Noen som har bygd om og vil lage en liten faq?
<<<<<problemer med passformen til skummet>>>>>>>>>
Haster mye....
ng900 - viggen fangere - hva må gjøres?
Moderator: Moderatorer
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
Jeg skjærte til skummet mitt, slik at jeg akkurat fikk presset det ned med makt 

[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
Mulig det er en liten forskjell ja, du har ingen bilder?
[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
Ikke noen andre bilder enn utvendig på bilen.
Står noen mil herifra...
http://www.garaget.org/?car=4061
Står noen mil herifra...
http://www.garaget.org/?car=4061
- Glevi-900S
- 1.2 bar
- Innlegg: 250
- Registrert: 19 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 454
- Sted: Eidsvoll/Oslo
Som nevnt så er det bare å skjære ivei...husker ikke hvor jeg skar av mest, men jeg husker godt at jeg skar av veldig mye mer bak enn foran.
Hvis du skjærer feil, så kan det være at du får et stygt "heng" på fangern, så ta heller litt for lite enn litt for mye for hver gang du prøver deg fram. Du må bare skjære, teste, skjære, teste, til du får en passform der den siter tight, men ikke med for mye spenn.
Hvis du skjærer feil, så kan det være at du får et stygt "heng" på fangern, så ta heller litt for lite enn litt for mye for hver gang du prøver deg fram. Du må bare skjære, teste, skjære, teste, til du får en passform der den siter tight, men ikke med for mye spenn.
9-5 2,0t SE, -98 mod Prosjekttråd *Solgt*
900S 95-mod med Viggen/SE-look *Solgt*
900S 95-mod med Viggen/SE-look *Solgt*
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- Glevi-900S
- 1.2 bar
- Innlegg: 250
- Registrert: 19 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 454
- Sted: Eidsvoll/Oslo
Det er der det skurrer litt i hukommelsen, men mener jeg skar av mest på over-/yttersiden. Noe må bort i nedre kant også, men mest oppe.
Så fant jeg etterhvert ut at det var like smart å skjære i bakkant, dvs, selve formen på skummet får man inn i fangern, bare ikke langtnok inn, så jeg tok vekk deler av kanten på skummet som fangern skal klemme rundt. Håpløst å forklare, men håper du skjønner noe av det.
Pass på å ikke kutt vekk for mye på undersien...da vil fangern få et slags "heng" nedover, som om du ikke hadde hatt skum i i det hele tatt...Da får du glippe medllom fangern og cornerfillersene.
Så fant jeg etterhvert ut at det var like smart å skjære i bakkant, dvs, selve formen på skummet får man inn i fangern, bare ikke langtnok inn, så jeg tok vekk deler av kanten på skummet som fangern skal klemme rundt. Håpløst å forklare, men håper du skjønner noe av det.
Pass på å ikke kutt vekk for mye på undersien...da vil fangern få et slags "heng" nedover, som om du ikke hadde hatt skum i i det hele tatt...Da får du glippe medllom fangern og cornerfillersene.
9-5 2,0t SE, -98 mod Prosjekttråd *Solgt*
900S 95-mod med Viggen/SE-look *Solgt*
900S 95-mod med Viggen/SE-look *Solgt*