Hylsen med hull i som står mellom wastgate og turbo er nok en trim ting ja, og antagelivis den "eneste" trimmen du har.hartho skrev:Jeg har ikke fått kjøpt meg ladetrykksmåler ennå, så jeg har ikke fått justert GLT. Jeg har imidlertid tatt vekk hylsen med hull i som står på slangen til wastgate, med det resultat at jeg nå ikke har noen merkbar "turboeffekt". Når hylsen med hull står inne klarer jeg å få aktivert dump ventilen, uten denne inne går det ikke. Antageligvis har jeg bare GLT igjen. Utfra andre diskusjoner her på forumet mistenkte jeg MV. Har ohmet denne til 2,7 ohm i begge spolene. Har også sjekket utgangsimpedans i drivertrinnet fra Trionic målt i plugg til MV. Den ene utgangen gav meg >5MOhm, og den andre ca 2.6kOhm. P2 i MV plugg har +12V. Regner med at dette er OK. Jeg har også prøvd testen med 9V batteri, og MV veksler tilsynelatene greit. Ved blåsetesten er ikke R 100% tett. Noe luft lekker gjennom. Er det noen som har tatt blåsetesten på en MV som er OK?
Ellers har jeg byttet alt av vacumslanger. Jeg har ikke noen å bytte MV med, litt råflott å bytte ut en MV som kanskje er OK. Jeg begynner å gå tom for ideer når det gjelder feilsøking. Noen forslag.
Kan det tenkes at den eneste trimmingen bilen har er hylsen med hull i? Bilen var kjøpt for ca 3 år siden og har vært trimmet hos Norhspeed av forrige eier.
Når turbotrykket bygger seg opp så "leser" wastgate trykket via slangen, men på slangen sitter det ett hull som lekker ut trykket slik at wastgate får feil informasjon (leser for lavt trykk). Når trykket når GLT så slår wastgate inn og stabiliserer trykket. "Problemet" er at med hylsen koblet på slangen så er falsk GLT kanskje 1 bar (gjetning) i virkeligheten. Når du fjerner hylsen får du "ekte" GLT (0,4 bar), og det du beskriver som knapt merkbart turbotrykk, så du kan regne med at APC systemet ikke virker. Og at Quickfixen er trim via "blåkran" en bevisst lekkasje mellom turbo og wastgate for å få fullmanuell instilling av max turbotrykk uten noe automatikk (APC etc). APC`en bruker MW til å gjøre akkurat samme jobben, pulserer lekkasje til wastgate for å styre trykkforløpet, men APC lytter på bankesensoren som øverste dommer
