Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 14 mai 2007, 18:07
lie_N509 skrev:LITT nysgjerrig på om det blir Lexus-look

Har vi sett
noen indikasjoner på at det skulle bli det? Jeg håper ikke det blir det, og tror heller ikke Saab finner på noe sånt

-
Harald N1080
- 1.2 bar

- Innlegg: 224
- Registrert: 10 jul 2006, 07:59
- Medlemsnummer: 1018
- Navn: Harald Halvorsen
- Bil: '02 9-3 SE 2,0t
- Sted: Sadness
-
Kontakt:
Legg inn
av Harald N1080 » 14 mai 2007, 19:27
Nei, men de gikk litt av skaftet med de forrige 93 lyktene, så jeg har ikke de store forventningene om at jeg kommer til å like dette.
Saab har en tendens til å bli kjipere og kjipere etter min mening. Det er slik jeg føler det. Ihvertfall hvis vi ser på 95. Jo mer jeg ser den bilen, jo døllere blir den. Stikk motsatt av og900. Den blir bare fetere og fetere hvor hver bil jeg ser

-
Mats900R
- Overload!!!
- Innlegg: 1588
- Registrert: 04 des 2005, 17:17
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
Legg inn
av Mats900R » 14 mai 2007, 22:06
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
-
Øystein Strøm N141
- 2.0 bar

- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
-
Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Legg inn
av Frode N073 » 16 mai 2007, 22:10
320 hk og 4x4 blir nok snob. e på tiå de komme med någe som kan ligna på s4/m3 prestasjona.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut.
Pappas bil 
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt)
Prosjekt Solgt
-
Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Legg inn
av Johan N828 » 17 mai 2007, 01:40
Tror de tyske wiener vognene må begyne og passe seg nå ja. Nå er det snakk om svensk teknologi som får mer hester og trekk på bakhjula også

-
lie_N509
- Overload!!!
- Innlegg: 1005
- Registrert: 12 jul 2005, 01:00
- Bil: 9-3ss 04'
Legg inn
av lie_N509 » 17 mai 2007, 10:21
Johan N828 skrev:Tror de tyske wiener vognene må begyne og passe seg nå ja. Nå er det snakk om svensk teknologi som får mer hester og trekk på bakhjula også

Veel, de tyske har ca 100hk mer, tror ikke det blir et problem med det første

04' 9-3ss 1.8t
-
colombo
- 1,5 bar

- Innlegg: 302
- Registrert: 19 aug 2005, 20:16
Legg inn
av colombo » 17 mai 2007, 11:42
lie_N509 skrev:Johan N828 skrev:Tror de tyske wiener vognene må begyne og passe seg nå ja. Nå er det snakk om svensk teknologi som får mer hester og trekk på bakhjula også

Veel, de tyske har ca 100hk mer, tror ikke det blir et problem med det første

Som vi alle(?) vet, så er ikke hk det eneste i verden.

cK
'03 9-3SS Arc
Litt øst for Brussel
-SID piksler dør ikke. De gjemmer seg for Lars Monsen-
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 17 mai 2007, 11:43
lie_N509 skrev:
Veel, de tyske har ca 100hk mer, tror ikke det blir et problem med det første

Så koster de en halv gang mer da

Men tror nok neppe tyskerne trenger og være veldig bekymret nei.
Når det gjelder lexus look på lyktene så vil jeg nok tro at de kommer til og lage noe lignende hva de har på SC. Er jo i alle fall nærliggende og tro.
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
Øystein Strøm N141
- 2.0 bar

- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Legg inn
av Øystein Strøm N141 » 17 mai 2007, 12:12
KongerudN344 skrev:
Når det gjelder lexus look på lyktene så vil jeg nok tro at de kommer til og lage noe lignende hva de har på SC. Er jo i alle fall nærliggende og tro.
The rear of the car features a new tail-lamp unit, which will have a clear ice-block look in some markets, though not likely in the North American market. There's also a matt-chrome strip on the rear above the licence plate area.
-
Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Legg inn
av Peter » 01 jun 2007, 23:12
http://www.evo.co.uk/news/evonews/208921/saab_93.html
296bhp, twin-turbo V6 range-topper that will be good for a speed-limited 155mph and a sub-6sec dash to 60mph.
There will also be a high-performance sequential twin-turbo 1.9-litre diesel in the range, with four-wheel drive to help it cope with 178bhp and over 300lb ft of torque.
Sekvensiel twin-turbo diesel på 178hk
hvor mange Nm er 300lb ft

-
lie_N509
- Overload!!!
- Innlegg: 1005
- Registrert: 12 jul 2005, 01:00
- Bil: 9-3ss 04'
Legg inn
av lie_N509 » 08 jun 2007, 17:33
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=53869
En del av det pressmaterial som Saab ska ge till media i nästa vecka har läckt ut på internet. När den församlade kåren av motorjournalisterna ska provköra 9-3 facelift får de se både Saabs nya Aero-modell med fyrhjulsdrift och 280 hk V6 men det blir också provkörning av en helt ny "sportdiesel", 1,9 TTiD, med 180 hk och 400 Nm. Sportdieseln har dubbla turboaggregat för snabb respons och ett brett effektregister. Dessutom tillkommer 2,0t BioPower med 200 hk.
04' 9-3ss 1.8t
-
Henrik N380
- 2.0 bar

- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
Legg inn
av Henrik N380 » 08 jun 2007, 23:04
colombo skrev:lie_N509 skrev:Johan N828 skrev:Tror de tyske wiener vognene må begyne og passe seg nå ja. Nå er det snakk om svensk teknologi som får mer hester og trekk på bakhjula også

Veel, de tyske har ca 100hk mer, tror ikke det blir et problem med det første

Som vi alle(?) vet, så er ikke hk det eneste i verden.

HAHAHA!
Men du har rett, bare synd saab mangler alt dette andre du helt sikkert tenker på. O:)Men håper det nye 4x4systemet setter litt fart i salgstallene til saab (oppover selvfølgelig). 9-3 Aero med 4x4 er nok en helt konge bil i Sverige og de stedene hvor det ikke er så høye afgifter. Men i norge blir den rett og slett for dyr, sammenlignet med hva man får av bil..