Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Legg inn
av Aleks-ander_N948 » 18 jun 2007, 21:54
Som sagt så har jeg fått lappen i dag og har kjørt i hele dag..

Men etter vert har clutchen bare blitt mykere og mykere og gått lenger inn før den tar..
Så og stramme wiren bør vel løse problemet?
Men hvor strammer jeg den? I motorommet der med clucthen eller ved pedalen? Jeg har ikke vert og sett enda så jeg har ikke helt oversikten på hvor det går ann og stramme den

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Legg inn
av Aleks-ander_N948 » 18 jun 2007, 22:32
Nei.. er vel bare 98..
Min er "laga" tili i 97 da...
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
Pancho N497
- 2.0 bar

- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
Legg inn
av Pancho N497 » 18 jun 2007, 22:37
er selvjustering på den så du kan ikke justere/stramme den.
-
Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Legg inn
av Surbotaab N369 » 18 jun 2007, 22:38
Pancho N497 skrev:er selvjustering på den så du kan ikke justere/stramme den.
Bygg om til hydraulisk da

hvis d er noe gæli vel og merke...
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 18 jun 2007, 22:38
Stemmer at hydraulisk klutsj kom i 98. Jeg er ganske sikker på at klutsjen er selvjusterende, så spørs om du får justert noe særlig.
Nå blir det litt "troing" her, men tror selvjusteringsanretningen sitter på innsiden av torpedoveggen ved klutsjpedalen. Sjekk at denne sitter ordentlig, denne kan glippe opp og justeringa forsvinner...
I alle fall et tips du kan følge opp

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Legg inn
av Aleks-ander_N948 » 18 jun 2007, 22:40
Innsiden av torpedoveggen, altså under der med pedalene?
Bilen er litt vanskelig og sette i gir nå, skummelt og kjøre me den

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
Pancho N497
- 2.0 bar

- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
Legg inn
av Pancho N497 » 18 jun 2007, 22:41
justeringmekanismen er i motorrommet, mot torpedoveggen. du ser fjærmekanismen der.
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 18 jun 2007, 22:41
Aleks-ander_N948 skrev:Innsiden av torpedoveggen, altså under der med pedalene?
Bilen er litt vanskelig og sette i gir nå, skummelt og kjøre me den

På innsiden av pedalene ja, mulig du må ned med noe "pynt" der. Blei den plutselig sånn ell? Syntes det høres litt merkelig ut i så fall, kan det ha skjedd noe med wire'en?
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Legg inn
av Aleks-ander_N948 » 18 jun 2007, 22:46
Den ble sånn litt etter litt trur jeg... så slutta den og bli verre liksom, er bra av og til noen ganger er den sikkelig dårlig..
Lurer på og bytte hele wiren..

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
saab9000aero
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Legg inn
av saab9000aero » 19 jun 2007, 10:20
selv justeringen ligger under sikringsboksen i motorrommet på venstre side.
-
Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Legg inn
av Aleks-ander_N948 » 19 jun 2007, 23:50
Har fått fiksa det midletidlig nå, har lagt imellom en passende skive mellom wiren og clucth armen så der er ikke no klaring lenger...
Etter det ble den helt fin

Må vel til med en ny wire, Saabverkstedet skulle ha 400kr for en ny...
Er det mye jobb og bytte den?
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt