Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
Bjørk N1057
- 1,5 bar

- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
Legg inn
av Bjørk N1057 » 01 okt 2007, 01:29
Har da tatt hintet og solgt 9000'en til fordel for en 900 som faktisk går!
Bilen er kritt hvit, med airflow-kitet påmontert. Litt rust er det, men ikke sååå mye
Bilder kommer!
x 1986 Saab 9000 Turbo SOLGT
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
-
lille-espen N1106
- 0.7 bar

- Innlegg: 163
- Registrert: 16 mar 2007, 09:52
- Sted: Arendal
Legg inn
av lille-espen N1106 » 01 okt 2007, 13:37
Bjørk N1057 skrev:Har da tatt hintet og solgt 9000'en til fordel for en 900 som faktisk går!
Bilen er kritt hvit, med airflow-kitet påmontert. Litt rust er det, men ikke sååå mye
Bilder kommer!
Gratulerer med ny bil
Ser fram til bilder!
1998 Saab 9-5 SE 2.3t N1106
Bedre STCN Forum Søk
To Crash with a Volvo is extremely safe. If you`re sitting in a Saab.
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 01 okt 2007, 15:06
Bjørk N1057 skrev:Har da tatt hintet og solgt 9000'en til fordel for en 900 som faktisk går!
Bilen er kritt hvit, med airflow-kitet påmontert. Litt rust er det, men ikke sååå mye
Bilder kommer!
Hadde ikke du en 10 år nyere 9k CS på hånda, til en latterlig lav pris, som bare trengte ny veivakselgiver for å gå?? og900 fra 1986 er iallfall ikke bilen å kjøpe om du vil ha driftssikkerhet!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
zero900t
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Legg inn
av zero900t » 01 okt 2007, 17:19
Ingvar N629 skrev:Hadde ikke du en 10 år nyere 9k CS på hånda, til en latterlig lav pris, som bare trengte ny veivakselgiver for å gå?? og900 fra 1986 er iallfall ikke bilen å kjøpe om du vil ha driftssikkerhet!
DET kan jeg skrive under på.............
Min OG900 står igjen med havarert clutch...........
Vil ha 9K nå, men det var de penga...
Men uansett lykke til det kan jo være at du er heldigere enn meg....
-
Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
-
Kontakt:
Legg inn
av Gisle N163 » 01 okt 2007, 17:48
Gratulerer med ny bil da... og jeg mener bestemt at og900 er meget driftsikkert. Har det selv, og den bare går og går.. ingen feil. Har kostet på den ca. 10.000 i slitedeler da, men har aldri hatt noe trøbbel.
Kommer til å ha den minst et år til, før jeg lar lysten seire over fornuften og kjøper og900 med TURBO!!!! helst også cab.. (se signaturen min).. hep.
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
-
HansWF N416
- 2.0 bar

- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Legg inn
av HansWF N416 » 01 okt 2007, 20:14
Jeg vil også si at og900 er meget driftsikker. Sammenlign en classic 900 og en 9000 som begge er i god stand, mener jeg at 900 ikke stiller noe dårligere enn 9000 angående driftsikkerhet.
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
-
Bjørk N1057
- 1,5 bar

- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
Legg inn
av Bjørk N1057 » 02 okt 2007, 00:37
Bilder får bli i morgen...
Jo det var meg.. Var ikke kjapp nok i avtrekkeren, hadde lyst på turbo, den var ikke i veeldig god stand etc etc den 9k'en.. og det var en 92 modell uten DI kassett også.
Og 900'en er 87, ikke 86.
SÅDETSÅ
Har kjørt 15 mil idag, den fungerer bra. Eneste jeg kunne sette fingeren på er at den har biltema fjernlys ekstramontert og at reversen hopper ut av og til

x 1986 Saab 9000 Turbo SOLGT
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
-
Macgeier
- 2.0 bar

- Innlegg: 807
- Registrert: 18 mar 2005, 01:00
Legg inn
av Macgeier » 02 okt 2007, 08:19
HansWF skrev:Jeg vil også si at og900 er meget driftsikker. Sammenlign en classic 900 og en 9000 som begge er i god stand, mener jeg at 900 ikke stiller noe dårligere enn 9000 angående driftsikkerhet.
Når det gjelder Saab så har jeg kun erfaring fra OG900, og disse er jo driftsikkerhet satt i system
Våre OG900 er i dagelig bruk, de er i snitt 19 år gamle og har i snitt gått 356.000km

- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.
-
Bjørk N1057
- 1,5 bar

- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
Legg inn
av Bjørk N1057 » 04 nov 2007, 20:17
litt sent kanskje.. men her er noen bilder!
Har gått til innkjøp av aerofelger også, så dette blir greit! det er vinterfelgene på bildet.
har noen navkapslene til aerofelgene til M87?
x 1986 Saab 9000 Turbo SOLGT
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
-
Pasient N657
- 2.0 bar

- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Legg inn
av Pasient N657 » 05 nov 2007, 04:19
Feit bil!
Airflow kittet er så sinnsykt rått på 900!