har nå begynt å få litt problemer med clutchen.
kjører helt normalt langs veien, brått når jeg skal clutche så flyttes hele området hvor clutchen tar seg helt i bunn istedet for omtrent midt på som normalt. er da sånn en stund, og brått så er den normal igjen
virker som at et eller annet ikke henger helt med.
første jeg sjekket var nivået med bremseveske som var på maks (om jeg vet riktig så er vell clutchen hydraulisk og tar veske fra bremsen?)
clutchproblemer OG900 t8
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
clutchproblemer OG900 t8
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter
:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter

1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
får se om jeg finner den dasprokit_mk1 skrev:kan starte med å prøve å lufte den. er en lufteskrue nede ved clutchen, samme fremgangsmåte som å lufte bremser...

lurer på hva det er pga selve området fra utløst til ikke utløst clutch flytter seg bare, blir ikke større mellom utløst til ikke utløst, også blir slarket på pedalen før den er nær pumpa (ivaffall motstand) helt stort iforhold til normalt
1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter
:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter

1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
sjekk om du har nok bremseveske på + at du kan lufte clutchen. Skal du få lufta den på enklest mulig måte, dra på mekonomen og kjøp en smart sak som heter "luftman". Er en luftslange man skrur på dekket og i andre enden er det et lokk man kan skru på bremseveskebeholderen..
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
skal prøve idag, men har du en ca plassering på den luftenippelen på clutchenMorti skrev:sjekk om du har nok bremseveske på + at du kan lufte clutchen. Skal du få lufta den på enklest mulig måte, dra på mekonomen og kjøp en smart sak som heter "luftman". Er en luftslange man skrur på dekket og i andre enden er det et lokk man kan skru på bremseveskebeholderen..

slik at jeg ikke bruker hele dagen på å lete på feil sted

1987mod saab 900 turbo 8v solgt\byttet mot 9000
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter
:D
1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
1986 9000 t16 175hk (starter ikke edition men skal fikses), edit 27\4 08, den starter

1987 bmw 320 129hk bruksbil
1988mod mazda 626 2.0 37000km vraket
hvis du ser der hvor radiatoren er, der er overføringa til girkassa like ved.. skal også sitte et svart deksel der... på høyre siden av det dekselet (sett fra front) så skal det går et metallrør inn i siden der.. der sitter også luftenippelen rett over.. kjøp deg en sånn luftesak du setter på beholderen, blir 100% da.. det er så mye knekker og slikt på røra at det er godt gjort å få det luftfritt med ordinærmåten...
Mvh. Pål
Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]