Forskjeller mellom 9k aero M93 og M94-

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brede N979
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 142
Registrert: 28 jul 2007, 13:54
Medlemsnummer: N979
Navn: Marius
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Nardo, Trondheim

Forskjeller mellom 9k aero M93 og M94-

Legg inn av Brede N979 » 05 sep 2007, 17:22

Noen som har en oversikt over forskjellene mellom en M93 9000 Aero i forhold til den som kom i 94? Ulemper og eventuelle fordeler..
95 Saab 9000 Aero - "Kone" bilen
08 Saab 9-3 SC Aero TTiD

Morten N88
Overload!!!
Innlegg: 1263
Registrert: 29 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Legg inn av Morten N88 » 05 sep 2007, 19:25

Den største og viktigste forsjellen er at fra 94 kom de med Trionic 5.5. Fler muligheter med trim.. Videre kom "kortmotoren", med muligheter for sterkere girkasser. (Girkasser fra lang og kortmotor går ikke om hverandre,+ enklere å skaffe ny som er bra om den skulle ryke)
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)

Brede N979
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 142
Registrert: 28 jul 2007, 13:54
Medlemsnummer: N979
Navn: Marius
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Nardo, Trondheim

Legg inn av Brede N979 » 05 sep 2007, 19:43

Jasså, så ikke t5 på aero'er fra 93?
95 Saab 9000 Aero - "Kone" bilen
08 Saab 9-3 SC Aero TTiD

Morten N88
Overload!!!
Innlegg: 1263
Registrert: 29 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Legg inn av Morten N88 » 05 sep 2007, 19:50

Brede N979 skrev:Jasså, så ikke t5 på aero'er fra 93?
Jo,men mest sansynlig T5.2, en tidligere verson av T5.5 som var på markedet i ca 6mnd iflg Utengens Faq. :wink:

T5.5 ble introdusert på M94 modellene, med mange forbedringer og fler muligheter enn 5.2.

Videre tror jeg dørene ble galvanisert fra M94.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)

Brede N979
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 142
Registrert: 28 jul 2007, 13:54
Medlemsnummer: N979
Navn: Marius
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Nardo, Trondheim

Legg inn av Brede N979 » 05 sep 2007, 19:58

Jaja, da veit jeg det, takker. Ingen direkte fordeler med andre ord.. :)
95 Saab 9000 Aero - "Kone" bilen
08 Saab 9-3 SC Aero TTiD

Morten N88
Overload!!!
Innlegg: 1263
Registrert: 29 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Legg inn av Morten N88 » 05 sep 2007, 20:07

Brede N979 skrev:Jaja, da veit jeg det, takker. Ingen direkte fordeler med andre ord.. :)
Joo... Trionic 5.5 er en stor fordel i forhold til Tr 5.2.
En kortmotor har også en bedre topp enn en langmotor (bedre "flow"), + fordelene med girkasse. Vil si det er ganske store fordeler jeg da men... :wink:
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)

Brede N979
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 142
Registrert: 28 jul 2007, 13:54
Medlemsnummer: N979
Navn: Marius
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Nardo, Trondheim

Legg inn av Brede N979 » 05 sep 2007, 20:10

Jojo men alt dette kom etter 93 som jeg forsto det? Alså mere positive oppgraderinger på en M94 i forhold til en M93.
95 Saab 9000 Aero - "Kone" bilen
08 Saab 9-3 SC Aero TTiD

Morten N88
Overload!!!
Innlegg: 1263
Registrert: 29 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Legg inn av Morten N88 » 05 sep 2007, 20:11

Brede N979 skrev:Jojo men alt dette kom etter 93 som jeg forsto det? Alså mere positive oppgraderinger på en M94 i forhold til en M93.
Jepp. :)
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)

Brede N979
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 142
Registrert: 28 jul 2007, 13:54
Medlemsnummer: N979
Navn: Marius
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Nardo, Trondheim

Legg inn av Brede N979 » 05 sep 2007, 20:15

Da trur jeg M93 idèn legges på hylla, takk for nyttig info :)
95 Saab 9000 Aero - "Kone" bilen
08 Saab 9-3 SC Aero TTiD

Svar