Kalibrering med ISAT
Moderator: Moderatorer
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Kalibrering med ISAT
Jeg har fått lånt meg ett ISAT apperat fra Saab i helgen. Skal kalibrere ets/TSC etter at spjellhus med mer har vært ute av bilen.
Jeg har fulgt punktene i verkstedhåndboka, men får ikke fullført kalibreringen. Får feilkode som sier at kalibrering ikke er fullført. Når jeg trykker inn kode 973 får jeg opp de rette tallene, men det ser ut som systemet bare står å jobber. Må trykke på ecs for å komme ut igjen, etter det starter jeg bilen men det ruser seg ikke opp til 3000rpm som det står at den skal.
Er det noen som har noe tips på hva jeg må gjøre? Bilen er en 9000 2,3T 1991 modell
Jeg har fulgt punktene i verkstedhåndboka, men får ikke fullført kalibreringen. Får feilkode som sier at kalibrering ikke er fullført. Når jeg trykker inn kode 973 får jeg opp de rette tallene, men det ser ut som systemet bare står å jobber. Må trykke på ecs for å komme ut igjen, etter det starter jeg bilen men det ruser seg ikke opp til 3000rpm som det står at den skal.
Er det noen som har noe tips på hva jeg må gjøre? Bilen er en 9000 2,3T 1991 modell
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Ok. Ventilen som sitter på venstre innerskjerm er jo antagligvis ødelagt, for jeg byttet på den på innerskjermen, og den på torpedoveggen. Da lyste ikke TSC/CTRL lampa lenger og bilen gikk bra igjen.
Kan det være at pga at den ene sikkerhetsventilen er ødelagt at jeg ikke får fullført kalibrering?
Kan det være at pga at den ene sikkerhetsventilen er ødelagt at jeg ikke får fullført kalibrering?
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Jeg googlet feilkoden, og fant denne siden her:HansWF skrev:Det kommer opp av og til at det er en feil i DI/APC. Koden er 26391. Hva slags feil er dette?
http://www.saab-cars.de/archive/index.php/t-10708.html
Tyder vel på noe tull med EGR'n, kan den være tett? Jeg er ikke sikker, men kanskje det kan hjelpe deg46391 26391 Exhaust gas recirculation (EGR) system or EGR circuit

- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Takk for kjappe svar.
Jeg ser på Speedparts sine sider at de har EGR ventil til 900/9000 opp til 1993 modell. Passer denne på bilen min eller har jeg noe annet? Jeg har elektronisk gasspjell hvis det har noe å si.
Jeg ser på Speedparts sine sider at de har EGR ventil til 900/9000 opp til 1993 modell. Passer denne på bilen min eller har jeg noe annet? Jeg har elektronisk gasspjell hvis det har noe å si.
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Om du søker litt på forumet kan du lese om denne EGRen. Mange fjerner den bare, for den tetter seg etterhvert uansett. Jeg vet ikke nøyaktig hvordan denne er på din bil, men på og900 er det ihvertfall flere som bare har fjernet den. Den skal egentlig være der, men tviler på at dette blir lagt merke til. Den tar luft fra eksosmanifoil, og fører tilbake til innsuget, for å minske avgasser. Med andre ord er det ikke noe å ha på, om en ikke er miljøaktivistHansWF skrev:Takk for kjappe svar.
Jeg ser på Speedparts sine sider at de har EGR ventil til 900/9000 opp til 1993 modell. Passer denne på bilen min eller har jeg noe annet? Jeg har elektronisk gasspjell hvis det har noe å si.

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Den senker også forbrenningstemperaturen, så på en overladet ottomotor er det ikke bare negative sider ved den.Eirik N396 skrev:Den tar luft fra eksosmanifoil, og fører tilbake til innsuget, for å minske avgasser. Med andre ord er det ikke noe å ha på, om en ikke er miljøaktivistDet gjelder og900 da, men regner med det er likt på din, uten at jeg skal garantere at det bare er å fjerne den.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Jeg er rimelig sikker på at bilen din ikke har EGR-ventil....HansWF skrev:Takk for kjappe svar.
Jeg ser på Speedparts sine sider at de har EGR ventil til 900/9000 opp til 1993 modell. Passer denne på bilen min eller har jeg noe annet? Jeg har elektronisk gasspjell hvis det har noe å si.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor