hva skal jeg med min bil?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Saabine
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 20 jun 2007, 13:09

hva skal jeg med min bil?

Legg inn av Saabine » 23 jun 2007, 23:08

er i ett lite dilemma..har denne bilen og lurte på om jeg skal kjøpe facelift/93 fangere og lakkere dem og sette på bilen?eller skal jeg heller bruke pengene på senk og felger og svak soting av rutene?

Bilde
Bilde
Bilde
Saab NG900 1994

Saabine
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 20 jun 2007, 13:09

Legg inn av Saabine » 23 jun 2007, 23:11

tenkte meg disse felgene (17toms) med spacere bak og 30mm senk?
Bilde
Saab NG900 1994

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 23 jun 2007, 23:11

Skal du bygge om kan du like godt få aero eller viggen-fangere eller hva det er. Bygge om til bare vanlig 9-3 blir ikke så store forskjellen. På en annen side trenger den vel senk og nye dempere, om den er original :)
04' 9-3ss 1.8t

Saabine
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 20 jun 2007, 13:09

Legg inn av Saabine » 23 jun 2007, 23:19

joa..men viggen opplegget koster vel ganske så mye?eller?tror jeg skal gå for senk og felger..men må vel ikke bytte dempere om man bare senker 30mm vel?vil helst senke den rundt 50mm foran og 30mm bak og ha på spacere bak på 15mm..hmm...
Saab NG900 1994

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 24 jun 2007, 01:27

Hvorfor spacere? De felgene skal passe rett på, og spacere er i utgangspunktet en uting.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Eirik N310
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 577
Registrert: 28 mar 2004, 01:00
Sted: Lørenskog

Legg inn av Eirik N310 » 24 jun 2007, 15:24

Blir ikke store forskjellen med fangere fra 9-3?? Er du stein, lie? :p

Hadde helt klart gått for nye fangere i første omgang. Gjør utrolig mye med bilen... aerov1-fangerene + sideskjørt gjør at bilen ser ti år nyere ut. Bort med all ulakkerte plastikken og skvipet... ;P

Fikk tak i et helt sett her på forumet jeg, og er uendelig fornøyd med resultatet. Kunne ikke blitt bedre :-D
Eirik N310 |

'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d.. :|
x '84 Saab 99GL Five Speed

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 24 jun 2007, 15:45

Hvis du mener det er stor forskjell på disse bilene, tror jeg DU er stein

Bilde
Bilde
04' 9-3ss 1.8t

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 24 jun 2007, 18:25

Om man ser bilene ved siden av hverandre IRL så er det jo en ganske vesentlig forskjell. Jeg syns du skulle senke den og tone rutene i første omgang jeg Saabine, og spare til Viggen-fangere..men å senke 50mm tror jeg ikke du vil. Gå for 35, helt passe det, og tilogmed kjørbart...

Og nå er det på tide å roe språkbruken gutter, hva er vitsen??
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Eirik N310
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 577
Registrert: 28 mar 2004, 01:00
Sted: Lørenskog

Legg inn av Eirik N310 » 24 jun 2007, 19:17

Det der er vel ikke Aero-SE-fangerene?!

Bilde

vs

Bilde

Jeg synes det er en verden av forskjell, iallefall... og det var de fangerene jeg tenkte på ho kunne evt. oppgradere til.

Viggen er selvsagt fetest, men jeg synes det blir litt overkill med mindre bilen har turbo. Skal sies at jeg vurderte sjøl Viggen, og hadde nok kjørt på med det om jeg hadde fått tak i... men er glad jeg kom over et litt mere anonymt sett som passer bedre på min injeksjon :-)
Eirik N310 |

'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d.. :|
x '84 Saab 99GL Five Speed

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 24 jun 2007, 19:25

Syntes 9-3 fangere pynter opp veldig jeg. Viggen syntes jeg nesten er litt oppbrukt. For alle del, det finnes neppe noen finere styling, men syntes det begynner å gå litt inflasjon i viggenkit.

Tror nok jeg hadde begynt med fjærer osv... Da får du en bil som er god å kjøre også kan du få den til å se penere ut etter hvert :wink:
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Mats900R
Overload!!!
Innlegg: 1588
Registrert: 04 des 2005, 17:17
Medlemsnummer: N719
Navn: Mats
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Legg inn av Mats900R » 24 jun 2007, 21:27

jeg har helt lik bil,
jeg ville heller brukt pengene på å lakke de gangerne og sideskjørtene du allered har. og så deretter
ville jeg kjøpt felger og så senket den :wink:
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln

Brukeravatar
Vegars
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 811
Registrert: 10 jan 2006, 23:17
Medlemsnummer: N631
Navn: Vegar

Legg inn av Vegars » 24 jun 2007, 22:12

"Alle" har jo 9-3 fangere på 900 sine, så en senkning og felger er etter min mening den beste investeringen!
Så kan du jo få tak i den orginale turbo-vingen også!
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550

Saabine
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 20 jun 2007, 13:09

Legg inn av Saabine » 24 jun 2007, 22:58

da blir det i første omgang fiksing av girkasse og foringer i demperne foran..også felger og senk..og soting..og jo jeg skal ha spacere bak da saab har stort overheng bak, og bakhjulene stikker litt lenger inn enn det de burde..så får dem litt lenger ut hadde vært no :) blir vel å sanke stereo iløpet av kort tid..hmm..
Saab NG900 1994

Saabine
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 20 jun 2007, 13:09

Legg inn av Saabine » 24 jun 2007, 23:00

fangerne blir ikke lakkerte..må vel ta noen rustflekker her og der..hmmm...
Saab NG900 1994

Saabine
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 20 jun 2007, 13:09

Legg inn av Saabine » 24 jun 2007, 23:04

dessuten er jeg avhengig av maxsenk..men er det mulig å senke denne 50mm da?hvor får jeg tak i senkesett?
Saab NG900 1994

Svar