Har et prosjekt liggende i bakhodet.
http://www.hometown.aol.com/taylorafdmb/water.html
Trenger følgende:
1 stk APC solenoid (for å stenge vannet når pumpa ikke går)
1 stk Pumpe som gir ca 4 bars trykk.
1 stykk dyse m/gjennomføring.
1 stk trykkvakt (saab) + rele til pumpa.
1 stykk vannbeholder, eventuellt bruke eksisterende spylerbeholder.
Alternativ:
Istedet for pumpe så kan jeg bruke en billig 12V kompressor (biltema el.) men da trenger jeg en trykktank ++ Billig løsning, men krever mer for styring av trykket.
Noen som har installert lignende??
Eller noen som har tips om hvor jeg får kjøpt pumpe som gir over 3 bars trykk? Det bør vel være over 3 bar for å få skikkelig pulverisering gjennom dysa??
vann innsp?ytning
Moderator: Moderatorer
OK,
det er verdt ett forsøk. Ser at noen anbefaler f.eksempel to pumper i serie for å få skikkelig trykk.
Skal dra innom en industrivareforretning imorgen for å sjekke alternative pumper, regner med at de koster rundt +/- 1000 kr
Men på tilbakeveien skal jeg jammen dra på Hogger`n å lete etter Audi 80`s.
Med pumpe(r) fra Audi 80, Saab solenoid, Saab trykkvakt, relè og vindusspylerbeholder hentet på hogger`n så trenger jeg kùn å kjøpe dysen i butikk. Blir iallefall et rimelig stunt
det er verdt ett forsøk. Ser at noen anbefaler f.eksempel to pumper i serie for å få skikkelig trykk.
Skal dra innom en industrivareforretning imorgen for å sjekke alternative pumper, regner med at de koster rundt +/- 1000 kr

Med pumpe(r) fra Audi 80, Saab solenoid, Saab trykkvakt, relè og vindusspylerbeholder hentet på hogger`n så trenger jeg kùn å kjøpe dysen i butikk. Blir iallefall et rimelig stunt

- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Hvorfor ikke kjøpe ferdig sats hos Speedparts? Koster ikke allverdens
det heller. Sørg for filter på innsugsiden hvis du bygger selv, litt større
konsekvenser om du får sand inn i motoren enn i spylerdysene
det heller. Sørg for filter på innsugsiden hvis du bygger selv, litt større
konsekvenser om du får sand inn i motoren enn i spylerdysene

Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T