Som de fleste sikkert skjønner er jeg en relativ ny figur her, dette fordi jeg i begynnelse kun er ute og "lodder stemninga" rundt Saab.
Slik er historien;
For tiden kjører jeg en Mazda 323 fra '94. Ingenting galt å si om den bilen, den oppfyller alle krav som en bil i den klassen skal. Kjempebil, men jeg er ute etter noe som kanskje har litt flere finesser og krefter.
Så gikk jeg forbi en meget fin Saab her på Gjøvik, og da ble lyset tent.
Så var det hjem på AutoDB og se etter den Saab'en jeg kjenner best; 9000 Turbo. Så fant jeg en jeg likte, med AC, cruisecontrol og 175 HK, eneste jeg ser som mangla var skinninteriør.
Så kommer spørsmålene; bilen har gått litt over 300k KM. Er dette noe å bekymre seg for? Utifra annonsen har bilen vært på jevnlig service, og jeg har hørt at Saab'er kan leve over 500k KM hvis de passes på. Er dette sant?
Er 175 HK noe å skryte av i 9000'en? Eller er det late hester/tung bil? Vet at det er FWD, men det har ikke så mye å si. Det er luksusdetaljene med AC og Cruisecontrol jeg er mest opptatt av, og Saab's beryktede driftsikkerhet!

Er også litt bekymra for bensinforbruket, turbo er jo turbo. Hvordan er dette? Er det andre ting jeg må se etter, rust har jeg erfaring med fra andre ting.
Er takknemlig for all nyttig info!
På forhånd takk.

- Fisk1