Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Rune N01
- 1,5 bar

- Innlegg: 432
- Registrert: 24 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 01
- Navn: Rune Hensel
- Bil: Saab 900 SE Turbo Cab M96
- Sted: Vinterbro
Legg inn
av Rune N01 » 06 apr 2004, 06:55
Hvor kommer bildene fra?
MVH Rune
___________________
Saab 9-5 SE Estate MY01
Saab 900 SE Turbo Cab MY96
-
Christian N076
- 0.7 bar

- Innlegg: 116
- Registrert: 21 apr 2003, 01:00
- Sted: 1406 SKI
Legg inn
av Christian N076 » 06 apr 2004, 08:43
Beklager, men liker ikke SUV-konseptet. Dette er et eksempel på at underleverandørene har for mye makt i industrien. Med en kraftig plattform kan de laste på en masse utstyr som forbrukeren ikke trenger.
Jeg trodde SAAB dreide seg om det motsatte av en SUV; en personbil med sportslige egenskaper og smekre linjer, men i industriens toppskikt når det gjelder lastekapasitet og fremkommelighet.
Synes GM slakter litt for mange av de hellige kuene i Trollhättan i et litt for høyt tempo.....
Ingen som er enig?
Christian N076.
2002 95 Vector
-
Øyvind
- 1,5 bar

- Innlegg: 466
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Øyvind » 06 apr 2004, 08:46
Den ser jo bra ut, men hvor mye saab er det egentlig ? Like mye som i 9-2x eller ?
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-
Aeroild
- 1.2 bar

- Innlegg: 258
- Registrert: 02 jul 2003, 01:00
Legg inn
av Aeroild » 06 apr 2004, 09:15
Synes den så fin ut jeg. Mye stiligere enn Trailblazer.
Sølv metallic:

Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 06 apr 2004, 10:18
Vel, eg spør som Rune, kvar er bilda henta ifrå?
Eg finn ihvertfall ingenting på SAAB sine sider...
Men, om dette er resultatet, må eg seie at det ikkje er værste SUV-en eg har sett, utgongspunktet (GMC 360) var ikkje det beste.
Det er vel fleire enn meg som ser likskapen med 9-2X her.
-
Thor N67
- Overload!!!
- Innlegg: 1000
- Registrert: 24 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N67
- Navn: Thor Moi
- Bil: 9-5 2,3 M98
- Sted: Son
-
Kontakt:
Legg inn
av Thor N67 » 06 apr 2004, 10:28
Tror nå det kan bli et fint tillegg i Saab familien jeg da.
Thor N67
M98 9-5 2,3
-
Aeroild
- 1.2 bar

- Innlegg: 258
- Registrert: 02 jul 2003, 01:00
Legg inn
av Aeroild » 06 apr 2004, 10:32
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
-
Christian N076
- 0.7 bar

- Innlegg: 116
- Registrert: 21 apr 2003, 01:00
- Sted: 1406 SKI
Legg inn
av Christian N076 » 06 apr 2004, 11:38
....men hva skjedde med forshjulstrekk, combi coupe og turbolader så dekker du alle behov....
Okey, vet at dette er ikke kommer til å slutte her, men jeg tror SAAB kommer til å oppleve brand erosion. Merkevaren blir utvannet og mister sin betydning blant de VIRKELIG bilinteresserte.
.....og de kjører som kjent ikke SUV!

Christian N076.
2002 95 Vector
-
Kongpetrus
- 2.0 bar

- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
Legg inn
av Kongpetrus » 06 apr 2004, 12:19
Velkommer denne:-) Det er jo forskjell på og/ng saab også da...
Mere penger inn til konsernet re jo godt for oss også.
Petter D. N300
************
SAAB (Suveren Artig Annerledes Bil)
Bilene mine
-
Aeroild
- 1.2 bar

- Innlegg: 258
- Registrert: 02 jul 2003, 01:00
Legg inn
av Aeroild » 06 apr 2004, 12:19
Jeg tror at utvidelsen av modellprogrammet med 9-2X og 9-7X er påkrevd for at Saab skal overleve som merke. Akkurat som samarbeidet med Opel (GM) i samband med 9-3 SportSedan.
Undersøkelser Saab har gjort viser at 39 prosent av Saab eierne i USA også har en SUV i husholdningen. Nesten 30 prosent av Saab kundene som forlater merket, kjøper en SUV i stedet. Det sier seg derfor selv at modellprogrammet til Saab er alt for lite.
En undersøkelse her i Norge viste vel også at norske Saab forhandlere ikke var fornøyd med modellprogrammet:
http://www.saabturboclubnorway.com/foru ... ht=dinside
Og det er nok dessverre ikke de VIRKELIG bilinteresserte som Saab tjener mest penger på, men heller volumkundene.
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
-
Christian N076
- 0.7 bar

- Innlegg: 116
- Registrert: 21 apr 2003, 01:00
- Sted: 1406 SKI
Legg inn
av Christian N076 » 06 apr 2004, 12:30
JEg forstår selvsagt logikken bak dette, og er inneforstått med at SAAB som merke er utrydningstruet.
Men jeg er likevel redd for brand erosion av SAAAB som en 'drivers car'.
Var forresten på SAAB-huset her forrige uke for å kjøpe retur-fjær for håndbrekket til min T16. De blir ikke produsert lenger. Årsak: GM decision. Jeg kunne selvsagt få kjøpt hele calippere hvor fjæren inngår..........
Christian N076.
2002 95 Vector
-
Øystein Strøm N141
- 2.0 bar

- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde