er heller ingen tilhenger av SUV, men er bra om Saab får utvidet modellprogrammet sitt. Synes ikke denne var helt typisk Saab og den mangler noe. Fant denne "Joti’s Saab 9-4x improvement" på http://www.trollhattansaab.net og den var mye bedre!
Orginal:
VS Joti’s Saab 9-4x:
Orginal:
VS Joti’s Saab 9-4x:
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
HVEM tenker på miljø????Dieseldyret skrev:Synes ikke det er riktig å lansere en såpass voksen "suv" i disse miljøtider.
Ihvertfall ikke for et så miljøprofilert merke som Saab.
Se på den a.......
Jeg veit hva jeg vil ha,....
Problemet er bare at når jeg har råd til den er når jeg sitter på gamlehjemmet og lørdagen tidligere vant jeg 1 premien i lotto....
og da er lappen dratt inn for leeeeeenge siden, men skal ha en som jeg kan ha som "pynt"
og om den bruker 1,05 på mila er det fortsatt mindre enn den jeg har nå, kan jo kjøpe den så jeg sparer en 50 lapp i uka
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
- Dieseldyret
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 82
- Registrert: 22 jun 2005, 01:00
Biopower ja...en motesak for øyeblikket.Daniel N683 skrev:Synes nå ikke den var *så* ille da.. Uansett trenger jo Saab flere modeller å velge mellom.
Det finnes jo folk her inne som kjører Volvo xc90 kun fordi Saab ikke leverer akkurat denne bilen.. enda.. Claus, det er bare å begynne å spare
BioPower anyone?Dieseldyret skrev:Synes ikke det er riktig å lansere en såpass voksen "suv" i disse miljøtider.
Ihvertfall ikke for et så miljøprofilert merke som Saab.
Men gunstig for Saab som rir bølgen akkurat nå.
Det forsvinner om noen år når etanolen blir blandet inn i all bensin.
Det er jo også delte meninger om dette virkelig er miljømessig riktig.
Spesielt siden forbruket øker med 30-40 prosent på en motor som går på bioetanol....
Nei,bruk dieselmotorer i kombinasjon med bioetanolen,DA har en både i pose og sekk!
Lavt forbruk og miljønøytralt drivstoff.
- Dieseldyret
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 82
- Registrert: 22 jun 2005, 01:00
Miljøsvinzero900t skrev:HVEM tenker på miljø????Dieseldyret skrev:Synes ikke det er riktig å lansere en såpass voksen "suv" i disse miljøtider.
Ihvertfall ikke for et så miljøprofilert merke som Saab.
og om den bruker 1,05 på mila er det fortsatt mindre enn den jeg har nå, kan jo kjøpe den så jeg sparer en 50 lapp i uka
- kristianur N1169
- 2.0 bar
- Innlegg: 795
- Registrert: 26 sep 2007, 22:16
- Medlemsnummer: 1169
- Navn: Kristian Strømstad
- Bil: 1987 900 t16 2d
- Sted: Trondheim
Er det bare jeg som syns rompa likner på en SsangYong?
Jeg er heller ikke spesielt begeistret for denne, men den blir vel kanskje et miljøvennlig alternativ til de andre suv'ene? og skjønner jo at saab har behov for å utvide modellspekteret litt, men da syns jeg heller de kunne satse på en liten 2-dørs sportsbil (les: sette aero x i produksjon ).
Jeg er heller ikke spesielt begeistret for denne, men den blir vel kanskje et miljøvennlig alternativ til de andre suv'ene? og skjønner jo at saab har behov for å utvide modellspekteret litt, men da syns jeg heller de kunne satse på en liten 2-dørs sportsbil (les: sette aero x i produksjon ).
Kristian
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Vel, Kristianur, jeg tenkte i de samme baner da jeg så bildene, men om dette ikke blir en genuin saab, så blir det en daewoo-saab.
Laget i korea og gode greier.
Merkenavnet daewoo utgikk til fordel for chevrolet.
Daewoofabrikken i Korea lager opel antara, samt chevroletutgaven av samme bil.
Så når produksjonslinjen likevel eksisterer kan det virke sannsynlig at 9-4x vil bli produsert i korea.
Synd og skam å se griffen nok en gang redusert til gallionsfigur på riskoker.
Laget i korea og gode greier.
Merkenavnet daewoo utgikk til fordel for chevrolet.
Daewoofabrikken i Korea lager opel antara, samt chevroletutgaven av samme bil.
Så når produksjonslinjen likevel eksisterer kan det virke sannsynlig at 9-4x vil bli produsert i korea.
Synd og skam å se griffen nok en gang redusert til gallionsfigur på riskoker.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- Dieseldyret
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 82
- Registrert: 22 jun 2005, 01:00
ottorasmussen N242 skrev:Vel, Kristianur, jeg tenkte i de samme baner da jeg så bildene, men om dette ikke blir en genuin saab, så blir det en daewoo-saab.
Laget i korea og gode greier.
Merkenavnet daewoo utgikk til fordel for chevrolet.
Daewoofabrikken i Korea lager opel antara, samt chevroletutgaven av samme bil.
Så når produksjonslinjen likevel eksisterer kan det virke sannsynlig at 9-4x vil bli produsert i korea.
Synd og skam å se griffen nok en gang redusert til gallionsfigur på riskoker.
Når bilen går fra konsept til produksjon, er det GMs fabrikk i Mexico som får oppdraget.
Årsaken er at man anser Nord-Amerika for det mest interessante markedet og at dollarkursen for tiden er svært lav i forhold til så vel euro som svenske kroner.
Samme samlebånd som skal lage søstermodellen fra Caddilac.
Håper det oppklarer litt.