Bytte ledningsnett, OG900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
heinrich
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 31 aug 2006, 21:01
Medlemsnummer: N734
Sted: Horten

Bytte ledningsnett, OG900

Legg inn av heinrich » 16 okt 2007, 23:11

Heisann!

Når jeg først skal bytte motor tenkte jeg også å bytte ledningsnett, i starten bare det som har noe med motor å gjøre. Er dette delt ut fra alt annet nett (som takluke, speil osv), eller må man skille ut dette fra alt annet?
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Re: Bytte ledningsnett, OG900

Legg inn av Eirik N396 » 16 okt 2007, 23:16

heinrich skrev:Heisann!

Når jeg først skal bytte motor tenkte jeg også å bytte ledningsnett, i starten bare det som har noe med motor å gjøre. Er dette delt ut fra alt annet nett (som takluke, speil osv), eller må man skille ut dette fra alt annet?
Ledningsnettet til innsprøytinga, om det er det du tenker på, er ihvertfall separat fra resten.

heinrich
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 31 aug 2006, 21:01
Medlemsnummer: N734
Sted: Horten

Legg inn av heinrich » 16 okt 2007, 23:22

Ja, det blir vel egentlig bare det jeg er "redd" for. Det er nesten ingenting som funker som det skal inni kupeèn, men det gir jeg blanke i, så lenge alt til motor/APC/innsprut går som det skal. Burde det være et problem?
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero

elling
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 55
Registrert: 05 mai 2006, 23:07
Medlemsnummer: N210
Navn: Knut
Bil: Aero 900 88 mod

Legg inn av elling » 16 okt 2007, 23:50

[quote="heinrich"]Ja, det blir vel egentlig bare det jeg er "redd" for. Det er nesten ingenting som funker som det skal inni kupeèn, men det gir jeg blanke i, så lenge alt til motor/APC/innsprut går som det skal. Burde det være et problem?[/quote]

Hei
Hva er det du bytter fra og til? Er det motor fra bil med turbo og over til bil uten turbo? Har nettopp flyttet turbomotor over i et opprinnelig forgasser karosseri og benyttet eksisterende ledningsnett i gammel bilen + det som følger insprutning, APC og LH-boksen mv. Det gikk greit, men det er litt leting under sikringsboksen for å koble seg på rette kursene.

N210

heinrich
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 31 aug 2006, 21:01
Medlemsnummer: N734
Sted: Horten

Legg inn av heinrich » 16 okt 2007, 23:58

Det er en 900 T16 i bilen nå, og jeg skal bytte til en identisk motor, jeg vil bare passe på at motornett og motor er i god form, så jeg skal bytte til et ledningsnett jeg har full kontroll på. :)

Da spør jeg isåfall deg hvis det skulle være noe jeg lurer på, bare motornettet ikke er altfor avansert skal jeg nok klare det. :)
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero

Svar