Mener du at du vil gå ned i motorvolum? Det går sikker fint og sette inn en 2,3L men hva er vitsen?Isdahl N1069 skrev: Kan den konverteres til 2,3 L da?
NG900
Moderator: Moderatorer
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Det vil si at det eksisterer en prosjekttråd som det aldri blir noe av, fordi det ikke er din bil??Isdahl N1069 skrev:Ene er jo mammasog den får jeg ikke gjøre noe med så lenge ikke hun vil selge den, og er lite keen sånn sett på 9000....Så det prosjektet ble jo lagt på is
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
skjønte aldri helt den prosjekttråden jeg heller, var jo ikke din bil, men hadde kanskje planer om å kjøpe den? det får jo være det samme.
når det gjelder å konvertere fra 2.5 til 2.3 liter, går jeg ut ifra at du tenker på å bytte motor? eller vil du for eksempel bytte til høyere stempler eller lengre råder?
om du skal hive ut en v6'er av bilen din for å bytte til en motor som er mye mer vanlig, skjønner jeg ikke helt hvorfor du skulle ha kjøpt den v6'eren til å begynne med. det er jo det eneste ved den bilen som skiller den ut fra de aller kjipeste 900'ene.
når det gjelder å konvertere fra 2.5 til 2.3 liter, går jeg ut ifra at du tenker på å bytte motor? eller vil du for eksempel bytte til høyere stempler eller lengre råder?
om du skal hive ut en v6'er av bilen din for å bytte til en motor som er mye mer vanlig, skjønner jeg ikke helt hvorfor du skulle ha kjøpt den v6'eren til å begynne med. det er jo det eneste ved den bilen som skiller den ut fra de aller kjipeste 900'ene.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Ikke köp Ng900 med V6!
Det sitter inte antispinn bara för att det inte ska spinna, det sitter också där för att motorn inte ska belasta girkassa så hårt!
Mitt tips:
Vänta tills du hittar en 2,0 eller 2,3 suger om du inte har råd med turbo!
Dom är lättare att skru på, lättare att finna deler, drar mindre bensin och håller bättre!
Dom är helt enkelt bättre bilar!
Det är min åsikt!
Pappa sålde nyss sin Ng900 från 1995 som gått över 300.000km.
Det enda som blev gjort med den förutom service, forings byte i forstilling och kamkjedjebyte var:
Bytt förarstol till en från en hoggd Og9-3 eftersom den gamla blev så sliten.
Litt rust hade självklart börjat att synas, men inte ille.
Max 5 timmars arbete med slippapper och sprayfärg.
Mvh
Det sitter inte antispinn bara för att det inte ska spinna, det sitter också där för att motorn inte ska belasta girkassa så hårt!
Mitt tips:
Vänta tills du hittar en 2,0 eller 2,3 suger om du inte har råd med turbo!
Dom är lättare att skru på, lättare att finna deler, drar mindre bensin och håller bättre!
Dom är helt enkelt bättre bilar!
Det är min åsikt!
Pappa sålde nyss sin Ng900 från 1995 som gått över 300.000km.
Det enda som blev gjort med den förutom service, forings byte i forstilling och kamkjedjebyte var:
Bytt förarstol till en från en hoggd Og9-3 eftersom den gamla blev så sliten.
Litt rust hade självklart börjat att synas, men inte ille.
Max 5 timmars arbete med slippapper och sprayfärg.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
- Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Tar det med i betraktningen
Hadde planer om å kjøpe 9000'en ja, derfor lagde jeg prosjekttråden. Sto jo der at ingen ting var sikkert. Var bare en tanke om hvordan neste bil/prosjekt ble. Kanskje "teit" syntes mange men ja, bytte til 2.3 når 6'ern tar kvelden. Automat og såpass billig gjør jo at jeg ikke taper en formue om det skulle skje noe. 25 lapper er overkommelig.
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
"Problemet" er vel girkassa.. Finnes litt begrenset antall NG900 med automat, dessverre.... I alle fall til den prisen...
Men personlig tror jeg nok dette er et bedre alternativ:
http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... =Minibilde
Nå er jo faktisk motoren overhalt for noen få tusen siden også da, så den bør vel strengt talt gå 100 000 til
Men personlig tror jeg nok dette er et bedre alternativ:
http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... =Minibilde
Nå er jo faktisk motoren overhalt for noen få tusen siden også da, så den bør vel strengt talt gå 100 000 til
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Det är nog inte så "bara å bara" att byta motor från V6 till rad-4.
Det sitter noe som heter motorstyrning i alla dessa bilar.
Den är olika beroende på vilken motor som sitter i bilen.
Nu vet inte jag skilnaden på V6 och rad-4 motorstyrningen, men jag tror att skilnaden är så stor att man måste byta hela motorledningsnettet precis som när man konverterar en Ng900 suger till turbo.
Det betyder att det blir ganska mycket jobb att "bara" byta motor.
Mina 5 cent...
Mvh
Det sitter noe som heter motorstyrning i alla dessa bilar.
Den är olika beroende på vilken motor som sitter i bilen.
Nu vet inte jag skilnaden på V6 och rad-4 motorstyrningen, men jag tror att skilnaden är så stor att man måste byta hela motorledningsnettet precis som när man konverterar en Ng900 suger till turbo.
Det betyder att det blir ganska mycket jobb att "bara" byta motor.
Mina 5 cent...
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Men se på det i positiv retning, i mitt ståsted. Vil dere ærlig si at det er mye unødvendig arbeid, lærer ingen ting og alt er bare dritt?
Absolutt ingenting som er bra med denne bilen? Hvorfor produsere en da?
Er det ikke derfor jeg har kjøpt Saab da, for de fleste sier det er en grei bil å holde vedlike, samt at jeg selv, etter "bare" 4 mnd med bilen, har lært masse nytt som jeg ikke visste fra før. Om noe er mer avansert, er jo det bare å ta seg lengre tid til å bli kjent med problemer som oppstår da. Det må da finnes noe på den bilen som faktisk er lovende, eller tar jeg riv ruskende feil her nå? 
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander

