
Gubbekjørt 9000 Turbo
Moderator: Moderatorer
- bZerk
- 1.2 bar
- Innlegg: 258
- Registrert: 12 nov 2006, 23:31
- Navn: Geir
- Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.2 TiD
- Sted: Hedmark
Gubbekjørt 9000 Turbo
Driver og har en 89 mod. 9000 Turbo på hånda. Den eies av en 70 år gammel mann som har hatt den siden 1996. Han sier han aldri har kjørt så hardt at turboen slår inn...
, at han har byttet olje hver 8000 km og plugger hvert 10000 km. Bilen har rullet 340000 km. Km. standen skremmer meg lite da jeg har hatt tilsvarende biler som har vært i meget god stand. Det som bekymrer meg litt er kjørestilen hans. Noen innspill på dette? Skal se på den i morgen.

- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Turboen ruller og går hele tiden, så dette er bare sprøyt. Det fine med gubbekjørte biler er bla. at girkasselagerne ikke slites så hardt. Ulempen er at de bremser så forsiktig at kalipere og skiver bak slutter å virke.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
- untouch4ble N1021
- 2.0 bar
- Innlegg: 515
- Registrert: 05 feb 2007, 06:22
- Medlemsnummer: N1021
- Bil: 9-3ss
- Sted: Byåsen - Trondheim
Batman som avogtil er innom forumet kjøpte seg en gubbekjørt/daukjørt saab 9000 som da hadde gått 314 000 km. Da han begynte å kjøre den med sin friske stil, virket det som om motoren ikke var "vant" til slik kjøring. Endte ihvertfall med ny toppakning. send han en pm for å finne ut hvordan det hele artet seg, jeg er usikker:)
mvh oddi
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Er ikke renspikka vissvass at bilen blir som sin eier..
Å overta en sprek men daukjørt bil, for så å starte å kjøre gris er ikke det lureste man gjør!
Må i bunn og grunn kjøre bilen inn på nytt!
Å overta en sprek men daukjørt bil, for så å starte å kjøre gris er ikke det lureste man gjør!
Må i bunn og grunn kjøre bilen inn på nytt!
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- bZerk
- 1.2 bar
- Innlegg: 258
- Registrert: 12 nov 2006, 23:31
- Navn: Geir
- Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.2 TiD
- Sted: Hedmark
Vel, jeg har da vært og hentet bilen i dag. KNall fin bil, gikk som den skulle gjorde den også. Bra drag, men jeg tok det forsiktig. Kjørte pent hjem, helt til dette skjedde:
viewtopic.php?t=14761

viewtopic.php?t=14761

-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
hei.
gubbekjørt bil kan være litt risky hvis du ikke tar å kjører bilen riktig til å begynne med.
du burde ta det veldig med ro til å begynne med, og kjøre fint og forsiktig.... vær ekstra nøye med at bilen får endel langturer og for all del ikke press motoren før etter den har vært varm en stund.
når du har kjørt bilen i en times tid i strekk så kan du presse bilen litt... men ikke stopp rett etter... og ikke kjør bilen masse småturer til å begynne med. etterhvert så kan du presse den hyppigere....
men det er bare min mening da...
gubbekjørt bil kan være litt risky hvis du ikke tar å kjører bilen riktig til å begynne med.
du burde ta det veldig med ro til å begynne med, og kjøre fint og forsiktig.... vær ekstra nøye med at bilen får endel langturer og for all del ikke press motoren før etter den har vært varm en stund.
når du har kjørt bilen i en times tid i strekk så kan du presse bilen litt... men ikke stopp rett etter... og ikke kjør bilen masse småturer til å begynne med. etterhvert så kan du presse den hyppigere....
men det er bare min mening da...