viskermotor

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
ol dirty bastard
Innlegg: 12
Registrert: 08 okt 2008, 19:49
Medlemsnummer: N1536
Navn: ole aka holmus
Bil: 9-5 vector 2003
Sted: bodø

viskermotor

Legg inn av ol dirty bastard » 31 mar 2009, 18:30

God kveld alle saab entusiaster!! min kjære samboer hadde ett lite uhell med snøras på frontruta mens viskerne gikk på full guffe, dette medførte at på inntervall innstillingen hakker dem på tur opp og på tur ned, men ikke på 1 eller 2. sikring har gått en gang etter dette. Er d noen dær ute som kansje vet noe om dette. Må motor byttes eller kan d være ett rele som ikke funker som d skal. :?

Brukeravatar
Aleks_
Overload!!!
Innlegg: 1679
Registrert: 02 mar 2007, 18:45
Medlemsnummer: N1025
Navn: Aleksander
Bil: MY01 9-5 2,3t
Sted: Stange v/ Hamar og Bodø

Re: viskermotor

Legg inn av Aleks_ » 31 mar 2009, 19:46

Heisann. :wink:

Med tanke på at viskerene funker fint på hakk 1 og 2, mens på 3 så hopper de litt, så vil jeg ikke tro at motoren er synderen, siden den virker fint på de to andre hakkene.
Har ikke vært borti dette selv, så skal ikke si noe sikkert.
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander

“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby

ol dirty bastard
Innlegg: 12
Registrert: 08 okt 2008, 19:49
Medlemsnummer: N1536
Navn: ole aka holmus
Bil: 9-5 vector 2003
Sted: bodø

Re: viskermotor

Legg inn av ol dirty bastard » 31 mar 2009, 19:53

hei! Ja hadde en liten mistanke om d men er veldig usikker. på verksted ville dem bytte motor som kom på nesten 4000. :shock:

Brukeravatar
Aleks_
Overload!!!
Innlegg: 1679
Registrert: 02 mar 2007, 18:45
Medlemsnummer: N1025
Navn: Aleksander
Bil: MY01 9-5 2,3t
Sted: Stange v/ Hamar og Bodø

Re: viskermotor

Legg inn av Aleks_ » 01 apr 2009, 10:48

Ser at tørkermotoren til en 900 koster ca 400 kr på Speedparts, og kan umulig tenke meg at en tørkermotor til 9-5 koster så veeeeldig mye mer, så da skal de ha rimelig mye for timen der.

Kan vel ikke være så vanskelig å gjøre dette selv, men kan se for meg at det er litt kronglete å komme til. Det må være noen her som har gjort det før deg, som kan komme med noen tips :wink:
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander

“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby

Brukeravatar
Morten S.
MAX BOOST
Innlegg: 2028
Registrert: 20 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N1507
Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
Sted: Vestfold
Kontakt:

Re: viskermotor

Legg inn av Morten S. » 01 apr 2009, 17:15

Hakker de hele tiden, eller bare når ruten er forholdsvis tørr? På min 900 hakker de når ruten er forholdsvis tørr, og det er større motstand. Kan jo være at armen(e) har fått en trøkk av snøen, slik at det er noe motstand i viskermekanismen.
"Alt" fra totakt til turbo

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Re: viskermotor

Legg inn av Børre N17 » 01 apr 2009, 19:01

Vet ikke hva som kan være feil, men skifte vinduspussermekanismen på 9-5 er ikke vrient. Det vanskeligste er faktisk å få av pusserarma, de kan sitte noe helt for j****. Så er det av med plasten over mekanismen og voila. 3-4 skruer der og alt er ute.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Svar