
http://home.online.no/~oeykrist/ribbprosj.cfm
Moderator: Moderatorer
Lars H N40 skrev:OBS::::
Glemte en ting.
Mr. Eklund har ikke trimmet denne bilen. Det har Roberts far Rolf Uhr gjort i samarbeid med Robert.
Derimot kjenner Rolf Mr. Eklund siden Rolf og Per har kjørt Rallycross i mange år.
Det er mye fra Rallycross han har fått erfaingen til å bli SAAB tuner i absolutt toppklassen.
I løpet av de siste 3 måneder har Rolf forbedret T7 og T5 progammene og bilene går utrolig bra.
For deg som har Nordics programvare så får du ny oppdatering gratis.
Vil bare si at Lars vet hva han snakker om, så er ikke vits å diskutere om det er gratis eller ei.Lars H N40 skrev:Gjest!
Jeg vet ikke hvor mye du vet om Rolf Uhr, men han er ingen kylling lengre.
Han har kjørt bil siden han var guttunge. Han har kjørt mange typer race, bl.a. rallycross, baneracing og mye annet. Han kan SAAB bedre enn de fleste, i løpet av 30 - 35 år på hodet i et SAAB motorrom så lærer du deg litt.
Han har også lært bort noen gode råd til sine konkurrenter i Sverige!
Spør lederene av Maptune om de har plukket opp noen gode råd fra Rolf?
Du nevner at å trimme en bil er enkelt med å redusere vekten. Dr Boost m.fl. har uttalt gang på gang at den enkleste måten å trimme på er å redusere vekten!
En F1 bil veier vel ikke så mye. Petter Solberg måtte på slankekur, han gikk opp ca. 6 kg i julehelgen. Alle kilo teller når hundredelene er viktige.
Robert har sikkert ikke laget sin 900/93 for å kjøre på søndagstur med, da tar han sikkert en annen bil.
Han vil profilere Nordic Uhr som den fremste tuneren i Sverige med sin 900/93 bil, og det har han virkelig klart.
Det har også lederene fra Maptune klart. Kjempefin story i Bilsport og fin firmareklame.
Imidlertid er det få av oss, i alle fall , i Norge som har råd å oppgradere sin 9000 til 500/550 HK. Det koster MYE penger, og det ryker noe støtt og stadig.
Men 350 HK eller 380 HK går jo an i en 95!
BSR har en kanonfin 95, men den akser fort på etanol og lystgass. Roberts går på 98 oktan.
BSR 95en må være lettet litt den også. Den veier ca. 1500 kg sier du, min 95 Aero veier 1720 kg inkludert en person.
Vi vil aldri på et slikt forum kunne prise en vinner i tuning. Alle personer vektlegger litt forskjellig egenskaper.
OG PROGRAMVAREN TIL NORDIC FÅR DU GRATIS OPPDATERT.
Har du oppgardert bilen din hos Nordic får du gratis oppgradering av programvaren når Rolf har utviklet en bedre versjon. Er du i tvil så ring Nordic.
Og starter du med steg 1 og ønsker senere steg 3, 4, 5.., så er den oppgraderingen gratis også. Not bad!
Onkelalkohole.
Joda, Robbans bil har diff. Selv med den er bilen rimelig vankselig å kjøre.
Følger gropene i vegbanen og det går sanseløst fort.
Det er mange flotte SAABer som kommer ut av garasjen nå til våren, og det blir mange interessante race å bivåne.
Ha en fin kveld og trim på folkens
Ja, blir mye spennende til sommerenLars H N40 skrev:Øystein,
og PAs motor på 604 HK har også Trollspeed hatt kloen i.
PAs GTBB40 skal vistnok skiftes ut og bilen blir enda verre til våren.
Spennende...
Helt utrolig lesning kjøp steg1 og få gratis steg3.Gratis er et fremedord i sverige.Lars H N40 skrev:Gjest!
Jeg vet ikke hvor mye du vet om Rolf Uhr, men han er ingen kylling lengre.
Han har kjørt bil siden han var guttunge. Han har kjørt mange typer race, bl.a. rallycross, baneracing og mye annet. Han kan SAAB bedre enn de fleste, i løpet av 30 - 35 år på hodet i et SAAB motorrom så lærer du deg litt.
Han har også lært bort noen gode råd til sine konkurrenter i Sverige!
Spør lederene av Maptune om de har plukket opp noen gode råd fra Rolf?
Du nevner at å trimme en bil er enkelt med å redusere vekten. Dr Boost m.fl. har uttalt gang på gang at den enkleste måten å trimme på er å redusere vekten!
En F1 bil veier vel ikke så mye. Petter Solberg måtte på slankekur, han gikk opp ca. 6 kg i julehelgen. Alle kilo teller når hundredelene er viktige.
Robert har sikkert ikke laget sin 900/93 for å kjøre på søndagstur med, da tar han sikkert en annen bil.
Han vil profilere Nordic Uhr som den fremste tuneren i Sverige med sin 900/93 bil, og det har han virkelig klart.
Det har også lederene fra Maptune klart. Kjempefin story i Bilsport og fin firmareklame.
Imidlertid er det få av oss, i alle fall , i Norge som har råd å oppgradere sin 9000 til 500/550 HK. Det koster MYE penger, og det ryker noe støtt og stadig.
Men 350 HK eller 380 HK går jo an i en 95!
BSR har en kanonfin 95, men den akser fort på etanol og lystgass. Roberts går på 98 oktan.
BSR 95en må være lettet litt den også. Den veier ca. 1500 kg sier du, min 95 Aero veier 1720 kg inkludert en person.
Vi vil aldri på et slikt forum kunne prise en vinner i tuning. Alle personer vektlegger litt forskjellig egenskaper.
OG PROGRAMVAREN TIL NORDIC FÅR DU GRATIS OPPDATERT.
Har du oppgardert bilen din hos Nordic får du gratis oppgradering av programvaren når Rolf har utviklet en bedre versjon. Er du i tvil så ring Nordic.
Og starter du med steg 1 og ønsker senere steg 3, 4, 5.., så er den oppgraderingen gratis også. Not bad!
Onkelalkohole.
Joda, Robbans bil har diff. Selv med den er bilen rimelig vankselig å kjøre.
Følger gropene i vegbanen og det går sanseløst fort.
Det er mange flotte SAABer som kommer ut av garasjen nå til våren, og det blir mange interessante race å bivåne.
Ha en fin kveld og trim på folkens