Chip 900 LTT

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Magnus N608
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 455
Registrert: 05 jan 2006, 18:22
Navn: Magnus Hansen
Bil: Saab 900 Aero t16 89
Sted: Hamar

Chip 900 LTT

Legg inn av Magnus N608 » 15 aug 2007, 21:49

Hei!
Sett litt på den billigste chipen til SP.
Er det verdt 2100,- for de 18 hestene og 40nm?
Hva ville dere gjort? Gidder ikke bruke mange tusen på trim :wink:
M89 Saab 900 Aero T16
M97 Saab 9000
x M87 Saab 900GL
x M75 Saab 95 v4 1700
x M90 Saab 900 turbo
x M84 Saab 900i

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 15 aug 2007, 21:50

Det er ikke verdt det uten å gjøre noe mer, men monterer du APC og intercooler så er det et must, og da har du plutselig 200 gamp!

Den såkalte ladetrykksreguleringa de sender med kan du kaste... filteret også for den saks skyld.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Magnus N608
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 455
Registrert: 05 jan 2006, 18:22
Navn: Magnus Hansen
Bil: Saab 900 Aero t16 89
Sted: Hamar

Legg inn av Magnus N608 » 15 aug 2007, 21:55

OK :wink:
Er det mye jobb å montere apc og intercooler egentlig? ic'n er jo grei, men lurer litt på apc.
veit det ikke har så mye å gjøre med det el-nettet som sitter på bilen :)
M89 Saab 900 Aero T16
M97 Saab 9000
x M87 Saab 900GL
x M75 Saab 95 v4 1700
x M90 Saab 900 turbo
x M84 Saab 900i

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 15 aug 2007, 22:04

Det er ganske enkelt. Det du må koble til øvrig elnett er +12V fra sikring nr 10 i sikringsboksen og turtallssignal fra tenningsmodulen. Kan alltids guide deg igjennom operasjonen, og det er flere her som har gjort dette før, så du får hjelp om du får problemer.

Angående IC så kan det være lurt å få tak i en IC du kan montere foran radiatoren, da den originale ikke er all verden. Fant en IC fra Mondeo TD på skroten i dag som jeg tok med meg, kjekt å ha. Med litt alusveising tror jeg den passer rett inn uten noen som helst modding. Det er bare å ta mål og gå til høggern, så finner du nok noe som passer.

EDIT: Og så må du koble ut trykkvakta....
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Magnus N608
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 455
Registrert: 05 jan 2006, 18:22
Navn: Magnus Hansen
Bil: Saab 900 Aero t16 89
Sted: Hamar

Legg inn av Magnus N608 » 15 aug 2007, 22:37

OK!
takk for bra svar!
da får vi se hva jeg gjør :wink:
M89 Saab 900 Aero T16
M97 Saab 9000
x M87 Saab 900GL
x M75 Saab 95 v4 1700
x M90 Saab 900 turbo
x M84 Saab 900i

Svar