1. giret drar bra og jeg hører turbo'en drar, men så kommer 2. giret og dra drar det relativt dårlig. Motoren var ett sted i mellom kald og normal temp. Etter å ha kjørt 2-3 km, dro andre giret like bra som resten av gira... Hva kan være prob her? Har ikke skjedd før B.C'en ble satt inn. Har oxo montert 3" effektanlegg, hvis det skulle ha noe å si.
Hører oxo svak knitring/risting fra undersiden av bilen når jeg slipper gassen i lav fart, men når jeg gir på slutter det. Er dette bare at eksosanlegget treffer undersiden av bilen på et sted eller?
OG900 med nyinnsatt B.C
Moderator: Moderatorer
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
OG900 med nyinnsatt B.C
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: OG900 med nyinnsatt B.C
Kjør ALDRI, ALDRI hardt før motoren er gjennomvarm! Godt tips!Isdahl N1069 skrev:Motoren var ett sted i mellom kald og normal temp.

Eksosanlegget slår nok borti ja, relativt dårlig passform på JT 3".
Det du kaller boost control er vel bare en ventil som slipper ut trykk isteden for å la det gå til WG-klokka, også kalt blåkran, pysventil osv. Det er altså ikke et intelligent system som gir deg stabil trykkregulering, det er avhengig av turtall og mottrykk. Eller har du kjøpt en elektronisk styrt sak? Husker jeg rett hvis grunnen til at du installerte dette var fordi du ikke ville reparere APCen?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Vil ikke si jeg kjørte hardt, men man merker tydelig de første km der at 2 giret ikke var helt bra. Mek. Ole på SP sa det kunne slå borti men skulle kjøre litt, for det kan hende det ville vri seg litt, så kunne han evt ordne no hvis det ble for ille. Er klar over at APC er bedre enn B.C, men siden jeg har fått tips om at det kan være trykkgiveren, som sitter over pedalene inni kupeen, så har jeg ikke gjort noe med det. Har jeg heller en jalla løsning inntil APC'en funker igjen...blir evt når motoren overhales.
"har du justert grunnladetrykk etter du monterte 3" anlegget?", med B.C'en eller? Har stilt på trykket etter jeg monterte JT anlegget ja. Hadde ikke B.C'en før anlegget ble satt på. Har stilt ned trykket til det minste på B.C'en nå, i.o.m at jeg venter på å få ordna en dump...
"har du justert grunnladetrykk etter du monterte 3" anlegget?", med B.C'en eller? Har stilt på trykket etter jeg monterte JT anlegget ja. Hadde ikke B.C'en før anlegget ble satt på. Har stilt ned trykket til det minste på B.C'en nå, i.o.m at jeg venter på å få ordna en dump...

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Er vel ikke så nøye ettersom han kjører med blåkran...Hjelle, N6 skrev:har du justert grunnladetrykk etter du monterte 3" anlegget?
JT-eksosen vrir seg ja, er jo ørtogførti skjøter bakover der... Jeg sveisa alle mine skjøter da jeg hadde og900, bortsett fra en så jeg kunne ta ned DP ved girkasseskift... Jeg hadde en ekstra grunn til å sveise, da jeg skjøt av racekatalysatoren pga trykket!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Hehe
Funker fett nå, er bare innemellom rundt krappe svinger og sånt den lyden kommer. Har jo knitre lyden når jeg slipper gassen oxo, sammen med puttringa som jeg personlig syntes er en rå lyd...

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)