Øyelokk på saab 9000
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 700
- Registrert: 13 feb 2007, 23:27
- Medlemsnummer: N996
- Bil: SAAB 9-5 Aero 2001mod
- Sted: Nordland (Br.sund)
Øyelokk på saab 9000
Noen her som har erfaring med øyelokk på gamle saab 9000 biler?
Er det egentlig noe fint/tøft?
Noen som har bilde av en gammel saab 9000 med øyelokk?
Tenkt jeg skulle bestille meg det.
Er det egentlig noe fint/tøft?
Noen som har bilde av en gammel saab 9000 med øyelokk?
Tenkt jeg skulle bestille meg det.
Saab 9-5 Aero, 2001mod
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Blir det ikke litt dårlig plass med tanke på at faktisk lyset skal slippe ut og fremover? Fattern har en 9000 CSE og de lyktene er smale... Burde jo sikkert gå, og vil tro det er fett, men det vil jo ikke bli mye lys som slipper ut 

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
De eneste øyelokkene jeg har sett på en 9000, var på en 9000 cs. Og det så bare forbanna dumt ut.
Om du skal fikse opp fronten på en cs, kjøp lykter med helt klare glass. Får bilen til og se 5 år nyere ut.
Om du skal fikse opp fronten på en cs, kjøp lykter med helt klare glass. Får bilen til og se 5 år nyere ut.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Speedparts har ingen øyelokk til 9000 88-93, det er nok de til 900 du har sett. De eneste de har til 9000 er til CS-fronten.Larisss skrev:JA dem øyelokkene som dem har på speedparts passer vel ikke?..
88-93mod står det at dem passer til..Men er dem så veldig langt fra å passe da?
Edit: Og jeg tror det er et godt stykke fra at de passer, da dette er en mye skråere front enn den du har.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Vet ikke hvor lik de er, men men de øyelokkene er til facelift 900, og de er mye mer skrå enn den orginale 9000-fronten som du har. Den gamle fronten på 900 (-87) er mer rett, slik som din front.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Jeg kan ikke skjønne at dere vurderer øyelokk en gang. Jeg gjorde det selv de to første månedene etter at jeg kjøpte min gamle, men innså heldigvis hvor lite fint det var før jeg kjøpte øyelokk. Jeg ville ikke hatt øyelokk på noen saab, men det er opp til deg hva du vil gjøre med din bil! Selv synes jeg det er finere uten! 

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Øyelokk på saab 9000
Nei.Larisss skrev: Er det egentlig noe fint/tøft?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Syntes øyelokk på 900 blir ganske fett jeg... Hvis man i tillegg har Airflow/Aero body-kit
http://www.saab4fun.com/nya_bilder/aero6.jpg

http://www.saab4fun.com/nya_bilder/aero6.jpg
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Jeg kan si meg enig i at det ikke så så verst ut på den der, men jeg synes fortsatt dette er veien å gå:Anaconda skrev:Syntes øyelokk på 900 blir ganske fett jeg... Hvis man i tillegg har Airflow/Aero body-kit![]()
http://www.saab4fun.com/nya_bilder/aero6.jpg
http://www.saab4fun.com/nya_bilder/Pict05.jpg
Jaja, hver sin smak!
