Vector_95 skrev:Yep det stemmer...Har noen en nøyaktig beskrivelse av hvordan jeg får den ut?
MÅ jeg opp under bilen også?
jeg er 110 % sikker på at den har tatt kvelden, for alt annet virker.
Også nytt batteri som ble satt inn for 2 dager siden
Det er snakk om en saab 9000 , 91 modell
Du må ikke under bilen.
Først må du demontere baggasjeromsgulvet (sitter med to skruer nede i reservehjulsbrønnen t.o.m M92, på de senere med to skruer skjult i teppet midt på plata).
Så vil du se et deksel nært bakseteryggen som er festet med 2 unbrakoskuer, fjern dette. Når dette dekselet er borte så ligger det et plastdeksel/støvbeskyttelse over koblingene til pumpa, dette løftes rett opp..
Så må du fjerne bensinslangene, de er festet med en plastbøyle, fjern skruen som holder den. Vær forsiktig når du trekker koblingene til slangene opp, de har en lei tendens til å sprekke spesielt om vinteren når det er kaldt (det kan hjelpe med en liten dusj med CRC slik at o-ringene sklir lettere). Ta også av kontakten til pumpa.
Nå skal du løsne selve pumpehuset, det er festet med en stor ring som er skrudd ned. Det vil lønne seg å lage et egnet verktøy for denne ringen bruker å sitte godt men jeg har også klart å løsne denne med et skrujern og en hammer slik at man får slått den sideveis...
Når dette er gjort så er det bare å løfte ut hele enheten, du må nok lirke litt rundt på den og så må du være litt forsiktig slik at du ikke skader tankmåleren når du løfter den opp.
Lykke til!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor