Dugg problem, 95 2002 estate
Moderator: Moderatorer
- kevin86
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 25 mar 2006, 15:31
- Medlemsnummer: N659
- Navn: kevin Utsi
- Bil: Saab 95 Vector
- Kontakt:
Dugg problem, 95 2002 estate
Heisann, har et lite problem med at det begynner å dugge med engang jeg setter klima anlegget på "econ", altså air condition av.
Satt anlegget på "low" og lot bilen stå ca. 90 min. Fant vann under bilen på sjaførsiden, men så ikke vann noen andre steder.
Også har jeg prøvd å kjenne etter vann Over pedalene, under selve teppet. Også stikke hånda ved pasasjer siden. Men kjente ikke noe vann på metallet der heller. Etter bilen hadde stått 90 min med low satte jeg temp. på 22 grader. Tok ca 5 min og det dugget i bak rutene.
Noen som har noe ide?
Har hatt bilen på verktsted for ca 11000kr den siste uken, så har ikke råd til å sette den inn enda heller.
Satt anlegget på "low" og lot bilen stå ca. 90 min. Fant vann under bilen på sjaførsiden, men så ikke vann noen andre steder.
Også har jeg prøvd å kjenne etter vann Over pedalene, under selve teppet. Også stikke hånda ved pasasjer siden. Men kjente ikke noe vann på metallet der heller. Etter bilen hadde stått 90 min med low satte jeg temp. på 22 grader. Tok ca 5 min og det dugget i bak rutene.
Noen som har noe ide?
Har hatt bilen på verktsted for ca 11000kr den siste uken, så har ikke råd til å sette den inn enda heller.
Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Re: Dugg problem, 95 2002 estate
Vatnet under bilen er berre kondensvatn frå ac-fordamparen inne i bilen. Det blir leda ut gjennom torpedoveggen, og renn derfor ned under bilen....kevin86 skrev:Satt anlegget på "low" og lot bilen stå ca. 90 min. Fant vann under bilen på sjaførsiden, men så ikke vann noen andre steder.
Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
- kevin86
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 25 mar 2006, 15:31
- Medlemsnummer: N659
- Navn: kevin Utsi
- Bil: Saab 95 Vector
- Kontakt:
Re: Dugg problem, 95 2002 estate
Skjønner, men skal det komme vann to steder under bilen? Ettersom det er todelt klima anlegg? Takk for svarVegard Skaten skrev:Vatnet under bilen er berre kondensvatn frå ac-fordamparen inne i bilen. Det blir leda ut gjennom torpedoveggen, og renn derfor ned under bilen....kevin86 skrev:Satt anlegget på "low" og lot bilen stå ca. 90 min. Fant vann under bilen på sjaførsiden, men så ikke vann noen andre steder.
Vegard

Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 286
- Registrert: 18 aug 2007, 15:08
- Sted: Averøy
- kevin86
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 25 mar 2006, 15:31
- Medlemsnummer: N659
- Navn: kevin Utsi
- Bil: Saab 95 Vector
- Kontakt:
Kan tenkes, Men finner ikke noe vann inni bilen. Og har heller ikke fått noe melding fra SID om lite kjøleveske.KapteinSAABeltann N1132 skrev:Kan det tenkes at det er en lekkasje på varmeregisteret?
Tok en liten tur nå: Vi satt fem i bilen og satt på econ. Begynnte å dogge en del i rutene ved bak setene. Men ikke i det hele tatt foran.
Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Når du trykker inn ECON så slår du vel av A/C dersom den ikke trengs? Er det ikke slik den fungerer?
A/C tørker lufta og når den blir slått av er det ikke unormalt at det dogger litt. Opplever akkurat det samme i min bil, kjører jeg med A/C på så dugger det ikke og med en gang jeg skrur av A/C så dugger det.
Setter jeg den på så forsvinner det tvert! Min har vært sånn i to år og aldri merket problemer hverken med A/C eller kjølevann som blir borte. Tror faktisk ikke jeg har hatt lokket av ekspansjonstanken...
A/C tørker lufta og når den blir slått av er det ikke unormalt at det dogger litt. Opplever akkurat det samme i min bil, kjører jeg med A/C på så dugger det ikke og med en gang jeg skrur av A/C så dugger det.
Setter jeg den på så forsvinner det tvert! Min har vært sånn i to år og aldri merket problemer hverken med A/C eller kjølevann som blir borte. Tror faktisk ikke jeg har hatt lokket av ekspansjonstanken...
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- kevin86
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 25 mar 2006, 15:31
- Medlemsnummer: N659
- Navn: kevin Utsi
- Bil: Saab 95 Vector
- Kontakt:
Da høres min også normal ut. Ville bare sjekke, vil ikke ha noen uforutsette regningerKongerudN344 skrev:Når du trykker inn ECON så slår du vel av A/C dersom den ikke trengs? Er det ikke slik den fungerer?
A/C tørker lufta og når den blir slått av er det ikke unormalt at det dogger litt. Opplever akkurat det samme i min bil, kjører jeg med A/C på så dugger det ikke og med en gang jeg skrur av A/C så dugger det.
Setter jeg den på så forsvinner det tvert! Min har vært sånn i to år og aldri merket problemer hverken med A/C eller kjølevann som blir borte. Tror faktisk ikke jeg har hatt lokket av ekspansjonstanken...

Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Det kan hende at du burde skiftet kupefilter. Hvis det er gammelt så kan du få litt dugging på grunn av at det er tett.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Jeg har gjort det. Sitter bak noe deksler nede ved passasjerføttene. Husker ikke akkurat hvordan jeg gjorde det men det er ikke veldig enkelt.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
En må som Morten seier av med nokre deksel og tepper i fotbrønnen på høgre sida. Deretter må hanskeromet skruast ut (er vel 6 eller 8 skruar til sammen, huskar ikkje heilt). Då kjem du til dekselet/inspeksjonsluka om er skrudd fast med ørten skruar.
Er ein ganske grei jobb sånn sett, er berre å skru laust og montere att, det er ikkje trongt eller slikt. Men at verkstedet fakturerar ein halvtime på jobben gjer dei sikkert.
Er ein ganske grei jobb sånn sett, er berre å skru laust og montere att, det er ikkje trongt eller slikt. Men at verkstedet fakturerar ein halvtime på jobben gjer dei sikkert.