AC og temperatur i bilen
Moderator: Moderatorer
- bZerk
- 1.2 bar
- Innlegg: 258
- Registrert: 12 nov 2006, 23:31
- Navn: Geir
- Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.2 TiD
- Sted: Hedmark
AC og temperatur i bilen
På min M89 turbo så kommer det ganske så kald luft, men setter jeg den på 18 grader går anlegget for fullt hele tiden, det roer seg aldri ned. Er dette riktig eller oppnår den bar aldri 18 grader inne i kupeen? Hvis jeg setter den på LO skal den da gå for fullt hele tiden?
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
På "LO" går den for fullt hele tiden, et verksted med AC-utstyr kan måle tempen i en dyse i kupeen, bør bli ganske kaldt, men husker ikke grader.. Hvis det er 16 grader eller mere, så tviler jeg på at den klarer å få det kaldt nok til å "roe ned" på 18 grader i kupeen...
Roer den seg dersom du stiller på 20? Blir det veldig kaldt med tempen på 18?

MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01
Solgt 
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01


9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
- bZerk
- 1.2 bar
- Innlegg: 258
- Registrert: 12 nov 2006, 23:31
- Navn: Geir
- Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.2 TiD
- Sted: Hedmark
Den roer seg hvis jeg øker temperaturen ja. Det blir ikke akkurat iskaldt når den stilles på 18 men det kommer jo kaldluft. Grunnen til at jeg spør er at jeg har solgt bilen og den nye eieren mener at det ikke blir kaldt nok i bilen.Gunnar N326 skrev:På "LO" går den for fullt hele tiden, et verksted med AC-utstyr kan måle tempen i en dyse i kupeen, bør bli ganske kaldt, men husker ikke grader.. Hvis det er 16 grader eller mere, så tviler jeg på at den klarer å få det kaldt nok til å "roe ned" på 18 grader i kupeen...Roer den seg dersom du stiller på 20? Blir det veldig kaldt med tempen på 18?
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Den jobber mot å oppnå 18 grader.... Den vil derfor ikke roe ned vifta, fordi da klarer den det ikke... når det er varmt/mildt ute, så kan ikke vifta roe ned helt når den er stillt så kaldt som 18. Kalibrer systemet, er det ikke feil på det, så er anlegget i orden, og du kan ikke forventes å vite om feil som ikke er der. Det er en gammel bruktbil, og kjøper får undersøke ting FØR vedkommende handler.... Får dra og fylle litt gass da, det pleier å hjelpe dersom anlegget har tapt effekt... Bra for kompressoren også, å ha nok gass..
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01
Solgt 
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01


9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
- Jørgen N1032
- 1,5 bar
- Innlegg: 464
- Registrert: 01 mai 2007, 13:03
- Medlemsnummer: N1032
- Navn: Jørgen Kvandal
- Bil: 9-5 2,0 t Estate
- Sted: Strømmen