Speedparts Norway
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Sted: Hammerfest
Speedparts Norway
Jeg lurer litt på andre medlemmers erfaringer med Speedparts Norway. Firmaet har jo som jeg forstår stor kompetanse og mange både nyttige og spennende produkter til Saab entusiaster. Derfor er det synd at jeg ved flere anledninger har blitt skikkelig skuffet over måten det oppleves å være kunde hos dem. Jeg vet alt om hva masete kunder er, gjennom å selv å ha jobbet i servicebransjen å har derfor ventet i det lengste med å ringe for å etterlyse varer jeg har bestillt, men det finnes grenser, spesielt når man bestiller varer som går litt lenger enn det rent kosmetiske eller for underholdning, men varer man trenger for å få bilen kjørbar f.eks til ferien. Skjønner da at man kan si "hvis det haster bør man kjøpe av en lokal Saabforhandler", men da holder det for meg å få vite KORREKT estimert tid for levering fra Speedparts. Synes det er topp at det finnes ett slikt tilbud som det Speedparts kan gi, men jeg holder på å gi opp hele greia. Som Saab entusiast bør man vel støtte opp om ett firma som som tilbyr så mye bra kompetanse og varer som Speedparts tydeligvis har. Derfor lurer jeg på om det bare er jeg som har vært utrulig uheldig, eller om det bare er å ta bort nettsiden som "favoritter" på pcen? Andre erfaringer? 

Jeg har kun gode erfaringer fra SP, kjempehyggelige folk som alltid har tatt meg på alvor og hjulpet meg overraskende kjapt. Jeg har fått alle deler jeg har bestilt til "riktig" tid.
Speedparts gjør en knallgod jobb fra mitt ståsted

[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
- Puff
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Helt enig!!! Har fått en utrolig service fra SP!! Liten leveringstid på det meste å om det skulle være noe leveringsproblemer får jeg beskjed om det.Cato N698 skrev:Jeg har kun gode erfaringer fra SP, kjempehyggelige folk som alltid har tatt meg på alvor og hjulpet meg overraskende kjapt. Jeg har fått alle deler jeg har bestilt til "riktig" tid.
Et kjempefirma jeg kommer til å benytte meg mye av i dem neste årene.
2003 Saab 9-5 2.0t
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
-
- Grunnladetrykk
Håper egentlig på flest mulig svar i Speedparts favør, for Saab som bilmerke og meg som entusiast fortjener en seriøs leverandør av produkter og tjenester som leverer når dem sier. S.P har mange deler jeg kan dra nytte av, men sist gang jeg tok kontakt for å få veivakselgiver til min 98 900 turbo, kostet deres alternativ rundt tusenlappen mindre, men jeg valgte å heller la Auto-Nord i Tromsø levere dette pga at min erfaring med kundebehandler hos S.P virker både humørbetont og useriøst
Som BMW, Audi og Volvo entusiast er mulighete mange, men desverre er ikke dette tilfelle for Saab-venner. Dette er synd!

- Johan N828
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Hei. Dette er egentlig best og si ifra til SP om i stedet så de heller kan rette på feilen.
Selv har jeg kun gode erfaringer hos SP. Det er kun en gang de har hatt unorlam leveringstid til meg men det hadde sin forklaring.
I tillegg synes jeg de er proffe på sitt området og utfører oppgaven sin som leverandør til oss på en god måte. Det er alltid lett og få kontakt med dem og de svarer alltid på mail.
Thumbs upp for Speedparts
PS: Godt mulig at de er litt glade i røykepausene sine da:P
Selv har jeg kun gode erfaringer hos SP. Det er kun en gang de har hatt unorlam leveringstid til meg men det hadde sin forklaring.
I tillegg synes jeg de er proffe på sitt området og utfører oppgaven sin som leverandør til oss på en god måte. Det er alltid lett og få kontakt med dem og de svarer alltid på mail.
Thumbs upp for Speedparts

PS: Godt mulig at de er litt glade i røykepausene sine da:P
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
min erfaring er:
ikke send mail, ikke bestill på mail, og aldri bestill ting FØR du har fått dems ord på maksimum ventetid..
utenom det har jeg opplevd alt som har med speedparts å gjøre som fryd og gammen.
jeg hørte aldri på hva ventetida for bakre fjærbeinsstag til 9000'en min var før jeg bestilte. tror det har gått seks måneder nå og er sannsynligvis en glemt sak hos dem, hehe. Men jeg tar det ikke så tungt.
bare husk å MØT OPP når du har noe med dem å gjøre, det minste du kan gjøre er å ringe. har ikke lenger telling på hvor mange tusen jeg har handla for der, og blant alle delene jeg har kjøpt der, er det fjærbeinsstaget det eneste det har gått litt skeis med.
nå blir det litt mye snakk her, men vil nevne at vi må alle huske at speedparts leverer saab-deler til hele norge, mens saab-verkstedene og delelagrene kan konsentrere seg om lokalområder. utrolig godt jobba for en bedrift bestående av en mekaniker, ei dame (regnskapsfører?) og en daglig leder (som jeg vil tro Bent er)
ikke send mail, ikke bestill på mail, og aldri bestill ting FØR du har fått dems ord på maksimum ventetid..
utenom det har jeg opplevd alt som har med speedparts å gjøre som fryd og gammen.
jeg hørte aldri på hva ventetida for bakre fjærbeinsstag til 9000'en min var før jeg bestilte. tror det har gått seks måneder nå og er sannsynligvis en glemt sak hos dem, hehe. Men jeg tar det ikke så tungt.
bare husk å MØT OPP når du har noe med dem å gjøre, det minste du kan gjøre er å ringe. har ikke lenger telling på hvor mange tusen jeg har handla for der, og blant alle delene jeg har kjøpt der, er det fjærbeinsstaget det eneste det har gått litt skeis med.
nå blir det litt mye snakk her, men vil nevne at vi må alle huske at speedparts leverer saab-deler til hele norge, mens saab-verkstedene og delelagrene kan konsentrere seg om lokalområder. utrolig godt jobba for en bedrift bestående av en mekaniker, ei dame (regnskapsfører?) og en daglig leder (som jeg vil tro Bent er)

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
- Grunnladetrykk
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Jeg hadde en lengre samtale med både Ole og Bent på SP, og etter å blitt litt mere "venner" og jeg til slutt kunne ringe og si: "Hei det er Robert" så har jeg i allfall fått særdeles god service.
Gode priser og god kommunikasjon.
De fleste tingene jeg skulle ha har jeg ringt inn da..
Gode priser og god kommunikasjon.
De fleste tingene jeg skulle ha har jeg ringt inn da..

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Syntes det er bra at du tar opp saken jeg, selv om jeg kanskje begynner å bli en anelse lei "din erfaring med SP" - tråder nå....
Min erfaring er stort sett bare positive. Gikk litt skeis med noen foringer en gang, men ellers har jeg mistet tellinga på hvor mange ganger de har hjulpet meg
Kjapt og billig
Er enig i at nok dagsformen kan ha litt å si, men sånn er det da for oss alle? Ingen har optimale dager alle dager.
En annen ting er at et firma som kun har fornøyde kunder trolig går meget dårlig. Det er dessverre ikke mulig å gjøre alle kundene sine 100 % fornøyde.
Og for speedparts sin del så ser det ikke ut som at denne tråden er veldig skadelig da de aller fleste har positive erfaringer
Heia Speedparts! Norge trenger dere!
Min erfaring er stort sett bare positive. Gikk litt skeis med noen foringer en gang, men ellers har jeg mistet tellinga på hvor mange ganger de har hjulpet meg

En annen ting er at et firma som kun har fornøyde kunder trolig går meget dårlig. Det er dessverre ikke mulig å gjøre alle kundene sine 100 % fornøyde.
Og for speedparts sin del så ser det ikke ut som at denne tråden er veldig skadelig da de aller fleste har positive erfaringer

Heia Speedparts! Norge trenger dere!
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
synes da ikke det. jeg ville gitt det et forsøk eller to til.talladegaturbo skrev:Skjønte egentlig at det var som å banne i Saab-land dette, men det er bra S.P klarer å gjøre andre entusiaster fornøyd. Får bestille mine deler fra Tromsø jeg, å kan heller betale noen tusenlapper eksra for god og riktig service.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Tor 2.2TiD
- Grunnladetrykk
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 387
- Navn: Kenneth Holsæther
- Bil: 8 stk saab
- Sted: Eidsvåg i Romsdal
- Kontakt:
Heisann,jeg har ikke bestilt deler hos sp selv,men en kompis av meg har bestilt en god del deler til meg gjennom sp.
Disse delene har enten aldri kommet eller kommet alt for sendt.Å dette har vært etter gjentatte telefoner.
Så for min del har jeg mistet trua på sp,jeg handler mine deler hos saab.
Disse delene har enten aldri kommet eller kommet alt for sendt.Å dette har vært etter gjentatte telefoner.
Så for min del har jeg mistet trua på sp,jeg handler mine deler hos saab.
02 9-3 2.2 Tid
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil
00 9-5 Griffin Estate
91 9000 2.3t med airflow
91 900 Aero under restaurering
89 900 Aero cab
88 900 Aero med airflow
71 99 4 dørs
71 95 varebil
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:

Jeg har også opplevd ting hos SP som jeg ikke har vært fornøyd med,da har jeg prøvd å være tålmodig,jeg har vært med å klaget her på forumet.Men det er SP som lager ris til egen bak hvis de ikke tar seg selv i nakken å gjør noe med problemene sine.For de som ikke er fornøyd de går alltid til konkurrenten,selv om det blir dyrere.Men jeg er sympatisk med dere andre her som ønsker en butikk som SP.For de leverer billige kvaliets varer til VÅRE KJÆRE SAABER.

SAAB ER BEST