Sitter med drømmer om å oppgradere fra 97mod 9000 til en 200x 95 Estate, og lurer i den forbindelse på om det er noen stor forskjell på de forskjelige årsmodellene?
I utgangspunktet vurder jeg Vector fra perioden 2002-2005.
Hvor stor er forskjellen på de forskjellige 95 årsmodellene?
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 151
- Registrert: 13 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N569
- Bil: Saab 9000 2.0t CSE 150hk 97mod
- Sted: Ankenes
Hvor stor er forskjellen på de forskjellige 95 årsmodellene?
Saab 9000 2.0t CSE 150hk 97 mod jubileum. Midnight Blue.
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 148
- Registrert: 01 apr 2006, 02:27
- Medlemsnummer: 1215
- Navn: Sturla Hansen
- Bil: Saab 9-5 2,3t Hirsch Estate
- Sted: Stokmarknes
Vel..
Nå er ikke jeg veldig stø på dette med 9-5 ,men jeg gjør et forsøk..
9-5 opptil 2001 hadde modell betegnelser som S og SE alt etter utstyr OG hadde også lyktepussere + en "annen front"
I 2002 kom Saab med betegnelsene Linear, Arc og Vector samt Aero.
Utstyrsnivået er deretter med Linear som "basisutgaven"
Årsmodeller etter 2004 har fått en noe endret motorkonstruksjon slik at at dette med "oil-sludge problematikken er borte ( visstnok)
Vectorutgaven (jeg har en 2003 Vector) har bedre seter ( sidestøtte) enn f.eks 2002 modellen .2003 Vector med Automat har også såkalt "sentronic" eller rattgir ( itillegg til en 5 girs automat).. Håper dette hjelper litt..
Nå er ikke jeg veldig stø på dette med 9-5 ,men jeg gjør et forsøk..
9-5 opptil 2001 hadde modell betegnelser som S og SE alt etter utstyr OG hadde også lyktepussere + en "annen front"
I 2002 kom Saab med betegnelsene Linear, Arc og Vector samt Aero.
Utstyrsnivået er deretter med Linear som "basisutgaven"
Årsmodeller etter 2004 har fått en noe endret motorkonstruksjon slik at at dette med "oil-sludge problematikken er borte ( visstnok)
Vectorutgaven (jeg har en 2003 Vector) har bedre seter ( sidestøtte) enn f.eks 2002 modellen .2003 Vector med Automat har også såkalt "sentronic" eller rattgir ( itillegg til en 5 girs automat).. Håper dette hjelper litt..
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Ting jeg vet om, som Viking ikke nevnte:
- Fra 2001, større dyser på 2.0t, slipper å bytte for å ta ut over 205hk..
-Fra 2002: Major uppgrade! Forandringer i forhjulsoppheng, andre utstyrsutgaver, 5-trinns automat (kom faktisk i 2002!), nyere front med mulighet for xenon, var ikke å få til 2001..
-Ellers nevnte Viking det jeg kjenner til... anbefaler for egen regning å velge bil med ESP, kan være godt å ha...
- Fra 2001, større dyser på 2.0t, slipper å bytte for å ta ut over 205hk..
-Fra 2002: Major uppgrade! Forandringer i forhjulsoppheng, andre utstyrsutgaver, 5-trinns automat (kom faktisk i 2002!), nyere front med mulighet for xenon, var ikke å få til 2001..
-Ellers nevnte Viking det jeg kjenner til... anbefaler for egen regning å velge bil med ESP, kan være godt å ha...
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01
Solgt 
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01


9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Hekken ble også forandret på M02, ikke bare fronten.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan