Innkj?ring
Moderator: Moderatorer
Innkjøring
Hei! Eg skal no ovehale ein T8 motor til saaben. Skal bytte ringar veiv og rammelager. Men då må vel motoren innkjørast etterpå eller? Kor langt?
Saab 9-5 Vector Sport M05
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Re: Innkjøring
Den må jo kjøres inn ja!lassis70 skrev:Hei! Eg skal no ovehale ein T8 motor til saaben. Skal bytte ringar veiv og rammelager. Men då må vel motoren innkjørast etterpå eller? Kor langt?
er ikke sikker på hvor langt den skal kjøres inn jeg. har hørt noe snakk om 80 mil (?) er ikke sikker..
leste en reportasje fra usa. der sa det at de brukte å ha full gass fra første gang motoren startes. dat det var da den ble ordentlig innkjørt.. men jeg vill ikke stolt på den metoden da..

du veit hva du skal gjøre første gangen etter renoveringen?:
helle olje oppå kammen, så det blir fullt med olje der.
ta av olje-"turen" på turboen så du ser når de blir oljetrykk.
ta ut pluggledningene og pluggene, så det ikke blir komp når du "kjinner" på starteren.
se når det kommer olje ut av turen til turboen. da kan du sette i pluggene. pass på og sette i noen som er så dårlige og gamle som mulig.
start motoren, la den gå i 20 minutter og bytt olje og filteret. ta på ny olje og nytt filter. også er det ut å kjør..
har jeg glemt noe?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
de sier ca 20 min ja.. bare så alt skal bli varmt og sånn. tror ikke du trenger å bruke den dyreste oljen ja. men det er greit å bruke de samme oljen som du skal bruke seinere kansje, men tanke på oljefilmen som danner seg og "går" bort når du skifter merke..lassis70 skrev:Takk for tipsa, var egenltig klar over det med turboen, men ikkje kor langt den skal gå med første olja. Er det 20min på tomgang? Må eg bruke den dyraste oljen?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
1999 Saab 9-3 Viggen