balanseakslinger ng900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
AndreasE N1216
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 350
Registrert: 17 okt 2006, 18:56
Medlemsnummer: N1216
Navn: Andreas Ente
Bil: opalgrønn -76 99 2d
Sted: sandnes

balanseakslinger ng900

Legg inn av AndreasE N1216 » 30 sep 2007, 21:02

hei! er det mye jobb å fjærne kjedet som driver balanseakslene på en -95 900S? noen som kjapt vil forklare fremgangsmåten?
mvh andreas
sort 900gasser fra -85 ---- solgt
opalgrønn 99 2d fra -76 ---- nå med racing-gir og brekk bak

Brukeravatar
Pancho N497
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 725
Registrert: 15 nov 2003, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av Pancho N497 » 30 sep 2007, 22:46

ned med bunnpanna å kutt kjeden å trekk den ut.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189

AndreasE N1216
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 350
Registrert: 17 okt 2006, 18:56
Medlemsnummer: N1216
Navn: Andreas Ente
Bil: opalgrønn -76 99 2d
Sted: sandnes

Legg inn av AndreasE N1216 » 30 sep 2007, 23:27

det er ikke værre nei!?
sort 900gasser fra -85 ---- solgt
opalgrønn 99 2d fra -76 ---- nå med racing-gir og brekk bak

Brukeravatar
Pancho N497
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 725
Registrert: 15 nov 2003, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av Pancho N497 » 01 okt 2007, 00:55

kan ikke bare ta ei tang og klippe kjeden da, må slipe en sånn tapp som holder kjeden vist du skjønner og få den ut, så kan du trekke kjeden. må ikke få noe rester av gammelkjeden igjen inne i motoren. kanskje noen her som har gjort det før som kan forklare bedre. jeg tok bare vekk min kjede da jeg skiftet registerkjeden.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189

AndreasE N1216
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 350
Registrert: 17 okt 2006, 18:56
Medlemsnummer: N1216
Navn: Andreas Ente
Bil: opalgrønn -76 99 2d
Sted: sandnes

Legg inn av AndreasE N1216 » 01 okt 2007, 09:07

nei, skjønte det, at en tapp må slipes ned for så å bankes gjennom kjedet med dor eller spesiell "kjededeler". men dette kjedet er holdt stramt av en demper som fylles av motoroljetrykket(?), denne trengs ikke gjøres noe med?
-andreas
sort 900gasser fra -85 ---- solgt
opalgrønn 99 2d fra -76 ---- nå med racing-gir og brekk bak

Svar