Turbo 900 c 86 modell!
Moderator: Moderatorer
- steff
- 1,5 bar
- Innlegg: 428
- Registrert: 02 aug 2007, 17:17
- Medlemsnummer: N1125
- Navn: Stefan Hansen
- Bil: 9000 cse 2.3 T
- Sted: Drammen
Turbo 900 c 86 modell!
Har tenkt litt på å sette på turbo i 2.0 motoren til 900 en min!
siden dere har litt peileing her..! blir det et hælvette!? Tåler motoren det som den er orginal eller må jeg påkoste alt mulig av drit...
siden dere har litt peileing her..! blir det et hælvette!? Tåler motoren det som den er orginal eller må jeg påkoste alt mulig av drit...
Sist redigert av steff den 20 aug 2007, 23:20, redigert 1 gang totalt.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 350
- Registrert: 17 okt 2006, 18:56
- Medlemsnummer: N1216
- Navn: Andreas Ente
- Bil: opalgrønn -76 99 2d
- Sted: sandnes
den ene slangen du tenker på er nok veivhusventilasjonen. den går fra toppdekslet til luftfilter"boksen". hvis det er luftfilterinnsats du tenker på, er det bare å sette denne i boksen i stedet for gamlefilteret. et openair-kitt (hvis det var det du tenkte på) ville jeg ikke satt på bilen din. da vil det ikke bli nok vakuum mellom filteret og innsuget til at forgasseren fungerer ordentlig, kan jeg tenke meg. effekttap er nok det mest realistiske da!
sort 900gasser fra -85 ---- solgt
opalgrønn 99 2d fra -76 ---- nå med racing-gir og brekk bak
opalgrønn 99 2d fra -76 ---- nå med racing-gir og brekk bak
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Turbo 900 c 86 modell!
Kort og greit svar: Glem det! Og som AndreasE skriver, glem openair kit på forgasserbil.steff skrev:Har tenkt litt på å sette på turbo i 2.0 motoren til 900 en min!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Det inkluderer en del ombygging på den bilen, det enkleste er å bytte bil...steff skrev:kjedelig bil jeg har fått meg! eneste alternativ er vell å sette i en aan motor da..
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
enig med ingvar der....Ingvar N629 skrev:Det inkluderer en del ombygging på den bilen, det enkleste er å bytte bil...steff skrev:kjedelig bil jeg har fått meg! eneste alternativ er vell å sette i en aan motor da..
Tenkte på det samme selv for 1,5 år siden og endte opp med en ny en i stede

08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt

- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Heppsann! Har hatt en gammer 900 med forgasser, ikke noe å gjøre med den gamle motoren, den er foreldet for å si det sånn, vil du ha krutt så må du ha turbo! Ingen vits¨å trimme forgassermotor, tenkte på det samme da jeg hadde den gamle. Bytt motor eller bil, glem spenstig forgasser, mye rom på en lørdagskveld!
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Kan a få mer effekt ut av en sugemotor.....
Koster ikke så veldig masse hvis du kan gjøre endel selv....



Oppskrift:
87--->blokk, trimkam, plana og porta topp, LH-2.2 sprut.....
effekt: mer en orginal.... selv om dette er en BC bil så kunne en godt ha kjørt denne på veien.... (måtte ha mappa om insprut da... nå får den for masse....)
Koster ikke så veldig masse hvis du kan gjøre endel selv....
Oppskrift:
87--->blokk, trimkam, plana og porta topp, LH-2.2 sprut.....
effekt: mer en orginal.... selv om dette er en BC bil så kunne en godt ha kjørt denne på veien.... (måtte ha mappa om insprut da... nå får den for masse....)