
viskermotor
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 12
- Registrert: 08 okt 2008, 19:49
- Medlemsnummer: N1536
- Navn: ole aka holmus
- Bil: 9-5 vector 2003
- Sted: bodø
viskermotor
God kveld alle saab entusiaster!! min kjære samboer hadde ett lite uhell med snøras på frontruta mens viskerne gikk på full guffe, dette medførte at på inntervall innstillingen hakker dem på tur opp og på tur ned, men ikke på 1 eller 2. sikring har gått en gang etter dette. Er d noen dær ute som kansje vet noe om dette. Må motor byttes eller kan d være ett rele som ikke funker som d skal. 

- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: viskermotor
Heisann.
Med tanke på at viskerene funker fint på hakk 1 og 2, mens på 3 så hopper de litt, så vil jeg ikke tro at motoren er synderen, siden den virker fint på de to andre hakkene.
Har ikke vært borti dette selv, så skal ikke si noe sikkert.

Med tanke på at viskerene funker fint på hakk 1 og 2, mens på 3 så hopper de litt, så vil jeg ikke tro at motoren er synderen, siden den virker fint på de to andre hakkene.
Har ikke vært borti dette selv, så skal ikke si noe sikkert.
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
-
- Innlegg: 12
- Registrert: 08 okt 2008, 19:49
- Medlemsnummer: N1536
- Navn: ole aka holmus
- Bil: 9-5 vector 2003
- Sted: bodø
Re: viskermotor
hei! Ja hadde en liten mistanke om d men er veldig usikker. på verksted ville dem bytte motor som kom på nesten 4000. 

- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: viskermotor
Ser at tørkermotoren til en 900 koster ca 400 kr på Speedparts, og kan umulig tenke meg at en tørkermotor til 9-5 koster så veeeeldig mye mer, så da skal de ha rimelig mye for timen der.
Kan vel ikke være så vanskelig å gjøre dette selv, men kan se for meg at det er litt kronglete å komme til. Det må være noen her som har gjort det før deg, som kan komme med noen tips
Kan vel ikke være så vanskelig å gjøre dette selv, men kan se for meg at det er litt kronglete å komme til. Det må være noen her som har gjort det før deg, som kan komme med noen tips

N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2028
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Re: viskermotor
Hakker de hele tiden, eller bare når ruten er forholdsvis tørr? På min 900 hakker de når ruten er forholdsvis tørr, og det er større motstand. Kan jo være at armen(e) har fått en trøkk av snøen, slik at det er noe motstand i viskermekanismen.
"Alt" fra totakt til turbo
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: viskermotor
Vet ikke hva som kan være feil, men skifte vinduspussermekanismen på 9-5 er ikke vrient. Det vanskeligste er faktisk å få av pusserarma, de kan sitte noe helt for j****. Så er det av med plasten over mekanismen og voila. 3-4 skruer der og alt er ute.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM