Problemer med å få bilen i revers.
Moderator: Moderatorer
Problemer med å få bilen i revers.
Har en NG900 2.3 liter 1994mod som er litt vanskelig å få i revers. Blir slik dunkelyd når jeg gjør det med motoren på, men stopper som regel motoren før jeg setter den i revers for å unngå unødig slitasje. Noen som vet hva dette kan skyldes? Er det girkassen som lever på siste versjet?
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
mulig at syncen på reversen er dårlig, men har du prøvd og trykke inn clutchen og vente i 6 sec også sette den i rev? da har kassa fått roa ned momentet den hadde...
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
Dette skjer sikkert bare dersom bilen har gått litt på tomgang før du setter den i revers.
Prøv å sitte den i første gir først og så i revers.
Da skal ikke dette skje.Du trenger ikke å løse den i første, bare girstangen har vært innom der så er det greit.
Det som gjør dette er at det ikke er synk på reversen.
Dette bedrer seg ofte også ved å bytte olje på kassen.
Hilsen Marius...
Prøv å sitte den i første gir først og så i revers.
Da skal ikke dette skje.Du trenger ikke å løse den i første, bare girstangen har vært innom der så er det greit.
Det som gjør dette er at det ikke er synk på reversen.
Dette bedrer seg ofte også ved å bytte olje på kassen.
Hilsen Marius...
900 AERO 88`