Xeonlys får du iallefall ikke, det du får er lys med et hvit/blått skjerAnaconda skrev:Hvor får man kjøpt det? Kan man i teorien bytte ut hovedpæra, med xenonlook pære da? Så får man på "xenon-lys" på hovedlyktene og tåkelysa?
Xenonlook
Moderator: Moderatorer
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Morti her på formet har noe xenon look greier:P Funker veldig bra vaffal.Aleks-ander_N948 skrev:Xeonlys får du iallefall ikke, det du får er lys med et hvit/blått skjerAnaconda skrev:Hvor får man kjøpt det? Kan man i teorien bytte ut hovedpæra, med xenonlook pære da? Så får man på "xenon-lys" på hovedlyktene og tåkelysa?Kan ikke måle seg med virkelig xeon..
Kjøp Biltema Megablue pærer.. husk å kjøp pærene med BLÅTT glass på pæra.. jeg syntest de ser veldig bra ut også koster de 109 kr for 2 stk. Det er folk som har peil på bil som faktisk har spurt meg om jeg har bygd om til Xenon!
Edit: Husk at disse pærene har 90\100 W.. (ganske mye mer en org pærer) så det _kan_ skade reflektoren i lyktene. Jeg har kjørt med slike pærer i 1 år på min og 900, og ikke hatt trøbbel med dette hittil, det eneste som har skjedd er at glasset i den ene lykta sprakk i vinter.. Om det er pga pærene vet jeg jo ikke..
Edit: Husk at disse pærene har 90\100 W.. (ganske mye mer en org pærer) så det _kan_ skade reflektoren i lyktene. Jeg har kjørt med slike pærer i 1 år på min og 900, og ikke hatt trøbbel med dette hittil, det eneste som har skjedd er at glasset i den ene lykta sprakk i vinter.. Om det er pga pærene vet jeg jo ikke..
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
- Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Med det gjelder bare MegaBlue pærene eller gjelder det generelt Xenon-look pærene oxo? Vet man ikke får Xenon lysstyrken, men man får look'et 
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- daytonabeach
- 1.2 bar

- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
- Kontakt:
Kan bekrefte at Biltenma pærene er bra, xenon look er bare tull, det nærmeste jeg har kommet er PIAA sine pærer, koster ca 500 pr par, 8000k gir et blått lys å se på, men desto dårlige bak rattet, funker best på runde reflektorer, ellers blir de veldig regnbueaktiige å se på.
Har prøvd det meste av slike pærer som skilter med masse xenon gass osv, men ingen av de kommer noen gang opp mot et ekte xenon lys.
En annen ting er at hvis du er har en 20 gammel bil ser det dumt og unaturlig ut med xenon.
Jeg har derimot vurdert xenon kit med kelvin på rundt 5000 som gir et hvitt og mer naturlig lys, men samtidig langt bedre en standard pærer, iaf sett fra fører posisjon.
Har du H4 og skal konvertere, så husk at du må ha bi-xenon for riktig fordeling av nærlys/fjærnlys
Ombygningen er enkel og grei, i grove trekk så "skjøter" du bare nytt utstyr på de gamle kablene...
Har prøvd det meste av slike pærer som skilter med masse xenon gass osv, men ingen av de kommer noen gang opp mot et ekte xenon lys.
En annen ting er at hvis du er har en 20 gammel bil ser det dumt og unaturlig ut med xenon.
Jeg har derimot vurdert xenon kit med kelvin på rundt 5000 som gir et hvitt og mer naturlig lys, men samtidig langt bedre en standard pærer, iaf sett fra fører posisjon.
Har du H4 og skal konvertere, så husk at du må ha bi-xenon for riktig fordeling av nærlys/fjærnlys
Ombygningen er enkel og grei, i grove trekk så "skjøter" du bare nytt utstyr på de gamle kablene...
Saab er ingen bil, men en hobby!
1988 - OG900 T8 (solgt til Saab venn)
1995 - NG900S (solgt)
Leter etter ny 9-5 SW 06-09
Secret Agent N950
1988 - OG900 T8 (solgt til Saab venn)
1995 - NG900S (solgt)
Leter etter ny 9-5 SW 06-09
Secret Agent N950