Det billigste er vel å gjøre det selv, hvis du har litt erfaring med å skru. Det er ikke så vanskelig som du skulle tro skjønner du.
1: Du må være forsiktig med kjedet, så du ikke mister det nedover i motoren, Det løses enkelt med å binde det fast i noe, så det ikke ramler ned.
2: Når du skal montere kjedet igjen, så er det tre punkter du må tenke på. Det er tenningspunktet på veiva, og de to tenningsmerkene på hver av kamakslene. Sett alle på null og monter kjedet.
Hvis du har en haynes verkstedbok, så står det faktisk beskrevet rimelig greit hvordan du skal gå fram for å demontere/montere toppen.
3: du trenger noen nye pakninger. Topppakning såklart, innsugspakning og eksospakning. Skulle ikke være behov for fler enn det.
Det eneste er vel at det tar litt tid, for du må jo skru av en del før du kommer til selve toppen. Men det er bare å ta seg til mot og bruke tida til hjelp. Det er ikke så mye som kan gå galt, bare man tar det med ro og går over alle skruer og tilkoblinger en ekstra gang for sikkerhets skyld. Du lærer jo også en hel del av å gjøre det, hvis du ikke har gjort noe liknende før.
Hvis du er usikker på noe, så spør her på forumet, det er en hel del av oss som har vært til bunns i den motoren flere enn en gang vil jeg tro
