Startproblem saab 9.5 2.0t 150 hk 99 mod SE

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Ringsbu
Innlegg: 3
Registrert: 01 nov 2006, 14:13

Startproblem saab 9.5 2.0t 150 hk 99 mod SE

Legg inn av Ringsbu » 14 aug 2007, 21:55

Hei

I noen dager nå har bilen ikke startet helt som den har gjort tidligere dvs starteren har gått lenger før motoren har tent, noen ganger har jeg skrudd av tenninga og startet den igjen og det har gått greit. Bilen har gått mye i småkjøring i det siste så jeg tenkte det var batteriet som trengte litt lading. Satte på en batteriilader type dyr for nyere biler... Da batteriet var ladet opp prøvde jeg å starte opp uten resultat. Har prøvd flere ganger, men ikke snakk om. Bilen var for kort tid inne på service med dertil motorvask har en mistanke om at problemene har kommet etter dette. Er det noen som har en smule peil ? Har vært borti tilsvarende før ? Bilen har oppført seg normalt under kjøring og ikke vært noe problemer av noe slag før nå.

Brede N979
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 142
Registrert: 28 jul 2007, 13:54
Medlemsnummer: N979
Navn: Marius
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Nardo, Trondheim

Legg inn av Brede N979 » 14 aug 2007, 22:02

Oppstår dette på varm eller kald motor? Mener at en gåen veivakselgiver kan bli kranglete ved start av varm motor men også når den er kald. Skader sikker heller ikke å ta en titt på tennpluggene dine.
95 Saab 9000 Aero - "Kone" bilen
08 Saab 9-3 SC Aero TTiD

Ringsbu
Innlegg: 3
Registrert: 01 nov 2006, 14:13

Stensgaard i morgen

Legg inn av Ringsbu » 14 aug 2007, 23:59

Takk for tips, har tenkt på de tingene allerede. Ironisk nok ble bilen kjøpt fordi min gamle 745 ikke fikk start..... etter ett halvt år med feilsøking og inn og ut av verksted gikk den igjen og ble solgt tvert. Der byttet jeg plugger, luftmassemåler, pluggledninger, hjerne, veivakselgiver osv... etter å ha byttet et rele ble det liv i den. Orker ikke mer fjas med bil derfor blir det kjøretur på planet til NAF i morgen ned til Lillehammer så får vi se hva de finner ut. Ergelig å få samme problemet igjen med ny bil ett år siden sist....

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Legg inn av Morten-N146 » 15 aug 2007, 00:07

Da hadde jeg villet kjørt den rett til Stensgård & Co og fått de til å se på den.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Ringsbu
Innlegg: 3
Registrert: 01 nov 2006, 14:13

Legg inn av Ringsbu » 16 aug 2007, 14:28

White-N146 skrev:Da hadde jeg villet kjørt den rett til Stensgård & Co og fått de til å se på den.
Det har jeg gjort dvs den ble hentet av falken kl 08.30 onsdag morgen. Kl 12.00 ringte de fra Stensgård og sa jeg kunne hente bilen. Ny bensinpumpe var montert og bilen gikk som ei klokke. Er bare en ting å si om Stensgård, service det kan de. Beste bilverkstedet servicemessig jeg har vært borti de siste årene.

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Legg inn av Morten-N146 » 16 aug 2007, 15:03

godt å høre :D
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Svar