Heisann alle!!
Lurer på å kjøpe en 9-5 Vector 3.0V6 med Aut. og trenger deres råd..
+ Bilen har det meste av utstyr!!
- Motor har registerreim!!! ( og er vel egentlig en OPEL -motor??)
- Angivelig SKYHØYT bensinforbruk ved småkjøring???
Noen som har noen reelle TALL å komme med i den forbindelse,, så taes de imot med stor takk, også evt erfaringer med denne type motor ..
Om noen var i tvil, så er dette bensinmotoren på 200 HK ..
Bensinforbruk , 9-5 Vector 3.0V6 med aut.. ( 200 HK)
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 148
- Registrert: 01 apr 2006, 02:27
- Medlemsnummer: 1215
- Navn: Sturla Hansen
- Bil: Saab 9-5 2,3t Hirsch Estate
- Sted: Stokmarknes
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Ville nok ha gått for en 2,3liters turbomotor om jeg var deg
Steg 1 trim til denne, så blir det en veldig god bil
Dårlig med trimmemuligheter til V6'n, samt at du må jo skifte reim i tid og utider...

Steg 1 trim til denne, så blir det en veldig god bil

Dårlig med trimmemuligheter til V6'n, samt at du må jo skifte reim i tid og utider...
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 348
- Registrert: 05 jan 2006, 23:26
- Medlemsnummer: 387
- Navn: Kenneth Holsæther
- Bil: 8 stk saab
- Sted: Eidsvåg i Romsdal
- Kontakt:
Heisann,jeg har en 9-5 3.0lpt estate griffin.Jeg må først få si att jeg er veldig godt fornøyd med bilen,det er rett å slett en konge bil.
Bilen blir brukt som familie bil å er derfor for mitt vedkomende helt uaktuelt å trimme.
Bilen har mer enn krefter nåkk til mitt bruk.
På små kjøring:ca 1,1L på mila.
På lang kjøring:ca 0,8L på mila.
Med biltralle med en 9000 oppå,brukern ca 1,2 på mila,det er ei total vogntog vekt på 3,7tonn.
Min bror har enn 9-5 aero estate,den ligger på stort sett det samme forbruket.
Jeg var veldig i tvil om jeg skulle kjøpe bil med denne motorn,men har ikke angret,du kommer til å kjempe fornøyd.
Så slipper du jo også oilsludge problemet som noen 2.0t og 2.3t biler har hatt.
Mvh Kenneth
Bilen blir brukt som familie bil å er derfor for mitt vedkomende helt uaktuelt å trimme.
Bilen har mer enn krefter nåkk til mitt bruk.
På små kjøring:ca 1,1L på mila.
På lang kjøring:ca 0,8L på mila.
Med biltralle med en 9000 oppå,brukern ca 1,2 på mila,det er ei total vogntog vekt på 3,7tonn.
Min bror har enn 9-5 aero estate,den ligger på stort sett det samme forbruket.
Jeg var veldig i tvil om jeg skulle kjøpe bil med denne motorn,men har ikke angret,du kommer til å kjempe fornøyd.
Så slipper du jo også oilsludge problemet som noen 2.0t og 2.3t biler har hatt.
Mvh Kenneth
02 9-3 2.2 Tid
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 148
- Registrert: 01 apr 2006, 02:27
- Medlemsnummer: 1215
- Navn: Sturla Hansen
- Bil: Saab 9-5 2,3t Hirsch Estate
- Sted: Stokmarknes
Godt å høre....
Er ikke lett å få info ang denne bilen ( relativ sjelden?)
Vel det blir denne bilen ihvertfall..
Ang trim så er jeg trebarnspappa og har hatt både en trimmet OG900 (230 hk) og en 9000 ltt ( trimmet til 230 HK) , det kombinert med "noen girkassehavari" ( mest med OG900) og min alder ( er 33 nå) så er jeg nå fornøyd med "grom lyd, litt KRUTT og mye utstyr, så ja.. Tror dette blir bra...
Må vel antagelig abonnere på Tech2 når alt "fancy elektronikk" kødder, men,men ,det ordner seg nok..
Tusen takk, gleder meg ihvertfall som en unge
Er ikke lett å få info ang denne bilen ( relativ sjelden?)
Vel det blir denne bilen ihvertfall..
Ang trim så er jeg trebarnspappa og har hatt både en trimmet OG900 (230 hk) og en 9000 ltt ( trimmet til 230 HK) , det kombinert med "noen girkassehavari" ( mest med OG900) og min alder ( er 33 nå) så er jeg nå fornøyd med "grom lyd, litt KRUTT og mye utstyr, så ja.. Tror dette blir bra...
Må vel antagelig abonnere på Tech2 når alt "fancy elektronikk" kødder, men,men ,det ordner seg nok..
Tusen takk, gleder meg ihvertfall som en unge
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 348
- Registrert: 05 jan 2006, 23:26
- Medlemsnummer: 387
- Navn: Kenneth Holsæther
- Bil: 8 stk saab
- Sted: Eidsvåg i Romsdal
- Kontakt:
Det er ikke mange med v6 som er solgt i Norge.Jeg har hørt det er solgt 6 nye griffin i Norge totalt,om det stemmer vet jeg ikke.Min er solgt ny som demobil.
Jeg har hatt min i vel 1 år,måtte bytte en føler ved veiva.Ellers ikke et feil kakk på 45000km.
Du kommer garantert til å bli fornøyd.
Mvh Kenneth
Jeg har hatt min i vel 1 år,måtte bytte en føler ved veiva.Ellers ikke et feil kakk på 45000km.
Du kommer garantert til å bli fornøyd.
Mvh Kenneth
02 9-3 2.2 Tid
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil
- Bent N208
- Overload!!!
- Innlegg: 1807
- Registrert: 07 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N208
- Navn: Bent Andresen
- Bil: VW Scirocco TSI
- Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
- Kontakt:
forbruk
Kjører 95 2,3 automat " chipet hk = nok
"
Snittforbruk blandet kjøring by - landevei 0,96 l pr mil.....

Snittforbruk blandet kjøring by - landevei 0,96 l pr mil.....

Close to your saab,closer to you with Speedparts