Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Legg inn
av ottorasmussen N242 » 11 jun 2007, 22:12
Ok.
Men la oss si at du skal kjøpe ny pumpe, skriv ned delenummeret på den og post en annonse under deler kjøpes.
En kompis av meg har en delebil fra noenogåtti.

Når jeg har nummeret kan jeg sjekke om han har eller om jeg har en liggende fra delebilene mine.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 11 jun 2007, 23:28
Du skulle ha vært på festivalen, der hadde de splitter ny pumpe til M89 9000 for 300 kroner
Du kan jo evt sende SDCC en mail og høre hvor mye de skal ha nå.
Det finnes også et ombyggingssett som gjør at du kan bruke R134 på din bil, dette settet inneholder noen nye pakninger, nytt tørrfilter, noen slanger og ikke minst en spesiell type olje som gjør at den nye gassen ikke ødelegger systemet. Jeg monterte dette settet på min gamle bil og det fungerte utmerket!!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
bZerk
- 1.2 bar

- Innlegg: 258
- Registrert: 12 nov 2006, 23:31
- Navn: Geir
- Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.2 TiD
- Sted: Hedmark
Legg inn
av bZerk » 11 jun 2007, 23:43
Ja, den hadde jo vært midt i blinken nå. Skrur desverre ikke så mye selv så det blir å la andre gjøre det.
-
bZerk
- 1.2 bar

- Innlegg: 258
- Registrert: 12 nov 2006, 23:31
- Navn: Geir
- Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.2 TiD
- Sted: Hedmark
Legg inn
av bZerk » 12 jun 2007, 16:20
Nå er det noe som er rart her. Jeg startet bilen i ettermiddag og lot AC stå på for fullt, lot den stå ca. 20 min på tomgang. Ingen røyk, iskald luft i bilen. Det er heller ingen lukt fra området rundt drivremmhjulet. Noen som har en genial løsning på dette? Kan det være clutchen på AC pumpa som tar kvelden? Går det i så fall ann å bare bytte denne?
Tok også bilder av slangene på begge bilene mine. Det første er fra M89 Turbo, se teksten på slangen:
Her er et bilde av slangen på m91, der står det R12 som er gassen den egentlig skal ha. På Turboen står det ikke R12. Har dette noe å si på om jeg kan bruke en annen gass enn R12 på Turbobilen?
